Ga naar inhoud

Last van BSOD / uitval op willekeurige momenten


FlorianB

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, FlorianB zei:

Nu ik de laptop voor het eerst gebruik zonder adapter doet hij ook moeilijk bij het opstarten.

Dit kan wijzen op problemen met de accu.

Ik weet uit ervaring dat een defecte accu rare dingen kan doen met een laptop.

 

Als je de netstroomadapter aansluit voor het opstarten, heb je dan ook problemen?

Probeer ook wat het geeft als je de accu verwijdert en enkel werkt met de netstroom adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Na enkele testen ben ik te weten gekomen dat het (vastlopen, wit scherm, niet reageren, ...) zich enkel voordoet als de computer uit slaapstand komt. Bij het ontwaken krijg ik een scherm zoals de foto in bijlage (soort van wit scherm waarbij de individuele pixels zichtbaar zijn). Dit zowel op mijn laptopscherm als mijn monitor die erop is aangesloten. De computer zelf werkt wel nog. In de Windows logboeken wordt nu ook een kritieke foutmelding gelogd. 

 

Wanneer ik de computer correct, compleet afsluit is het opstarten geen enkel probleem. Het rare is dat nu ook wanneer de laptop op netstroom aangesloten is, de slaapstandmodus faalt, terwijl dit eerder niet het geval was. Het probleem doet zich dus zowel op batterij als op netstroom voor. 

 

 

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> 
  <EventID>41</EventID> 
  <Version>6</Version> 
  <Level>1</Level> 
  <Task>63</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x8000400000000002</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2018-02-05T18:05:37.007375300Z" /> 
  <EventRecordID>17425</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>DESKTOP-QAOO4K0</Computer> 
  <Security UserID="S-1-5-18" /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data> 
  <Data Name="SleepInProgress">4</Data> 
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">131623275164389803</Data> 
  <Data Name="BootAppStatus">0</Data> 
  <Data Name="Checkpoint">0</Data> 
  <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data> 
  <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">8</Data> 
  <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data> 
  <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data> 
  <Data Name="CheckpointStatus">0</Data> 
  </EventData>
  </Event>

 

sneeuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Deze link is wellicht de oplossing. De TS heeft exact hetzelfde probleem, alleen met een Dell ipv een Acer.

Korte samenvatting:

  1. Up-to-date video driver downloaden en op USB-stickje gooien
  2. Driver verwijderen via Veilige modus (shift ingedrukt houden, start, opnieuw opstarten, bij blauw scherm op geavanceerd en dan F4 als je een lijstje ziet)
  3. Klaar

Als tweede oplossing is er een BIOS update, maar dat raad ik echter af omdat die niet zonder gevaar is.

De enige oplossing die er nog rest als de rest niet werkt is een backup maken van je persoonlijke gegevens en Win10 opnieuw installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Nick

 

Nu je zegt dat het aan de grafische driver ligt heb ik even wat nadere info bekeken en het blijkt inderdaad de driver mijn monitor (Intel HD Graphics 530) te zijn die voor het conflict zorgt. 

Via onderstaande link wordt duidelijk dat alle mensen met deze driver hetzelfde probleem ondervinden. Jammer genoeg is de versie reeds de meest recente, ik ga dus op zoek naar een oudere tot ze het probleem opgelost hebben... 

https://communities.intel.com/thread/117567

 

Verder ondervind ik geen enkele problemen meer, en wil ik jullie uitgebreid bedanken voor de goede service. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Fijn dat u de oplossing gevonden heeft! Als de driver downgrade werkt, zou u dit dan ook even kunnen melden hier? Dan kunnen andere mensen met hetzelfde probleem hier ook terecht, met oplossing. Als dat gebeurt is, geeft u dan ook een seintje zodat een moderator dit topic kan sluiten?

 

Graag gedaan en nog een fijne avond

Rob Nickmans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rob

 

HD Graphics 530 teruggezet naar versie 21.20.16.4550 (dit via apparaatbeheer > beeldschermadapters > HD Graphics 530 > Stuurprogramma's bijwerken > Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware > Ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer). Het probleem is helemaal opgelost en het topic kan bijgevolg afgesloten worden.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.