Ga naar inhoud

Fabieksherstel


bernard

Aanbevolen berichten

IK heb vorige week een nieuwe laptop gekocht .

Nu willen de kinderen mijn oude graag hebben .

Daar heb ik geen problemen mee , maar ik wil hem wel :   leeg / schoon  hebben .

Nu hoorde ik dat ik het met fabrieksherstel o.i.d. kan doen , en dan weer microsoft installeren 

En dan kunnen ze hem zelf verder ,, inrichten ,, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan kiezen voor een schone installatie van Windows 10:

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging

Klik dan in de linker kolom op Systeemherstel (1)

Klik daarna in het rechter paneel onder 'Meer herstelopties' op 'Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows'. (2)

 

5a12f29a9a5d4-Schone_installatie_van_Win

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben beduusd van de reacties die jullie allemaal geven

Geweldig , ben er erg blij mee 

Maar ik wat ik wil , is een opgeschoonde laptop , die er dan zo uit ziet ( van binnen ) als toe ik het gekocht heb .                                                                                                                          Dus wel met Windows 10 uiteraard .

Een boorbeeld , wat ik al had gedaan :

Ik had op de oude laptop alle gmail post verwijderd , en jawel dat lukte , maar op de nieuwe was het ook weg .

Daarom moeten natuurlijk alle accounts enz  verwijderd worden , en daarom de kortste slag  : helemaal leeg/schoon op windows 10 na .

Plaatje.jpg.f8a2f93ece33002caa1c40a79fbef96a.jpg

En dan kan ik de laptop zelf wel weer  van microsoft Office voorzien ,en wat de kinderen er verder op /in willen hebben kunnen ze zelf wel .

Was er ook nog een vraag om de gegevens van de laptop , die doe ik er bij 

 

 

(serial geblurd - zie volgende post)

aangepast door Passer
schermafbeelding verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bernard

Schermafbeelding is verwijderd, de product key van WIndows 7 moet u niet op Internet plaatsen!!!.

 

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit de product key van Windows op het forum zetten, Bernard, want dan gaat iemand anders hem gebruiken. Daarna kun jij hem zelf niet meer gebruiken.

Een moderator zal die afbeelding wel verwijderen of in ieder geval de product key van Windows 7 verdoezelen (onleesbaar maken).

Orrspronkelijk stond er dus Windows 7 Home Premium op deze HP dv7-2250ed laptop. Jij hebt echter later de gratis upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. 

Jij wilt graag Windows 10 op deze laptop houden. Dan moet je geen fabrieksherstel uitvoeren, want dan komt er (als fabrieksherstel lukt) weer Windows 7 op te staan.

Had je mijn vorige reactie gelezen? Wat ik jou daar aanraadde lijkt me voor jou de beste optie.

———————————————

Een andere optie is een tweede gebruikersaccount aanmaken op deze laptop. De gebruikersnaam voor dat tweede account wordt dan de naam van je kind. Natuurlijk beveilig je dat tweede account met een wachtwoord. Daarna zorg je ervoor dat het tweede account geen standaard account (met beperkte rechten) is, maar maak je er een account met administrator rechten van. 

Controleer goed of het tweede account adminstrator rechten heeft!

Daarna log je uit of je kiest ervoor de laptop opnieuw op te starten.

Je hebt na het opnieuw opstarten de keuze uit 2 gebruikersaccounts: jouw oude account en het nieuwe account van je kind.

Klik op het nieuwe account en log in door het bijbehorende wachtwoord in te geven.

Controleer voor de zekerheid nog een keer of het nieuwe account administratorrechten heeft. Die heb je namelijk nodig om programma’s te kunnen installeren.

Klopt dat? Dan kun je nu het oude gebruikersaccount gaan verwjderen. Daarmee zullen ook alle persoonlijke bestanden die horen bij dat oude account verwijderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.