Ga naar inhoud

desktop start niet door nieuwste poging


dspark7

Aanbevolen berichten


Dag, mijn desktop start niet door. daarmee bedoel ik dat hij opstart, het keuzescherm om in het bios te komen toont, en daarna na enkele seconden het windows logo win 10 toont en dan wordt het scherm donkergrijs. als ik mijn muis beweeg zie ik een klein blauw ronddraaiend cirkeltje dat met de muis mee beweegt. Zo blijft hij hangen en start niet verder op. In 9 van de 10 keren gaat het zo. De tiende keer (ongeveer) start hij gewoon op. Als ik hem dan in slaapstand zet kan ik hem dagenlang perfect gebruiken. Totdat windows update een heropstart vereist waardoor ik weer in de problemen zit.
Ik ben ook al eens in de recovery beland, met de 6 knoppen; 
1.systeemherstel;geprobeerd maar lukte niet fout 0x800 70003
2.teruggaan naar de vorige versie; lukt niet meer omdat windows old gewist was omdat ik dacht die niet nodig te hebben
3.herstellen met installatiekopie;niet geprobeerd
4.opstartherstel lukte ook niet,weet niet meer wat er op stond
5.opdrachtprompt niet geprobeerd
6.opstartinstellingen;daarmee geraak ik ook niet verder.
verdachte nummer 1; win update 1803. Nadat deze een heropstart vroeg begonnen de problemen. Kan toeval zijn, maar toch. ook is die 2 keer  geïnstalleerd , een keer op 20.05.18 en een keer op 06.06.18,er zou al een kb 4100403 geïnstalleerd zijn, ook 2 keer,  dat al een en ander van de problemen door update 1803 verhelpt, maar blijkbaar toch deze niet, tenzij iets anders de oorzaak is natuurlijk. de pc verkoper raad een herinstallatie van windows aan, maar ik zie vanzelfsprekend op tegen het vele herinstalleren van progs en herconfigureren.
hierbij een speccy log;
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen kan dan onderstaande doen:

 

Open opdrachtprompt of Windows powershell als administrator.

Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >

net stop wuauserv

Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution

Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.

Ga terug naar opdrachtprompt of Windows powershell als administrator en plak onderstaande tekst

net start wuauserv

Doe verder niks. Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dat altijd na update want dat is gewoon rommel dat op uw pc zit.

Je hebt de nieuwste update en dus zou het in orde moeten zijn.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.
 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎11‎/‎06‎/‎2018 om 17:56, dspark7 zei:

is gebeurd.maar als ik moet heropstarten weet ik niet wanneer ik er terug in geraak. dus dat doe ik liever niet tenzij het echt niet anders kan. versie 1803 build 17134.81 staat er op.

druk ik op updates zoeken?

met is gebeurd bedoelde ik dat ik het gedaan had om update af te zetten ,alles te verwijderen, en update terug aan te zetten. Bedoel je nu dat ik het nog eens moet doen?

heropstarten heb ik nog niet durven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je nog niet gedaan had.

 

heropstarten heb ik nog niet durven doen

Waarom durf je dat niet?

Je durf wel computer uitzetten en weer aanzetten?

Herstarten is precies hetzelfde met het verschil dat de computer niet moet aanzetten.

 

Het is nu met de computer?

Is er een verbetering?

Heb je ondertussen update ontvangen na opruiming van mappen DataStore en Download ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.