Ga naar inhoud

Zoektocht juiste lettertype


Stamperken

Aanbevolen berichten

Met jouw foto is het lastig, omdat er bomen (gebladerte) achter de letters staat.

Ik heb daarom alleen het & teken geüpload naar WhatTheFont. Het lettertype LinotypeZapfino One komt er heel dichtbij, maar is het volgens mij nog net niet helemaal: http://allfont.net/download/linotypezapfino-one/

 

Dit is jouw tekst in dat lettertype:

 

5a3cf65cab1cd-LinotypeZapfino_One_-_free

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat bedoel ik niet. Achter “Johan” staan bomen op de afbeelding, en dan is het voor een OCR- programma wat lastiger om tekens te herkennen. 

Achter het ampersand teken (&) staat een egaal grijze achtergrond. Dat levert geen problemen op.

Ik had het & teken dus gewoon uitgeknipt en geüpload. Een paar seconden werk, meer niet.

De website herkende dat & teken als de letter o. Dan moet je aangeven dat het niet de letter o is, maar het & teken. En toen werd meteen het lettertype gevonden dat er heel dicht bij in de buurt kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stamperken Ik heb het lettertype LinotypeZapfino One gedownload en geïnstalleerd, omdat ik nog twijfelde of dat wel exact het lettertype was dat jij liet zien in je afbeelding.

Mijn twijfel is verdwenen: dit is exact het lettertype dat jij zocht. Ik dacht eerst nog dat de letter a iets afweek van de a in jouw afbeelding, maar dat blijkt niet het geval:

 

5a4396274219c-LTZapfino_One.png

 

Na installatie kun je dit lettertype in tal van programma's gebruiken, niet alleen in Microsoft Word, maar ook in fotobewerkingsprogramma's zoals Photoshop (Elements). In de lijst met lettertypes in Word kom je dit lettertype dan tegen met de naam LTZapfino One.

In jouw voorbeeldplaatje is met een fotobewerkingsprogramma ook nog schaduw toegevoegd aan de letters.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.