Ga naar inhoud

Hoe vol is mijn laptiop ?


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb 21 oktober een discussie met Dorado gehad over mijn trage laptop.

We hebben toen een hele partij ,,rommel,, opgeruimd . en daar is het beslist beter van geworden .

Maar nu vroeg een kennis van mij of ik nog wel ruimte genoeg had op mijn laptop , omdat ik er nogal wat muziek , boeken en foto,s op heb staan 

En of het dan misschien  handig was om een externe schijf te gaan gebruiken 

 

Ik merk zelf wel het verschil , als ik achter de laptop van mijn vrouw zit of achter de mijne 

Maar die van mij is van 2009 , en die van mijn  vrouw van 2013 , en dat merk je wel .

En , ik had met de hulp van Dorado toch echt wel een laptop die weer iets vlotter draaide  hoor .

 

Maar ik stuur deze vraag eigenlijk alleen maar of ik met een externe schijf ook snelheid win , als ik daar mijn foto,s en muziek op zet 

Ik ben echt een leek , maar volgens mij schiet ik hier niets mee op 

Zelf heb ik ook gemerkt , met het ouder worden , dat alles ook bij mij  trager gaat 

En dat is toch normaal ?

 

Maar als ik de c schijf zie , dan heb ik toch meer dan genoeg ruimte ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad nog meer dan genoeg ruimte en - zoals je het zelf al zegt: een laptop van 8 jaar oud is niet zo snel als eentje van maar vier jaar oud (en als een laptop die je nu zou kopen)

 

'k denk niet dat je veel aan snelheid gaat winnen met een externe te gaan gebruiken...

 

Waarvoor een externe wèl goed zou zijn is als 'reserve' : om je eigen bestanden op een tweede plaats te bewaren voor het geval je laptop of je 8-jaar oude schijf het zou begeven. Maar mogelijk heb jij je bestanden al buiten je laptop een tweede keer bewaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat klopt .

Ik heb mijn foto,s en muziek en boeken op een usb stick staan

Maar het ging mij er om , dat als ik dit allemaal uit mijn laptop haal , of ik aar iets mee win .