Ga naar inhoud

Facturatiesysteem


Berend_1
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb een uitgebreide kennis van MS Excel maar ik zit nu toch met een vraagje dat ik niet kan oplossen :'(.

Ik heb dus een facturatiebestand in MS Excel waarmee ik mijn facturen maak. Ik zit echter met een 'klein' probleempje waarbij ik nog teveel zelf moet doen.

Het probleem:

Mijn activiteit houdt in dat we producten leveren aan klanten en op het einde van de maand een factuur moeten opmaken.

Ik heb dus een tabel in Excel waarbij ik alle gegevens heb bv. hoeveel producten elke klant gekocht heeft aan verschillende categorieën en dit is allemaal geïntegreerd in mijn factuur sjabloon.


Tablad 1 ziet er uit als volgt: ---> Tablad 2 is het factuursjabloon waarbij ik gebruik maak van verticaal zoeken


Factuurnummer Klant Aantal producten categorienummer totaal factuurbedrag
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Factuurnummer 1 - Klant 5 - 5producten - categorie (3) - totaal factuur bedrag
Factuurnummer 2 - Klant 10 - 10 producten - categorie (2) - totaal factuur bedrag
Factuurnummer 3 - Klant 9 - 8producten - categorie (1) - totaal factuur bedrag
Factuurnummer 4 - Klant 3 - 3 producten - categorie (4) - totaal factuur bedrag
...

Jullie snappen het wel.

Mijn probleem is dat ik minimum 50 klanten heb per maand (wat nu nog meevalt)

Ik heb momenteel nu een sjabloon met verticaal zoeken waarbij hij telkens filtert op factuurnummer en zo print ik dit dan 50x
(wat opzich wel snel gaat want hij vindt alles terug in het eerste document)

Is er een manier waarbij ik niet kan een macro maken bijvoorbeeld waarbij hij alle gegevens uit het eerste tabel neemt deze voegt in het sjabloon en zo 50x repeat en dan opslaat in een pdf bestand met alle 50 facturen zodat ik maar 1x moet een bestand afdrukken met alle facturen erin.

Is dit mogelijk en zo ja wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Berend

aangepast door Berend_1
taalfout
Link naar reactie
Delen op andere sites



@Berend_1

 

Je vind het normaal dat iedereen jou moet helpen op zoveel mogelijk forums?

Zie te zien ben jij een werkgever en ik verondersteld dat je graag geld verdien.

Ik vind dat OK maar niet op kosten van vrijwilligers die hier voor niks helpen.

Een beetje meer respect mag je wel hebben door slechts 1 forum te kiezen.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft

Blijkbaar is er een nieuwe trend op de verschillende sites waar crosposting nu wel wordt toegestaan middels het vermelden via een link. Helaas is dit hier nu niet gebeurd. Ik kan er ergens mee leven met die crosposting , als ik ergens een probleem mee heb wil ik ook zo spoedig mogelijk geholpen worden. Maar dan wel met de mededeling dat de vraag ook ergens anders is gesteld en link naar de andere sites.

We zullen er moeten mee leren leven zeker?@stegisoft

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Hier is geen sprake van trends.

Toch zie ik op forums waar vroeger crosposting niet was toegestaan dat deze hun reglementen aan het aanpassen zijn zodat dit nu wel wordt toegestaan. Dus voor mij is dit een nieuwe trend, waar ik kan inkomen als de vraagsteller de bijbehorende link plaatst.

Dat de vraagstellers soms aan crosposting doen is er altijd al geweest, maar werden vroeger opgevangen door de moderators. Nu laten ze het door als de vraagsteller er de link bij plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.273
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Frans Lauret
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door watco
      Ik zoek oplossing voor het volgende.
      Ik heb tabblad met zaken uit een prijslijst.
      in de eerste kolom A staan de artikelcodes maar ertussen staan ook telkens per artikel extra rijen met omschrijving, de afmeting, etc.
      ik wil bekomen dat in nieuw tabblad ik de artikelcodes in eerste kolom plaats en dat dan in de kolommen ernaast de prijs, de omschrijving, de afmeting automatisch opgehaald worden uit tabblad 1.
      De prijs is geen probleem want deze staat telkens om dezelfde rij als de artikelcode in kolom 8 en is éénvoudig via vert.zoeken opgehaald.
      Maar hoe kan ik de waarde in rijen eronder ophalen ?
      Ik vind geen enkele formule in excel en ben wel wat bedreven maar zeker geen excel expert.
      Dus graag enige input.
      bedankt
      vraag excel.xlsx
    • Door Rik123
      Beste leden,
       
      Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
      Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
       
      Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
       
      Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
       
      Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
      Alvast bedankt voor de moeite!
       
      (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
      Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

      Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

      Hier de macro :

      Option Explicit

      Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

      Dim bContinue As Boolean

      bContinue = True
      iRow = 2

      ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."


      ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

      If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

      If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

      End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

      Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.
       
      Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Benjaplus
      Hoi hoi,
       
      Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
       
      Mijn probleem:
      Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
       
      Alle ( ) moeten formules worden
       
      Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
       
      Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
       
      Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
       
      €254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
      43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
      en de andere moet vet gedrukt worden
       
      Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
       
      Alvast enorm bedankt!
    • Door Kadoim
      Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
      Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
      Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.
       
      Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
      Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.
       
      Alvast bedankt voor de hulp!
      Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...