Ga naar inhoud

Hoe vol is mijn laptiop ?


bernard

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, bernard zei:

En wordt ie daar dan toch wel sneller door ?

Nee, een laptop wordt niet sneller wanneer je wat bestanden verplaatst van de interne harde schijf naar een externe harde schijf.

Snelheidswinst zou je krijgen wanneer je de interne harde schijf vervangt door een SSD. SSD' s zijn echter veel duurder dan gewone harde schijven. Jouw laptop is nu 8 jaar oud. Zelf vind ik dat te oud om nog zulke investeringen te doen.

 

12 minuten geleden, bernard zei:

Trouwens ik kreeg altijd een melding in de rechter beneden hoek als jullie gereageerd hadden , en nu niet meer .

Alleen wanneer jij dit topic open hebt staan in je browser en iemand heeft gereageerd, nadat jij deze website had geopend, krijg je onderaan een melding. Ik zag er net een: "bernard heeft gereageerd".

Wanneer jij dit topic nog steeds aan het bekijken bent, hoor je nu (om 13:11 uur) onderaan een melding te zien, waarin staat: "porrelaar heeft gereageerd".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voordeel van opslaan op een externe harde schijf en USB-stick: wanneer de pc crash dan hebt je al die zaken nog op beide externe opslag medium. Doet ineens de USB-stick niet meer (wat de reden ook mag zijn) heb je ze nog op de externe harde schijf (of andersom).

Dit is zeker afhankelijk van hoe veel hecht je aan die zaken.

Maar goed iedereen zijn eigen mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iEscape Misschien is er sprake van een misverstand. Ik ben voorstander van het opslaan van persoonlijke bestanden (foto's, muziek, boeken enz.) op 3 plekken, bijvoorbeeld op:

  1. de interne harde schijf van de laptop
  2. een USB stick
  3. een externe harde schijf.

Ik bedoel hier dus en-en-en! Je hebt dan altijd twee kopieën. In plaats van een USB stick kun je ook kiezen voor een kopie in de cloud.

Jij geeft er blijkbaar de voorkeur aan om persoonlijke bestanden niet op te slaan op de laptop zelf. Dat vind ik onhandig, zoals ik al eerder schreef. Dat zou ik alleen doen wanneer de harde schijf op de laptop een zeer beperkte opslagcapaciteit had. Bernard heeft echter een interne harde schijf met een opslagcapaciteit van 500 GB, die nog voor het overgrote deel leeg is. Hij heeft ruimte in overvloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, het is géén misverstand :xd: , het is zeker boven zeker om al dat door zaken niet kwijt te raken.

Daarom schreef ik ook: 

 

38 minuten geleden, iEscape zei:

Een voordeel van opslaan op een externe harde schijf en USB-stick: wanneer de pc crash dan hebt je al die zaken nog op beide externe opslag medium. Doet ineens de USB-stick niet meer (wat de reden ook mag zijn) heb je ze nog op de externe harde schijf (of andersom).

Dit is zeker afhankelijk van hoe veel hecht je aan die zaken.

Ook doordat bernard vermeld dat het om een oudere pc is, dan weten niemand ooit, en ja zeker een nieuwe pc kan ook crashen.

Een ongeluk of pech zit in een kleine hoekje en komt altijd onverwacht.

Zal wel aan mijn karakter liggen .  .  .  .  .  :hmmmm: en vrijheid blijheid :adore:

 

Ik heb ook nog al dat soort zaken bij STACK geparkeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het hartverwarmend , hoe jullie met me meedenken ,

Maar ik denk dat ik van de meest belangrijke  dingen een USB stick maak ( die heb ik genoeg )

En dan laat ik het gewoon op m,n lappie staan , voor zo lang ik deze nog heb .

Want dat zit er toch aan te komen .

Mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor de medewerking .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , ik had dacht ik in mijn vorig bericht al te kennen had gegeven hoe blij ik met jullie was .

Maar voor de zekerheid , ik vind het goed zo , en ik ga nu heel hard sparen voor een nieuw ,, lappie ,,

Dus gooi het slotje er maar op hoor .

Nogmaals allemaal bedankt , en een goed weekend verder  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.