Ga naar inhoud

langzame chrome browser


Marjoleine

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, hier Marjoleine. 
Ik heb een vraagje over het werken met mijn internetbrowser. Sinds een aantal weken doet de computer ineens zeer langzaam werken, en dan vooral het wisselen tussen de tabbladen. 
Ik heb verschillende wijzen al geprobeerd, zoals bijvoorbeeld: 
CC-cleaner
opnieuw installeren van de chrome browser

 

Het mocht allemaal niet baten. Als ik taakbeheer mag geloven dan zijn de prestaties van de computer nog goed

Op dit moment is het wisselen tussen de tabbladen nogsteeds een probleem, terwijl er geen grote processen op de achtergrond actief zijn. 

 

Even wat algemene informatie voor de helpers: 
windows 10 home, 64bits
Intel Core i5 4570 CPU 3.2ghz
8gb geheugen. (taakbeheer geeft aan er tussen de 6-20% gebruikt wordt)

Mocht u nog meer informatie nodig hebben, dan lees ik dat graag.
Dank u zeer voor uw hulp tot nu toe al!
Marjoleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

 

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.0.5.1299.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Dit is een proefversie van 14 dagen die (tijdelijk) dezelfde realtime-bescherming biedt als de (betalende) Premiumversie. Na deze periode schakelt deze automatisch over naar de gratis versie, zonder realtime-bescherming.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Kies bij de taalinstelling voor "Nederlands".
  • Zie je in het startvenster de mededeling "Updates zijn niet actueel", klik dan op "Controleer op updates".
  • Klik nu op de tab "Scannen".
  • Kies vervolgens voor "Aangepaste scan" en klik op "Stel scan in".
  • Plaats een vinkje bij de optie "Scan naar rootkits".
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op "Scan Nu" om de aangepaste scan uit te voeren.
  • Wees geduldig want het scannen kan een tijdje duren.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.

 

  • Open Malwarebytes opnieuw.
  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 

 MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

 

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt (dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

 

Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Abbs, 

dankjewel voor het meedenken, kan jij of droske al wat wijs worden uit de berichtjes/log die ik eerder plaatste?
Ik ben een beetje handig met computers, maar dit gaat mij boven de spreekwoordelijke pet. 
Wat zeggen die data die ik eerder uploadde? 

Iedereen kan wat tips geven natuurlijk, maar enige uitleg zou ik zeker waarderen. 
Groetjes

Marjoleine

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 uren geleden, Marjoleine zei:

Wat zeggen die data die ik eerder uploadde? 

Dat heeft collega Abbs er toe doen besluiten om je een scan met Malwarebytes te laten uitvoeren.

 

Abbs verwacht van u nu dus het log-bestandje MB Scanlog.txt  van je scan met Malwarebytes.

Daarna wordt de aanpak van je probleem verder geëvolueerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2017 om 18:20, Marjoleine zei:

hoi Abbs,
Iedereen kan wat tips geven natuurlijk, maar enige uitleg zou ik zeker waarderen. 

Dit was geen tip maar een opdracht die je uit moet voeren (wat je nu heb gedaan).

 

Ik zie dat je Mbam niks in quarantaine heb laten plaatsen dat moet wel, dus voer Mbam opnieuw uit en laat het genen wat is gevonden in quarantaine plaatsen.

 

Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.

Plaats dit logje als bijlage in je volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was geen aanval of verwijt overigens, maar meer uit eigen ervaring dat ik elders een keer stappen heb gevolgd waarna ik ineens veel virussen ofzo had, vandaar. Excuus voor de verwarring. 
hier is het volgende bericht met rapportage van de in quarantaineplaatsing

mbamscanlog2209-2017naquarantaine.txt

aangepast door Marjoleine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan proberen we je hier een betere behandeling te geven ;)

 

 

1. Download CCleaner versie 5.35 <=== Klik hierop.
Klik op "Download" zie de rode pijl in de pagina.

34-20170922-b506cb.png

 

 

2. Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Er wordt nu eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.
  • Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
  • In het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.