Ga naar inhoud

probleem bij opzetten computer


ChrisNijlen

Aanbevolen berichten

Mijn computer (medion) start normaal even op door de stroom op te zetten. Het eigenlijke opzetten gebeurt daarna met de knop vooraan. Dit heeft jarenlang goed gewerkt, maar tegenwoordig gaat hij herhaaldelijk aan en uit bij het aansluiten van de stroom. Soms stopt het probleem na 3 herstartingen, soms na meer dan 10 herstartingen.
Het probleem zit bij de eerste opstart, die blijft steeds herhalen, wat voorheen maar 1x gebeurde.
(De stroomstekker van deze computer is steeds uitgetrokken als ik hem niet gebruik.) De powerknop (achteraan) blijft aan. De batterij is vervangen, maar het probleem is niet verholpen.
Bij het opzetten na een stilstand van 2 weken, gebeurde het niet, maar bij een gebruik van ±3x per week gebeurt het telkens weer.
Weet iemand hier de oorzaak en oplossing van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is 9 jaar. Dat lijkt misschien oud, maar ik gebruik hem niet dagelijks, en hij is niet op internet aangesloten.

Ik vind niet letterlijk "msn" op het etiket. Wil je het serienummer weten (MED s/n)?  (Het model is MD8333)

Ik heb wel stopcontacten met zekeringspin, maar ik ben niet zo zeker dat er een aarding op aangesloten is in dit oude huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is OK.

Er is geen update voor u pc bij Medion.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw bericht plak je link van dropbox maar dat is een afbeelding.

Je moet gewoon de link van speccy hier plaatsen.

 

Start speccy en wacht even tot het volledig klaar is.

Dan op Bestand / Publiceer Snapshot en dan ja klikken en dan zie je de link en klik op kopieren en dan hier in uw volgende bericht plakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.