Ga naar inhoud

update KB4093120 loopt vast


De Clercq Andy

Aanbevolen berichten

Open opdrachtprompt of Windows powershell als administrator.

Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >

net stop wuauserv

Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution

Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.

Ga terug naar opdrachtprompt of Windows powershell als administrator en plak onderstaande tekst

net start wuauserv

Doe verder niks. Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert.

 

Het is mogelijk dat je de allernieuwste Windows 10 versie krijgt.

Dat duur minstens 1 uur en computer niet afsluiten!!!

Zet scherm uit en doe iets anders.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

bedankt voor de feedback!

Laptop dreigt volgens mij in slaap te gaan, kan dit kwaad of zal dit niet gebeuren bij de update.

Mag ik de update ook starten via windows update?

Want dit is mijn laptop niet en zou graag zeker weten dat alles in orde is voor ik hem teruggeef.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andy,

 

(welkom op PCH)

 

4 uren geleden, De Clercq Andy zei:

Laptop dreigt volgens mij in slaap te gaan, kan dit kwaad of zal dit niet gebeuren bij de update.

Bedoel je dat dit gebeurt tijdens het uitvoeren van wat Stegisoft zegt? (zo ja: op welk ogenblik dan? tijdens het updaten of wanneer?)

heb je ook net start wuauserv  uitgevoerd (vergeet in Powershell/uitvoeren (als admistrator) niet van telkens natuurlijk ook te enteren om die commando's uit te voeren)

 

(zorg voor een goed opgeladen batterij en - nog beter: hang hem aan de voeding tot helemaal na het updaten.

 

4 uren geleden, De Clercq Andy zei:

Want dit is mijn laptop niet

Waarom zou jij dan risico's gaan lopen, laat het de eigenaar toch doen?  (of werd het je gevraagd?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop dreigt volgens mij in slaap te gaan, kan dit kwaad of zal dit niet gebeuren bij de update

Als Windows update doet dan kom je nooit in energiebeheer toestand en dus ook niet in slaapstand of sluimerstand.

Hier heb ik niet over update dat je zelf download en installeert want dan gebeurd dat in Windows zelf.

Bij normale automatisch update gebeurd dat buiten Windows om.

 

Zoals altijd ben je verplicht om stroomkabel aan te sluiten want update kunnen langer duren dan de batterij aankan.

Dat geldt ook voor Linux enz.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is opgelost! Bedankt voor de hulp.

Misschien nog één vraagje is het leeghalen van deze mapjes altijd een goed idee bij het vastlopen van updates?

Was idd een laptop van iemand die mij gevraagd had om dit eens uit te zoeken. Vriendendienst, ik help graag mensen!

Nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog één vraagje is het leeghalen van deze mapjes altijd een goed idee bij het vastlopen van updates?

Ja, want dat is meestal het beste manier.

Vooral: het kan geen kwaad want dat zijn update dat al geïnstalleerd is of foutief is gelopen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.