Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Om vanuit verschillende plaatsen mijn printer te kunnen bedienen, wilde ik een thuisnetwerk maken. Voor één computer lukte dat, maar de tweede gaf al allerlei problemen. Dus heb ik dat thuisnetwerk proberen te verwijderen. Deze computer er uitgehaald, maar echt verwijderen lukte niet. Erger is, dat wanneer ik nu mijn computer opstart ik een wachtwoord moet geven. Daar het enkel lukt als ik mijn, ellenlange, microsoft account ingeef, zou ik graag terug opstarten zonder passwoord. Iemand een oplossing? Met dank bij voorbaat.

Nog bijzeggen dat bij accounts melding staat: Wanneer moet wachtwoord... en daarbij NOOIT

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze wijzigingen recent uitgevoerd ? Zo ja, kan je de optie "Systeemherstel" eens proberen. Dat zet je PC terug naar een vorige toestand. Neem een datum vóór je aan het thuisnetwerk bent begonnen en kijk dan eens of je problemen hiermee opgelost zijn ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een systeemherstel werkte gewoon niet. Alleen moet ik nu alleen mijn paswoord geven, en dat is doenbaar.

Stegisoft, als het gewerkt had zou ik inderdaad niets moeten veranderen. Ik had gepoogd een thuisnetwerk te maken, dat lukte op deze computer, maar als ik ook mijn laptop 'lid' wilde maken liep alles fout. Dus verwijderde ik het thuisnetwerk, en plots moest ik om op te starten mijn mailadres en passwoord geven, en dat wilde ik laten stoppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een netwerkprinter hebt dan moet je de printer een vaste IP adres geven.

Dat kan je doen met uw browser ofwel op de panel van de printer zelf bij instellingen / netwerk of zo.

Vaste IP adres geven aan printer:

IP adres 192.168.0.50

Subnet masker 255.255.255.0

Standaard gateway 192.168.0.1 ---> = router

DNS = 192.168.0.1

 

Bovenstaande is voor Telenet klanten maar als je Proximus of Scarlet hebt moet rode 0 vervangen door 1

 

Op afbeelding ziet je canon en dat is een printer mits deze aanstaat.

De ander printer staat uit.

Bovenaan ziet je zijkant en dat is IP camera

PCPA is mijn eigen computer

Survnas is mijn Nas doch ik heb nog andere maar staan uit.

ww-epad is tablet

Computer hoef je niet in te stellen doch je kan dat wel als het nodig is.

 

Let op: hier gaat het dat je slechts 1 router hebt.

Heb je meer dan 1 dan moet je de tweede anders instellen zodat je 1 netwerk hebt.

 

netwerkverkenner.jpg.866c5ca712a64e639ac29e98f80b103e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overmorgen zal ik, waarschijnlijk, dat Acces Point' hebben. Dan zal ik al zien of mijn laptop er zonder problemen verbinding mee heeft, en of hij, de printer kan aansturen. Hij heeft dat al gedaan in de woonkamer toen ik de printer naar daar heb verplaatst. Dan vraag ik wel verder. want ik weet nu nog altijd niet of er een netwerk moet gemaakt worden, om de printer ook vanuit de woonkamer aan te sturen als mijn laptop daar staat, en mijn printer in de studio, waar het acces point is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, bekijk eens het volgende :

-> Microsoft account uitschakelen wb. inloggen op je PC/laptop : Eerste stap uitvoeren.
-> Dan zowieso Stap 2 uitvoeren.


Eerste stap : Microsoft Account loskoppelen van Windows 10:

1. Ga naar Start en klik op je account Microsoft, dit is het symbool rechtsboven.
2. Klik op Accountinstellingen wijzigen.
3. Klik op : in plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.
4. Er wordt gevraagd om het huidige Microsoft wachtwoord.
5. Daarna kun je een nieuwe gebruikersnaam, wachtwoord en geheugensteun opgeven.
6. Je wordt afgemeld, of zoniet start je zelf de PC/laptop opnieuw op en je kunt
nu inloggen met het aangemaakte lokale account.

 

Opm. : alles blijft werken zoals daarvoor, alleen zul je niet meer automatisch ingelogd zijn
bij Microsoft diensten: daar wordt om je wachtwoord gevraagd.


Stap 2 : Wachtwoord volledig uitschakelen:

1. Ga in de zoekbalk naast de startknop, typ "netplwiz" (zonder aanhalingstekens)
en druk enter.
2. Je krijgt dan een nieuw venster te zien met de naam Gebruikersaccounts.
3. Op het tabblad Gebruikers staat de optie: Gebruikers moeten een gebruikersnaam
en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken. Vinkje naast deze
optie weghalen.
4. Toepassen klikken : geen enkele gebruiker hoeft nu nog een wachtwoord
in te voeren om je Windows 10-gebruikersaccount (= op je laptop/PC)  op te starten.

 

Opm. : deze instelling wordt pas toegepast wanneer de computer opnieuw wordt opgestart.

 

Hopelijk helpt dit je verder.

 

Je Access Point zien we dan wel, laat maar weten.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.