Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Dit is een aanvulling op vorige bericht:

 

Als je twijfelt welke toestel je verbonden ben kan je opdrachtprompt (cmd) openen.

Typ achter > dit: ipconfig /all

ipconfig spatie /all

Zoek daar uw draadloos verbinding en kijk bij default gateaway welke ip adres er staat.

 

Helaas kan je op die manier niet testen omdat AP standaard 192.168.1.1 is en dat is ook van Proximus IP adres.

Doch je kan wel bij Description zien welke toestel het is.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

De eerste vraag die gesteld wordt, is netwerknaam, dus daar geef ik ANNIE in juist?

Neen, dat is fout.

Annie is de netwerknaam van je router maar die is nog niet gekend door het AP.

Je moet hier de netwerknaam van het AP ingeven en dat zou Linksys AP Setup - 705 moeten zijn.

Als je daarmee verbonden bent, kan je surfen naar http://ap.linksys.com en dan zou je in de instellingen van het AP moeten komen als je het beheerswachtwoord (admin) ingeeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrek uiteraard van Linksys AP Setup - 705 maar zodra ik in de aanmelding kom, volg ik wat volgens de brochure moet:

NEDERLANDS SNELSTARTGIDS

1   Bereid u voor op de installatie.

Controleer of de internetverbinding van uw router werkt en of u een Ethernet-kabel heeft die lang genoeg is om de router aan te sluiten op het draadloze accesspoint.

2 Sluit het draad loze accesspoint aan opeen wandstopcontact.

3 Wacht tot het knipperende statuslampje van groen in oranje verandert.

4 Sluit u w router met de Ethernet-kabel aan op het draadloze accesspoint.

Het statuslampje zal groen blijven branden wanneer het draadloze accesspoint een IP-adres van de router heeft gekregen en klaar is voor het voltooien van de installatie.

5 Maak verbinding met het accesspoint-installatienetwerk.

Maak op een computer, telefoon of tablet verbinding met het Wi-Fi-netwerk 'Linksys AP Setup - XXX', waarbij XXX staat voor de laatste drie cijfers van het MAC-adres van uw draadloze accesspoint.

6 Start de installatie.

   Ga in een browser naar http://ap.linksys.com. Volg de instructies op het scherm orn de installatie te voltooien. De installatie omvat:

   Het accepteren van de voorwaarden van de Licentieovereenkomst voor de eindgebruiker.

   Het instellen van een beheerderswachtwoord voor het wijzigen van instellingen na de installatie.

   Het creëren van netwerknamen en wachtwoorden voor de nieuwe netwerken (2,4 GHz en 5 GHz).

Namenen wachtwoorden van de accesspoint net werken

Noteer de namen en wachtwoorden van uw uitgebreide netwerk op de daarvoor bestemde plek.

Beheerderswachtwoord voor het accesspoint

Noteer uw beheerderswachtwoord. Dit heeft u nodig als u toegang wilt tot de instellingen van uw accesspoint.

Ondersteuning nodig? Internet: linksys.com/support/WAP750AC of linksys.com/support/WAP1200AC;

Twitter: @LinksysCares

Ik krijg melding dat de extender is ingesteld, maar er blijft komen dat ik niet op Internet kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 Sluit u w router met de Ethernet-kabel aan op het draadloze accesspoint.

 

Het statuslampje zal groen blijven branden wanneer het draadloze accesspoint een IP-adres van de router heeft gekregen en klaar is voor het voltooien van de installatie.

 

Dus netwerkkabel van router naar AP aansluiten op AP

Je zal dan zien of lampje groen is.

Is dat zo?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.