Ga naar inhoud

Yahoo mail vraagt om de nieuwe regels van Oath te aanvaarden


supernikje

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren mijn "vast" mailadres bij Yahoo en krijg de laatste dagen de vraag om de regels van "Oath" te aanvaarden.

Blijkbaar is Yahoo nu van Oath (of zoiets ; ) en daarom zou men dus deze termen moeten aanvaarden.

Probleem is als ik de tekst doorloop dat je door te aanvaarden instemt dat je mails gelezen worden, alsook de bijlagen die je verstuurt.

Ik voel me, om het zacht uit te drukken, helemaal niet geroepen om daarmee in te stemmen.

Vraag me echter af of ik dit mailadres dan ook zal kunnen gebruiken in de toekomst.

Een ander mailadres openen is op zich geen probleem, maar aangezien ik dit al jaren gebruik houd ik het liefst.

Weet iemand daar iets meer over? Of men ook zonder de voorwaarden van "Oath" te aanvaarden in de toekomst gebruik kan blijven maken van een account bij Yahoo?

Ik ken wel redelijk wat Engels maar zo duidelijk is het toch niet voor mij.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, falstring zei:

kom je verder met/via  deze nederlandse: https://policies.yahoo.com/ie/nl/yahoo/terms/utos/

Niet echt...de voorwaarden die ze vragen te accepteren kwamen rechtstreeks van Oath.

Daar stond letterlijk in (in het engels) dat je door deze te aanvaarden toestemming geeft om jouw mailberichten en bijlagen te lezen en bekijken.

Ik kreeg het bericht steeds wanneer ik mijn mail wou openen. Nu is het niet meer dagelijks, maar ik kreeg intussen wel een mail in dat verband.

 

  Dear Member,
(mailadres)

In June 2017, Yahoo and AOL joined forces to create Oath, a media and technology company with a dynamic house of global brands, and a part of Verizon. It’s an exciting venture that we believe will bring a host of new innovations and digital experiences for our users. With Verizon, Oath can provide you with better experiences and services.

As part of this collaboration, we’re asking all users of Oath owned sites and services to agree to the new unified Terms of Service and Privacy Policy, which will help us continue to deliver and build on great digital experiences for you.

Please take some time to review and agree to the new unified Terms of Service and Privacy Policy by clicking on the button below. If you have already agreed, no additional action is needed.
 
Review and agree now

To help you understand some of the key updates, we’ve provided a summary below as well as a description of what tools are available to you to manage your data and experience within Oath’s house of brands. Please note that this summary is not exhaustive and we encourage you to review the updated versions of our Terms of Service and Privacy Policy. Those terms and not this summary will govern your relationship with Oath. To learn more about our approach to privacy, click here.

Terms of Service Updates Summary
  • We’ve added a mutual arbitration clause. Hopefully, disputes will never be an issue, but in the case of one, this allows a third-party arbitrator to help us resolve them. We’ve also added a class action waiver. These provisions are an important part of our relationship with you, so please read them carefully.
  • We’ve specified the legal entity that provides each service to you. For some services, this may be a different entity than the entity that previously provided the service. We’ve also reserved the right to transfer the providing entity for each service in the future.
  • General provisions that apply to billing, auto-renewal, and refunds have been added. Unless the additional terms for a service override the Terms of Service, these provisions apply to your use of our paid services.
  • Applicability of Terms. If you are using our services on behalf of another account owner (e.g., as an administrator, consultant or analyst) or on behalf of a company, business or other entity, the Terms of Service apply to your activities and are binding on the account owner or entity.
  • Indemnity for Non-Personal Use. If you are using our Services on behalf of a company, business or other entity, or if you are using our Services for commercial purposes, we’ve added an indemnity provision, which requires you and the entity to protect us against certain legal actions.
  • We’ve updated our choice of law and forum provisions. New York law now governs and New York, New York is the designated forum.

Privacy Policy Updates Summary
  • We’ve made it more readable! We took care to make it easier for you to understand our services and our privacy practices.
  • We’ve updated how we collect and use data. We’ve updated some of the ways we collect and analyze user data in order to deliver services, content, and relevant advertising to you and protect against abuse. This includes:
    • Analyzing content and information (including emails, instant messages, posts, photos, attachments, and other communications) when you use our services. This allows us to deliver, personalize and develop relevant features, content, advertising and services
    • Linking your activity on third-party sites and apps with information we have about you
    • Providing anonymized and aggregated reports to other parties regarding user trends
  • We’ve joined Verizon. By joining Verizon, Oath and its affiliates may share the information we receive among Verizon. Learn more about Verizon’s privacy practices.
  • New information regarding personalization. We’ve included new information explaining how we combine data among our services and across your devices and Oath accounts. This allows us to provide more personalized content and services.
  • We’ve updated user choices. We’ve provided additional information about your choices when using our services, and given you control in our Privacy Controls section.
     
What You Need to Do

We have designed these changes to help improve your experience with Oath and its brands. To review and agree to the new Terms of Service and Privacy Policy, please click the button below. These changes go into effect as soon as you consent.
 
Review and agree now

Please note that although our services will continue to be available under the existing terms for now, you will eventually need to agree to the new Terms of Service and Privacy Policy in order to continue to use our services. If you have any questions or need additional help, please refer to this link.

Thank you for your continued loyalty and support.


Sincerely,
Oath
aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, supernikje zei:

Please note that although our services will continue to be available under the existing terms for now, you will eventually need to agree to the new Terms of Service and Privacy Policy in order to continue to use our services

Het gaat om het stukje dat ik hierboven citeerde. Op dit moment kun je Yahoo Mail nog blijven gebruiken zonder met de nieuwe regels in te stemmen, maar uiteindelijk (in de nabije toekomst) zul je moeten instemmen met de nieuwe voorwaarden om gebruik te kunnen blijven maken van Yahoo Mail.

Dat is mijn vrije vertaling van het citaat.

19 uren geleden, supernikje zei:

Analyzing content and information (including emails, instant messages, posts, photos, attachments, and other communications) when you use our services. This allows us to deliver, personalize and develop relevant features, content, advertising and services

En hier staat waarom Yahoo die mails wil lezen. Gegevens daaruit zullen gebruikt worden voor o.a. advertentie-doeleinden.

 

Je kunt natuurlijk overgaan naar andere webmail, maar Google doet hetzelfde al jaren met Gmail. Hieronder een quote uit de servicevoorwaarden van Google:

Quote

Onze geautomatiseerde systemen analyseren uw inhoud (inclusief e-mails) om voor u relevante productfuncties te leveren, zoals aangepaste zoekresultaten, advertenties op maat en spam- en malwaredetectie. Deze analyse vindt plaats wanneer de inhoud wordt verzonden, ontvangen en opgeslagen.

Bron: https://policies.google.com/terms?hl=nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, porrelaar zei:

Het gaat om het stukje dat ik hierboven citeerde. Op dit moment kun je Yahoo Mail nog blijven gebruiken zonder met de nieuwe regels in te stemmen, maar uiteindelijk (in de nabije toekomst) zul je moeten instemmen met de nieuwe voorwaarden om gebruik te kunnen blijven maken van Yahoo Mail.

Dat is mijn vrije vertaling van het citaat.

En hier staat waarom Yahoo die mails wil lezen. Gegevens daaruit zullen gebruikt worden voor o.a. advertentie-doeleinden.

 

Je kunt natuurlijk overgaan naar andere webmail, maar Google doet hetzelfde al jaren met Gmail. Hieronder een quote uit de servicevoorwaarden van Google:

Bron: https://policies.google.com/terms?hl=nl

Bedankt voor de uitleg :top:

Het is dus waar ik voor vreesde ; ik zal op termijn mijn mailadres bij Yahoo moeten opgeven, of mij erbij neerleggen dat ze alles mogen lezen.

Ik wist trouwens niet dat dit bij Gmail ook zo was.

 

Voorlopig ga ik de voorwaarden nog niet aanvaarden en zie ik wel hoelang ik verder kan zonder dit doen.

Dat zal waarschijnlijk niet voor lang zijn. Vandaag kreeg ik een antwoord van de helpdesk van Yahoo op de vraag of ik verder gebruik kan maken van mijn mailaccount zonder deze voorwaarden te aanvaarden en dit is hun antwoord :

Hi there,


I understand that you have concerns about the new Terms of Service and Privacy Policy that you've been prompted to agree to. You can review the FAQ for more info about the changes. To learn more about the choices we offer and to exercise control over your information, please visit our Privacy Controls page. If you'd rather not agree to the new changes, you may choose to cancel your account and stop using our service.

Regards,

Oath Privacy Team

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het ook verstandig om je af te vragen hoe veilig het gebruik van e-mail is. Wie kan er meelezen? Een e-mail die jij verstuurt via je e-mailprogramma wordt via verschillende knooppunten (servers) verstuurd. Op iedere server waarlangs het bericht passeert kan iemand die toegang heeft tot die server, jouw berichten lezen. Let op, ik schrijf kan, niet zal.

Lees er hier meer over: http://www.iusmentis.com/beveiliging/email/

 

Het versturen van een gewone (onversleutelde) e-mail kun je daarom een beetje vergelijken met het versturen van een ansichtkaart die niet in een envelop zit. Jij schrijft een ansichtkaart aan je tante en doet die ansichtkaart op de bus. De volgende personen zouden die kaart dan in principe kunnen lezen:

1. De postbode die de brievenbus komt legen

2. Het distributiekantoor waar de post verdeeld wordt en verstuurd wordt naar verschillende regio's (het sorteren gebeurt tegenwoordig doorgaans niet meer met mensen maar met computers, maar er staan wel mensen bij, die in moeten grijpen wanneer de computer het adres of de postcode niet goed kan lezen)

3. Een volgend distributiekantoor, waar de post verdeeld wordt over verschillende wijken.

4. De postbode die de kaart gaat bezorgen bij de geadresseerde.

5. De geadresseerde: je tante. En als je tante niet alleen woont, dan kan de kaart ook gelezen worden door anderen die in datzelfde huis wonen en de kaart van de mat rapen, zodra de postbode die bezorgd heeft.

 

Natuurlijk gaat de vergelijking tussen het versturen van een e-mail en een ansichtkaart niet voor 100% op, maar het idee zal nu wel duidelijk zijn.

 

Het grote verschil tussen e-mails die jij verstuurt via het e-mailadres van je provider (bijvoorbeeld Telenet) en tussen e-mails die jij verstuurt via Yahoo Mail, is dat bij Telenet jouw mail wel gelezen zou kunnen worden, maar dat dat in de praktijk wel mee zal vallen.

Yahoo Mails en mails van Gmail zullen te allen tijde gelezen worden. Niet door mensen, maar door computers, die aan de hand van de inhoud proberen te bepalen wat jouw interesses zijn. Dat is ook de reden waarom webmail van Gmail en van Yahoo gratis is. Ze verdienen of willen verdienen aan de gegevens die jij zelf aanlevert, bijvoorbeeld de gegevens uit jouw e-mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2018 om 15:14, porrelaar zei:

Misschien is het ook verstandig om je af te vragen hoe veilig het gebruik van e-mail is. Wie kan er meelezen? Een e-mail die jij verstuurt via je e-mailprogramma wordt via verschillende knooppunten (servers) verstuurd. Op iedere server waarlangs het bericht passeert kan iemand die toegang heeft tot die server, jouw berichten lezen. Let op, ik schrijf kan, niet zal.

Lees er hier meer over: http://www.iusmentis.com/beveiliging/email/

 

Het versturen van een gewone (onversleutelde) e-mail kun je daarom een beetje vergelijken met het versturen van een ansichtkaart die niet in een envelop zit. Jij schrijft een ansichtkaart aan je tante en doet die ansichtkaart op de bus. De volgende personen zouden die kaart dan in principe kunnen lezen:

1. De postbode die de brievenbus komt legen

2. Het distributiekantoor waar de post verdeeld wordt en verstuurd wordt naar verschillende regio's (het sorteren gebeurt tegenwoordig doorgaans niet meer met mensen maar met computers, maar er staan wel mensen bij, die in moeten grijpen wanneer de computer het adres of de postcode niet goed kan lezen)

3. Een volgend distributiekantoor, waar de post verdeeld wordt over verschillende wijken.

4. De postbode die de kaart gaat bezorgen bij de geadresseerde.

5. De geadresseerde: je tante. En als je tante niet alleen woont, dan kan de kaart ook gelezen worden door anderen die in datzelfde huis wonen en de kaart van de mat rapen, zodra de postbode die bezorgd heeft.

 

Natuurlijk gaat de vergelijking tussen het versturen van een e-mail en een ansichtkaart niet voor 100% op, maar het idee zal nu wel duidelijk zijn.

 

Het grote verschil tussen e-mails die jij verstuurt via het e-mailadres van je provider (bijvoorbeeld Telenet) en tussen e-mails die jij verstuurt via Yahoo Mail, is dat bij Telenet jouw mail wel gelezen zou kunnen worden, maar dat dat in de praktijk wel mee zal vallen.

Yahoo Mails en mails van Gmail zullen te allen tijde gelezen worden. Niet door mensen, maar door computers, die aan de hand van de inhoud proberen te bepalen wat jouw interesses zijn. Dat is ook de reden waarom webmail van Gmail en van Yahoo gratis is. Ze verdienen of willen verdienen aan de gegevens die jij zelf aanlevert, bijvoorbeeld de gegevens uit jouw e-mails.

Bedankt voor de heldere uitleg ;)

Ik had me, voordat ik die nieuwe voorwaarden van "Oath" voorgeschoteld kreeg, soms ook wel eens afgevraagd hoe privé de inhoud van mijn mails wel zou zijn en had er inderdaad ook niet zoveel vertrouwen in. Ook al verstuur ik niets waarin grote staatsgeheimen of andere zo interessante informatie voor de buitenwereld staat. Dat niet, maar ergens denkt een mens die niet opgegroeid is met internet en al die toestanden soms wel eens hoe onveilig alles zou kunnen zijn. Beetje paranoïa misschien :)

 

Het is toch belangrijk om er even bij stil te staan dat het computers zijn die de inhoud van de mails scant en dat ik me daar misschien niet zoveel zorgen moet om maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, iEscape zei:

@supernikje

 

Toeval bestaat soms wel . . . . .

 

Wellicht is dit artikel interessant om te lezen.

 

Ik kan géén mooie lange bericht schrijven zoals porrelaar, dus maar een link plaatsen naar een artikel:hmmmm:

Ook interessant artikel en fijn om te weten dat Google bij Gmail blijkbaar de mails niet meer scant.

Thanks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.