Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik zou je aanraden om de suggestie van Stegisoft eerst uit te proberen : 

 

Je hebt een netwerkkabel van router naar studio.

Neem nu uw laptop en zet wifi uit.

Netwerkcentrum / adapterinstelling wijzigen / met de rechtermuisknop op wifi en dan uitschakelen. (terug inschakelen kan je ook op die manier)

Kijk daar of uw lan netwerk ingeschakeld is.

Verbind nu de laptop in de studio met netwerkkabel van router naar studio.

Als laptop geen internet heeft dat is er iets met uw netwerkkabel hetzij een slechte kabel hetzij niet goed aangesloten.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die muren veranderen niet meer, alleen het weer zal ik moeten afwachten. Ik weet niet wat de beste verbinding geeft, regen of zonneschijn.

Op dit ogenblik voel ik mij toch een beetje opgelucht. Hopelijk is dat morgen nog zo!

Nu moest ik wel mijn printer opnieuw instellen, zodat ik er drie heb instaan, éénmaal voor USB verbinding, en tweemaal voor draadloos.

Ik geraak ook in de hof, tot de plaats waar ik gewoonlijk in het zonnetje lig. Nu niet natuurlijk.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk vaak dat jullie dat wel raar moeten vinden dat iemand die al meer dan 30 jaar met computers bezig is, zo weinig over instellen, hardware en zovoort weet.

Voor mij is een computer als een auto, ik rijd daarmee, maar zal er nooit iets aan doen, maximum een lampje vervangen.

Ik begon met Commodore 64 en speelde er nooit spelletjes op. Ik begon te programmeren. Dat was in Basic, in Dos dus. Ik heb zo veel programma's gemaakt die ik nu nog gebruik, en daarvoor draai ik op één desktop nog XP en heb in mijn laptop een Virtual Box. Voor XP.

Voor de rest ben ik steeds met filmen bezig geweest en kan uren bezig zijn om een titeltje te maken.

In de tijd van de commodore, betekende een 'titel' voor mijn filmen maken, 1000 den regels peeken en poken.

Wirelees als extender, is geen oplossing, hij valt weeral uit. Heb hem weer gereset, en ga hem voor (met korte kabel) opnieuw instellen.

Misschien dat het dan wel lukt.

 

Nafta-werking.avi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, bedankt voor je verschillende reacties die ik - met plezier - gelezen heb.

 

Nu terug terzake :

 

- In welke modus heb je je AP nu ingesteld? als bedraad Access Point (via je 25m UTP) of als draadloze extender?

- Als je je laptop aanschakelt op je UTP kabel, welk IP adres verkrijg je dan? (in MS DOS cmd mode - wat je kent) typ : ipconfig).

 

Je verkrijgt dan het IP-adres waarmee je verbonden bent én de gateway (die jouw laptop én je AP voorziet van Internet).  Is in die stijl: IP : 192.168.0.XX, Gateway is 192.168.0.1, subnetmasker zou 255.255.255.0 moeten zijn, voor wat betreft je LAN (=bedraad netwerk, ofwel Ethernet  Adaptor, allemaal hetzelfde). 

 

Je vindt daar ook de info voor je Wireless Adaptor (WiFi) :  IP : 192.168.0.ZZ, gateway is 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0.

 

Klopt dat ongeveer?

 

Emile.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er voorlopig mee gestopt. meer en meer lijkt het mij, dat er met mijn laptop iets niet juist is. Ik heb hem voor gezet, en hij vindt weer die linksys niet. op mijn mobiel en mij vrouw haar laptop komt hij wel. Ik ga hem vandaaruit eens  instellen, als ze er niet mee bezig is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.