Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Theo2602 zei:

Dat schijnt niet gelukt, want ik kreeg als melding dat ik naar een website moest gaan, en als ik er op klikte, was het niet gelukt.

 

waarschuwing.jpg

 

10 minuten geleden, Theo2602 zei:

Dat schijnt niet gelukt, want ik kreeg als melding dat ik naar een website moest gaan, en als ik er op klikte, was het niet gelukt.

 

waarschuwing.jpg

 

Dat zou nochtans moeten werken, weliswaar na 30.....120 seconden. Weet dat jouw AP een ingebouwde CPU heeft, en dus moet rebooten.

 

Als het lampje onderaan de plug groen flikkert betekent dit dat er data verstuurd resp. verzonden wordt.

 

Wil je mij ook eens merk en type opgeven van de router waarmee je AP verbonden werd?  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een draad rechtstreeks van de Proximus modem! Die UTP draad is wel 20 meter lang en komt dan in een 'verdeelkastje' waar ik meerdere kabels kan insteken. De installatie is in elk geval gelukt, want in de woonkamer krijgt mijn mobiel een goede verbinding. Ik zal dat ook met de laptop doen, en dan morgen opnieuw in de studio zetten. Ergens is dat iets wat soms wordt aangeraden. Toen ik mijn eerste ADSL modem plaatste, was dat hetzelfde. Hopen maar.

Ik ga dat pas morgen doen, want ik ben nu te moe (einde maand 81)

In elk geval al hartelijk bedankt, en als ik meer weet geef ik een signaal.

Als dat ding niet sterk genoeg is om na die draad te werken, is het dus een verloren koop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet mij plezier te lezen dat je installatie gelukt is; als je met je mobiel een goede verbinding krijgt met je netwerk zou dat even goed moeten werken met je laptop / PC en printer.

En heb je een goede koop gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt u AP helemaal niet.

Er staat automatisch DCHP en dat MAG niet. (eerste afbeelding)

Liefst vaste IP adres geven zoals ik reeds had vermeld in eerder bericht.

Als alles goed werkt dan kan onderstaande doen:

Wap1200AC-705 geef je dezelfde naam als die van Proximus router

Paswoord hetzelfde als als die van Proximus router

Dan heb je één netwerk over uw hele huis en studio.

Als je dan met laptop van studio naar Woonkamer gaat hoeft je wifi niet te veranderen omdat het één netwerk is.

Het is wel handiger indien je bij Proximus 2.4 en 5 GHZ twee verschillende SSID namen gaf.

5 GHZ is sneller bij download.

Zo kan je dat ook doen bij AP

 

Tijdzone is belangrijke omdat uw provider regelmatig nieuwe sleutels geeft.

Ook als je log nakijk kan je door andere tijdzonde niet correct lezen zoals Londen + 2 uur

In uw geval is Amsterdam of Brussel OK

 

image.png.c6cca792e7fb1c8975ee9c15baa65360.png

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er zeker zal in slagen het AP ook in de studio te laten werken.

Als het AP werkt in de woonkamer moet het evengoed, via je UTP kabel, ook verderop kunnen functioneren.

 

Een test die je zeker moet doen is je AP aan het uiteinde van de UTP verbinden (dus in de studio), en na 30....120 sec nagaan of het groene lampje onderaan het AP oplicht.

Dan weet je zeker of de UTP-verbinding werkt, en dat er geen probleem is met je "bakje", ik veronderstel een switch of Hub, waarvan graag ook het merk en type?.

 

Eens zeker dat er geen verbindingsproblemen zijn kan dan het AP opnieuw ingesteld worden.

En ditmaal met hetzelfde SSID + paswoord van de Proximus router. Hierdoor introduceer je "roaming" in je gehele huis, dwz. dat je bijvoorbeeld met je mobiel kan wandelen tussen de woonkamer en de studio; je mobiel zal dan automatisch overschakelen op het sterkste signaal van de twee (Proximus router of Linksys Access Point), en idem : je printer, laptops enz. : zullen automatisch verbinden met het beste signaal. Je AP is daarenboven ook uitgerust met 5 GHz wat de situatie alleen maar kan verbeteren.

 

Laat maar iets weten.

 

PS : Indien je alsnog je AP in de vuilbak zou willen werpen zijn er hier zeker kandidaten om hem gratis af te halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.