Ga naar inhoud

overblijvende logos van bezochte websites


vaes

Aanbevolen berichten

'k gebruik geen Chrome, maar probeer dit eens:

> rechts op klikken en kiezen voor verwijderen (als de keuze er bij staat)

> ze van de werkbalk wegslepen (maar 'k vrees dat ze dan geopend worden)

 

enfin: zo gaat het in FF toch. Probeer dus even of het in Chrome ook zo gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet zozeer overblijvende logo's, het zijn openstaande tabbladen. Jij hebt nu maar liefst 40 websites in afzonderlijke tabbladen open staan in Chrome. Ik zie dat er hoop keren dezelfde website geopend is, maar steeds weer in een nieuw tabblad. Dat gebruikt flink wat van je werkgeheugen. En dat is niet verstandig, want dan kun je op den duur werkgeheugen tekort komen.

Het is de bedoeling dat je de tabbladen die je niet meer nodig hebt, ook echt sluit na gebruik. Dat doe je door op het kruisje in dat tabblad te klikken:

5f56860d3745a-Ashampoo_Snap_2020.09.07_2

Daarna zie je in het tabblad van de website die daarna geopend is, een kruisje. Klik op het kruisje om ook dat tabblad te sluiten. Enzovoorts. Enzovoorts.

 

Als je echter (zoals in jouw afbeelding) maar liefst 40 tabbladen geopend hebt, dan ben je op deze manier wel even bezig. Het kan sneller. Veel sneller. Heb je alle tabbladen eigenlijk niet meer nodig? Of heb je alleen de website nodig die op dat moment zichtbaar is? Klik dan met de rechter muisknop op het tabblad van de website die jij open wilt houden. Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat contextmenu op Andere tabbladen sluiten.

5f5686e845bf3-Ashampoo_Snap_2020.09.07_2

En dan zal alleen de website nog geopend zijn, die jij op dat moment in het zicht had.

 

40 geopende tabbladen is nog geen record, hoor. Ik was een tijdje geleden bij iemand die op zijn iPad meer dan 200 tabbladen open had staan in zijn browser. Hij had ook nog nooit ervan gehoord dat je tabbladen die je niet meer nodig had, beter kon sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even na zitten denken, vaes. Het lijkt erop dat jij de browser Chrome zo hebt ingesteld, dat alle websites die jij vandaag hebt geopend, ook morgen weer geopend zullen worden, wanneer je de browser Chrome weer start. Die instelling heet: "Doorgaan waar je gebleven was".

 

Je kunt Chrome ook zo instellen dat je iedere dag weer met een schone lei begint. Je kunt bijvoorbeeld vandaag maar liefst 12 tabbladen openen in Chrome. Je hoeft dan niet netjes eerst alle tabbladen stuk voor stuk te sluiten alvorens Chrome af te sluiten. Nee, je laat ze gewoon open staan en je sluit Chrome af.

En als jij Chrome de volgende dag weer opstart, dan opent hij met slechts 1 tabblad: met de website die jij zelf hebt ingesteld. Ik heb ervoor gekozen dat Chrome opent met deze website: https://www.google.nl

Als jij Belg bent en ook veel gebruik maakt van de zoekmachine van Google, dan kun jij kiezen voor deze website: https://www.google.be

Maar als je liever start met de zoekmachine DuckduckGo, dan kan dat ook. Dan geef je het webadres van DuckduckGo in.

 

Waar doe je dat? In de Instellingen van Chrome.
Open Chrome

Klik op het pictogram met de 3 puntjes boven elkaar (dat staat in de rechter bovenhoek) en klik dan op Instellingen.

Klik dan in de linkerkolom op Bij opstarten.

In het rechter paneel kun jij dan kiezen met welke website(s) Chrome moet opstarten:

5f569730a6c3b-Ashampoo_Snap_2020.09.07_2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer ! dank voor de reactie.  Bij rechts klikken verschijnt geen "verwijderen".  Wegslepen marcheert wel, maar bij veertig logos is het een beetje omslachtig.  De zoekmachine "startpage" ken ik niet .  Interessanter dan duckduckgo ??

 

Dan kom ik bij Porrelaar die ik ook dank voor zijn uitgebreide commentaar.  Door jou heb ik begrepen dat mijn fout was van zonder afsluiten van de ene website naar de andere te surfen. Zal ik dus niet meer doen ! Eén troost voor mij is dat je iemand gevonden hebt met 200 openstaande sites....., tegenover mijn 40.

 

Na wat zoeken heb ik vastgesteld dat ik ook jouw keuze heb aangestipt, nl. "een specifieke pagina of reeks openen" (daar heb ik dan 4 sites als startpagina opgegeven die dan ook telkens openen, naast de 40 andere...   En om van die 40 af te geraken heb ik je suggestie met succes gevolgd : rechts klikken op een van de sites en dan "andere tabbladen sluiten".  Zaak opgelost !!   

 

In dit forum ben ik al telkens prima geholpen !

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.