Ga naar inhoud

Hoe vol is mijn laptiop ?


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb 21 oktober een discussie met Dorado gehad over mijn trage laptop.

We hebben toen een hele partij ,,rommel,, opgeruimd . en daar is het beslist beter van geworden .

Maar nu vroeg een kennis van mij of ik nog wel ruimte genoeg had op mijn laptop , omdat ik er nogal wat muziek , boeken en foto,s op heb staan 

En of het dan misschien  handig was om een externe schijf te gaan gebruiken 

 

Ik merk zelf wel het verschil , als ik achter de laptop van mijn vrouw zit of achter de mijne 

Maar die van mij is van 2009 , en die van mijn  vrouw van 2013 , en dat merk je wel .

En , ik had met de hulp van Dorado toch echt wel een laptop die weer iets vlotter draaide  hoor .

 

Maar ik stuur deze vraag eigenlijk alleen maar of ik met een externe schijf ook snelheid win , als ik daar mijn foto,s en muziek op zet 

Ik ben echt een leek , maar volgens mij schiet ik hier niets mee op 

Zelf heb ik ook gemerkt , met het ouder worden , dat alles ook bij mij  trager gaat 

En dat is toch normaal ?

 

Maar als ik de c schijf zie , dan heb ik toch meer dan genoeg ruimte ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad nog meer dan genoeg ruimte en - zoals je het zelf al zegt: een laptop van 8 jaar oud is niet zo snel als eentje van maar vier jaar oud (en als een laptop die je nu zou kopen)

 

'k denk niet dat je veel aan snelheid gaat winnen met een externe te gaan gebruiken...

 

Waarvoor een externe wèl goed zou zijn is als 'reserve' : om je eigen bestanden op een tweede plaats te bewaren voor het geval je laptop of je 8-jaar oude schijf het zou begeven. Maar mogelijk heb jij je bestanden al buiten je laptop een tweede keer bewaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat klopt .

Ik heb mijn foto,s en muziek en boeken op een usb stick staan

Maar het ging mij er om , dat als ik dit allemaal uit mijn laptop haal , of ik aar iets mee win .

Uiteindelijk vind ik het prettiger als ik alles in mijn  laptop kan houden ,

Dus mijn vraag  was eigenlijk een bevestiging van mijn denken , door jullie .

Maar ik ben gerustgesteld .

Bedankt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bernard zei:

omdat ik er nogal wat muziek , boeken en foto,s op heb staan 

Ik zou audio/video, foto's, boeken, documenten (Word, Excel, PowerPoint, pdf-bestanden e.a) zeker op een externe harde schijf opslaan.

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, bernard zei:

Maar vind jij dat ik het dan van de laptop beter kan  verwijderen ?

Ja, altijd die zaken opslaan op een externe harde schijf, in plaats van opslaan op de pc.

Ik heb op mijn laptops bijna geen audio/video, documenten e.a., ik sla ze allemaal op op een externe harde schijf.

11 minuten geleden, bernard zei:

Ik heb alle muziek > boeken > documenten > en afbeeldingen op  een USB stick staan , ( voor het geval dat ..... )

Dan heb je meteen al een backup.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, bernard zei:

Nu vind ik zelf dat ik heel veel muziek ,  foto,s en boeken er op heb staan .

Valt best mee: op de C: schijf staat slechts 124 GB. Er is nog 327 Gb ruimte beschikbaar.

Omdat op de C: schijf ook Windows zelf staat, denk ik dat je slechts 60 tot 70 GB aan muziek, foto's en boeken op de harde schijf hebt staan.

Je hebt nog volop ruimte op de C: schijf.

 

Ik denk er dus anders over dan iEscape. Ik zou die muziek, foto's en boeken gewoon op de laptop laten staan. Je laptop zal niet sneller worden wanneer je die bestanden verplaatst naar een externe harde schijf of naar een USB stick. Bovendien moet je dan altijd de USB stick of de externe harde schijf aansluiten, wanneer je die muziek wilt beluisteren of een foto wilt bekijken. Dat lijkt mij onhandig.

 

Je hebt al een backup van die persoonlijke bestanden op een USB stick. Nu zijn USB sticks klein en daardoor makkelijk kwijt te raken. Ik zou daarnaast ook een kopie van die persoonlijke bestanden op een externe harde schijf zetten. Dan heb je die persoonlijke bestanden 3 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , ik heb het gedaan om een back up te hebben 

Omdat mijn lappie al op leeftijd is weet je het maar nooit .

En wordt ie daar dan toch wel sneller door ?

 

Trouwens ik kreeg altijd een melding in de rechter beneden hoek als jullie gereageerd hadden , en nu niet meer .

Is dat nieuw ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.