Ga naar inhoud

Google Chrome gegevens op afstand verwijderen


J0hn1

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik heb een vraag betreffende nrowse geechiedenis en automatisch invuklen van gegevens  in formulieren en bijvoorbeeld de adresbalk. 

 

Kan ik dit op afstand verwijderen? Stel ik heb op mijn laptop bouwgeschiedenis staan die voor anderen nog even geheim moet blijven maar ik ben niet in gelegenheid dit op de laptop zelf te verwijderen.

 

Ik heb zowel op de laptop chrome met mijn google account als op mijn telefoon en een desktop. Google synchroniseerd in principe alle apparaten met elkaar.

 

Via mijn telefoon heb ik via Google Mijn Activiteiten alles verwijderd. Echter blijft het in de geschiedenis op de desktop bijvoorbeeld gewoon zichtbaar.

 

Wat is hierin mogelijk om de gegevens op de laptop te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Open Chrome op je laptop.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Meer.
  3. Klik op Geschiedenis en vervolgensGeschiedenis.
  4. Klik aan de linkerkant op Browsegegevens wissen. Er wordt een vak weergegeven.
  5. Selecteer in het dropdownmenu welk gedeelte van de geschiedenis je wilt verwijderen. Als je alles wilt wissen, selecteer je Altijd.
  6. Vink de selectievakjes aan van de gegevens die je wilt wissen in Chrome, waaronder 'browsegeschiedenis'. Meer informatie over de typen browsegegevens die je kunt verwijderen
  7. Klik op Gegevens wissen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape Jouw instructies zijn prima wanneer je de laptop binnen handbereik hebt, maar J0hn1 wil dat op afstand kunnen doen. Dus bijvoorbeeld door in te loggen op zijn Google account, wanneer hij in Australië zit in een internetcafé (ik noem maar wat), terwijl zijn laptop thuis (in België of Nederland) ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, porrelaar zei:

@kape Jouw instructies zijn prima wanneer je de laptop binnen handbereik hebt, maar J0hn1 wil dat op afstand kunnen doen. Dus bijvoorbeeld door in te loggen op zijn Google account, wanneer hij in Australië zit in een internetcafé (ik noem maar wat), terwijl zijn laptop thuis (in België of Nederland) ligt.

 

Klopt ... nu ik de vraag nog eens herlees, moet ik toegeven dat ik dat over het hoofd had gezien (of verkeerd begrepen had). Het wordt dus zoeken naar een "afstandsbediening" naar de laptop ? Lijkt niet zo voor de hand te liggen ? Al stel ik me dan wel de vraag of het niet handiger is om deze gegevens eerst (lokaal) te verwijderen vóór je de laptop achterlaat (om bvb. naar Australië te trekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2018 om 16:58, stegisoft zei:

Maar je kan ook uw browser instellen dat hij uw geschiedenis bij sluiten weer vergeet. Firefox heeft dat.

Chrome waarschijnlijk ook maar dat heb ik niet nagekeken.

Nee, de browser Chrome heeft die mogelijkheid niet. Daarvoor zou je een extensie moeten installeren. Ik denk dan aan Click@Clean: https://chrome.google.com/webstore/detail/clickclean/ghgabhipcejejjmhhchfonmamedcbeod?hl=nl

Daarin kun je aangeven dat de browsegeschiedenis automatisch geleegd wordt, wanneer Chrome wordt afgesloten:

 

5b19285183b3f-Click%26Clean_-_Chrome_Web

 

Dit is dus niet direct een antwoord op de vraag van J0hn1, maar iets wat hij kan doen wanneer hij weer bij zijn laptop is. Dan hoeft hij zich in de toekomst geen zorgen meer te maken dat iemand op zijn laptop zijn browsegeschiedenis kan inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/6/2018 om 14:43, J0hn1 zei:

 

Kan ik dit op afstand verwijderen? Stel ik heb op mijn laptop bouwgeschiedenis staan die voor anderen nog even geheim moet blijven maar ik ben niet in gelegenheid dit op de laptop zelf te verwijderen.

 

Via mijn telefoon heb ik via Google Mijn Activiteiten alles verwijderd. Echter blijft het in de geschiedenis op de desktop bijvoorbeeld gewoon zichtbaar.

 

 

Je kan perfect zonder extra extensie of wat dan ook je geschiedenis wissen.

Je dient dus wel vanop het apparaat dat je wil gebruiken Google Chrome te openen samen met je google account.

 

Zeer vreemd dat het jouw niet lukt om vanaf je smartphone de geschiedenis te verwijderen, bij mij lukt dat dus probleemloos.

 

Ik open Google Chrome op mijn smartphone en natuurlijk met account actief. Klik in Google Chrome op instellingen-> Geschiedenis.

Ik heb in mijn voorbeeld er voor gekozen om de geschiedenis van de afgelopen 7 dagen te verwijderen op mijn smartphone.

 

Nadien open ik Google Chrome op desktop..... de geschiedenis van die 7 dagen is ook daar niet meer aanwezig. Zie foto's in bijlage.

 

Screenshot_20180607-194904.thumb.png.a28335977b2d8dde8dd31ba262ba503d.png

 

 

 

2018-06-07_19h47_55.thumb.png.c714b3b82ebff91655788d87d70e9bfe.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee stegisoft, zo werkt het helaas niet. Jij denkt waarschijnlijk dat wanneer je in Chrome de browsegegevens wist en daarbij kiest voor ‘Altijd’, dat dan voortaan altijd je browsegeschiedenis wordt gewist. Dat is helaas niet zo. Je vergissing is echter heel begrijpelijk. Dat komt door het woord ‘Altijd’. Dat is een foute vertaling van ‘All time’:

  1. From the drop-down menu, select how much history you want to delete. To clear everything, select All time.

Het Engelse All time betekent niet ‘altijd’, maar ‘de volledige geschiedenis vanaf het begin tot nu toe’.

Wanneer je daarvoor kiest, dan wordt je volledige geschiedenis gewist, maar die verwijdering is eenmalig. Alle websites die je daarna bezoekt zullen weer worden opgeslagen in je geschiedenis.

 

Dit is wel een heel ongelukkige vertaalfout van Google. Ik vermoed dat deze vertaling niet gemaakt is door iemand die Nederlands spreekt, maar dat de oorspronkelijke Engelse tekst automatisch vertaald is met behulp van Google Translate.

Google Translate is een nuttig hulpmiddel om teksten uit het Engels naar het Nederlands te vertalen, maar de vertaling is lang niet altijd volmaakt. Soms is de vertaling zelfs lachwekkend slecht. En in dit geval zet de beroerde vertaling lezers op het verkeerde been.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar: je speel heel hard.:xd:

Dus zal ik harder inslaan::P

Dit kan je doen bij ieder browser:

Bij chrome:

Op 3 stippen rechts bovenaan klikken en dan op Nieuw incognitovenster klikken.

Op die manier wordt na sluiten nooit opgeslagen.

Je ziet dat duidelijk: adresbalk wordt dan zwart.

 

Dus kan je normaal browser met geschiedenis blijven behouden terwijl je voor andere dingen gewoon incognitovenster gebruikt

 

Bij firefox is dat Privénavigatie met Bescherming

 

Google Translate is een nuttig hulpmiddel om teksten uit het Engels naar het Nederlands te vertalen, maar de vertaling is lang niet altijd volmaakt. Soms is de vertaling zelfs lachwekkend slecht. En in dit geval zet de beroerde vertaling lezers op het verkeerde been. 

Dat is tegenwoordig veel verbeterd.

Alleen bij youtube vertalen is echt belachelijk want het klopt heel zelden.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.