Ga naar inhoud

rechter muisknop


vaes

Aanbevolen berichten

Maak voor de zekerheid eerst een overzicht van de huidige situatie.

Start CCleaner en ga naar gereedschap - opstarten en vervolgens de tab context menu.

Klik nu onderaan rechts op de knop opslaan als tekstdocument.

Sla dit bestand op en dan kan je later alles in de huidige toestand herstellen als mocht blijken dat geen van de items het probleem veroorzaakt.

Je kan dit bestand ook als bijlage toevoegen aan een volgend bericht en dan zullen wij eens kijken of we misschien al een mogelijke "dader" vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het eerste zicht lijkt alles OK en is er geen reden om iets uit te sschakelen.

Daarmee komen we weer bij de tip van porrelaar.

Op 5/12/2017 om 14:44, porrelaar zei:

Om er zeker van te zijn dat niet een item in het contextmenu dwars ligt, zou je via CCleaner alle items uit het contextmenu kunnen uitschakelen. Let op: Uitschakelen, dus niet klikken op Waarde verwijderen. Dat uitschakelen doe je een voor een: je klikt op een item om dat te selecteren; daarna klik je rechtsboven op de knop Uitschakelen. Dat doe je voor alle items.

 

Nadat alle items in het contextmenu zijn uitgeschakeld, klik je met de rechter muisknop op een willekeurige map of bestand. Opent het contextmenu dan wel? Dan moet een van de items in het contextmenu de schuldige zijn. Het zal dan even tijd kosten om erachter te komen welke dat is:

Schakel een van de items in het contextmenu weer in (voor sommige items, zoals 7-Zip moet je dan zowel Directory als File weer inschakelen, want 7-Zip staat dubbel in die lijst).

Daarna weer een paar keer rechtsklikken op een willekeurige map of bestand. Nog geen problemen? Dan weer een item uit het contextmenu inschakelen. Daar ga je mee door, totdat je opeens weer problemen ondervindt: het contextmenu opent dan niet bij een klik met de rechter muisknop op een map of bestand. Dan heb je de schuldige gevonden: het laatste item dat je hebt ingeschakeld in het contextmenu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb je instructies gevolgd via mijn "cc cleaner".  Ik heb dus één voor één "uitgeschakeld. Zie  bijlage . Enkel in twee gevallen kon dat uitschakelen blijkbaar niet.

 

Daarna heb ik rechts geklikt op een map uit mijn afbeeldingen en uit mijn documenten en in het contextmenu op "openen" geklikt.  Telkens kreeg ik de map/het bestand open.  E nu ??

 

 

Vaes

PCHelp 01 Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, je hebt nu bijna alle items uit het contextmenu uitgeschakeld. Daarna hoef je niet te gaan proberen of je een map of bestand kunt openen, want daarmee had jij toch geen problemen? Mappen en bestanden kon jij toch gewoon openen?

Jij had problemen wanneer je rechtsklikte op een map of bestand. Bij een rechtsklik hoort namelijk het contextmenu te verschijnen, en dat lukte bij jou soms niet.

Ga dat dus controleren: verschijnt het contextmenu wanneer jij met de rechter muisknop klikt op een bestand of map? Wanneer het contextmenu gewoon verschijnt, dan is het al in orde. Dan hoef je in dat contextmenu niet ook nog eens op Openen te klikken.

Wanneer het  contextmenu nu steeds verschijnt, dan zit de oorzaak toch in een van de items in het contextmenu.

 

Schakel in het contextmenu het bovenste item weer in. Dat is bij jou 7-Zip. 7-Zip staat bij jou 3 keer in de lijst. Schakel die alle drie in. Ga daarna weer een paar keer rechtsklikken op een bestand of map.

Geen probleem? Verschijnt het contextmenu dan gewoon? Dan is 7-Zip niet de veroorzaker van het probleem. Dan verder gaan en een volgend item in het contextmenu weer inschakelen, waarna je weer een paar keer gaat rechtsklikken op een bestand of map.

Dit doe je net zo lang totdat er wel problemen optreden wanneer je rechtsklikt op een bestand of map. Op dat moment weet je dat het laatste item dat jij weer hebt ingeschakeld de schuldige is.

Vertel ons dan welk item dat bij jou is.

 

Deze controle hoeft echt niet zo lang te duren. In een paar minuten kun je ermee klaar zijn. Je kunt op de monitor namelijk 2 programma's naast elkaar zetten. Links zet je dan CCleaner en rechts de Verkenner.

Hoe doe je dat?

Start CCleaner. Wanneer CCleaner geopend is, gebruik je deze toetsencombinatie: druk op je toetsenbord de toets met de Windows vlag in, en houd die ingedrukt terwijl je 1 keer op de toets met de pijl naar links ( ) drukt. Laat daarna beide toetsen los. Het venster van CCleaner beslaat dan de linker helft van je beeldscherm.

Start nu de Verkenner. Houd daarna de toets met de Windows vlag ingedrukt, terwijl je 1 keer op de toets met de pijl naar rechts ( ) drukt. Laat daarna beide toetsen los. Het venster van de Verkenner beslaat dan de rechter helft van je beeldscherm.

Nu kun je snel wisselen tussen CCleaner (waar je een item uit het contextmenu weer inschakelt) en de Verkenner waar je als test rechtsklikt op een map of een bestand om te controleren of het contextmenu verschijnt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de 3 ZIPS ingeschakeld en telkens kreeg ik een contextmenu als ik op een of andere map van "mijn afbeeldingen" klikte.  Daarna alle andere lijnen één voor één ingeschakeld en telkens kreeg ik een contextmenu na het rechtsklikken. dus : no problem !!

 

Als ik dan terugga naar "mijn afbeeldingen" en op een of andere map rechtsklik dan krijg ik hetzelfde probleem : ik krijg telkens het bureaublad te zien (in plaats van een contextmenu).  Een hopeloos geval, zeker ?    Indien geen oplossing voorhanden zou ik ermee kunnen leven, hoor !    Ik red me wel op de een of andere manier......

 

Vaes

PCHelp 01 Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.