Ga naar inhoud

Audio apparaten werken niet meer!?


ThijsM
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

 

Sinds een paar weken doet mijn, Blue Snowball, microfoon het niet. Ik heb geprobeerd de software up-te-daten (Stuurprogramma bijwerken), maar daar kwam het volgende bericht uit:
 

USB Audio Class 1.0 and 2.0 DAC Driver "De gegevens zijn ongelding"

Apparaat status: Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

error.PNG.b2165ff60343b8ad0767aa5cead6428c.PNGapparaatbeheer.PNG.1edc187174754de286e6eae8f182881c.PNG

Mijn broer heeft zelf ook een Microfoon, maar zelfs die deed het niet en kreeg het zelfde bericht als hierboven. Ik heb daarna mijn webcam geprobeerd, maar daar kwam het zelfde bericht uit? Maar daarnaast deed de webcam zelf het ook niet? Ik heb via internet wat tips opgevolgd om nieuwe software updates voor deze stuurprogramma's te downloaden, er voor zorgen dat Windows niet de update uitvoert wanneer het apparaat op de computer word geïnstalleerd en nog veel meer. Maar allemaal zonder succes.

 

Systeem informatie:

 

Windows: 8.1
Ram: 16GB
Type systeem: 64-bits
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz

 

Heeft iemand het zelfde probleem en heeft iemand hiervoor een oplossing?


Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Thijs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.211
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Danny Verloo
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door carambole
      Die gast speelt via Bleu thoot geluid af via zijn hifi rack. 't Geluid is belabberd zoals versterkt koptelefoon-geluid., weinig bass/treble.
      Onderwijl heeft die al  2 kl hifi racks gegeven, gekocht op de zwarte markt omdat het mss daar aan lag.
      Volgens mij zijn er instellingen die dat geluid begrenzen tot koptelefoon.
      Omdat ik zelf last van 2 maal mono bij Audacity heb ik dat goed gekregen na 1 week prullen,  en niet via de nieuwste driver of upgrades van de fabrikant.
      Is daar iemand bekend mee?
    • Door Peterklaas
      De interne microfoon van mijn laptop werkt niet. Heb al alles geprobeerd, en het bizarre is dat als ik naar Microfoonmatrix (Realtek(R) audio) ga, dat de groene balkjes reageren op mijn stem. Daar is dus geen probleem. Maar als ik wil videochatten hoort niemand mij, of als ik een spraakfragment heb opgenomen, staat er geen geluid op het afgespeelde fragment.
      Mijn microfoon staat ingeschakeld, en bij de privacy-instellingen hebben zo goed als alle apps toegang tot de microfoon. Wat kan nog het probleem zijn?
       
       
    • Door Zwervende Eik
      Hallo,
       
      Sinds enkele dagen ben ik onverstaanbaar als ik de microfoon gebruik in Messenger of Skype. De andere kant hoort sterke ruis en hoort mij totaal niet. Het ligt dus blijkbaar niet aan de app, want het werkt bij geen van beide meer. Nochtans heb ik niets aan de instellingen gewijzigd. Ik ben gaan kijken bij de Windowsinstellingen, maar zie daar niets bijzonders (ik ken er niet veel van, dat moet ik er wél bij zeggen). Ook de drivers zouden in orde moeten zijn, want ik heb een programma dat dagelijks nagaat of mijn laptop wel de meest recente drivers heeft.
      Wie kan mij helpen met dit probleem? Graag uitleg in mensentaal, ik ben niet zo thuis in computerjargon, en ken er niet veel van.
       
      Alvast bedankt!
    • Door EvertPloeg
      Al tien jaar gebruik ik een Windows applicatie (Exact Audio Copy) om mijn eigen audio-cd's te converteren naar mp3-formaat. Ik heb een desktop met i7 Intel processor, ASUS moederbord, een Plextor BD-R PX-LB950SA speler en Windows 10. Ik start EAC, doe een audio-CD in de Plextor-speler en de audio nummers komen in het venster van EAC te staan. Vervolgens controleer ik de titels etc., kies ik de bestemmingsmap en start ik de conversie.
      Sinds vandaag is dit niet meer mogelijk. Zodra de audio nummers bij EAC in beeld komen, vliegt meteen de Windows verkenner er over heen, gooit de CD lade weer naar buiten, en toont de melding "Plaats een schijf in station E:" met een link met de titel "Hulp bij het selecteren van een schijf". Als ik op deze link klik, dan kom ik op de https://support.microsoft.com pagina terecht, maar ik kan daar (nog) niet iets vinden dat met bovenstaand probleem heeft te maken.
      Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? 
      Bij voorbaat hartelijk dank. Vriendelijke groet,
      Evert.
    • Door LucasDMS
      Ik heb in zomer 2018 mijn eerst computer in elkaar gezet toen ik verschillende games begon te downloaden en te spelen kwam ik er achter dat bij verschillende spellen ik de voice chat niet kon horen of gebruiken bij games zoals: csgo en league of legends werk mijn microfoon perfect zonder enige problemen maar bij andere games zoals rainbow six siege en overwatch kan ik mijn teamgenoten niet horen of mee praten ik heb meerde oplossingen gezocht maar geen een heeft gewerkt vreemd genoeg als ik mijn headset in mijn hoofd beeldscherm steek kan ik opeens de voice chat zonder moeite gebruiken ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...