Ga naar inhoud

porbleem win10 met spooler.exe


ceesvd

Aanbevolen berichten

Na update van win 7 naar win 10 begon dit probleem . spooler.exe  neemt na het staten van word  plotseling  30 tot 50%  CPU tijd  computer wordt traag. ook PowerPoint  crashed voortdurend .

 In taak beheer  zie ik dan "spooler.exe wacht op svchost.exe " zet ik die uit  dan is het probleem weg  maar kan ook niet printen .  Wat kan ik doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in te zoeken venster services.

In het volgend venster scrol je naar print spooler en kies stoppen.

 

Ga dan naar de verkenner en ga naar C-> Windows-> system32-> spool-> printers.

Verwijder er alle aanwezige bestanden.

Start dan de print spooler terug op in het venster services.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi

Ik heb de aanwijzigen gevolgt maar  de map printers is leeg . wel vind ik in de directory System32 de files

spoolsv.exe en spoolss.dll ik weet niet of dit de fout is .

  ik hoop dat  er een oplossing komt  Microsoft reageert niet

De print screen heb ik bij gevoegd.

 

Hartelijk bedankt tot zoveer 

 Cees

 

spool.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 wel vind ik in de directory System32 de files

spoolsv.exe en spoolss.dll ik weet niet of dit de fout is .

 

 

 

Die bestanden horen daar thuis, best niet verwijderen.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

bedankt voor de hulp   

IK heb erg weinig tijd gehad om  aandacht aan dit probleem te geven  en  het risico dat mijn pc  crashed  kan ik momenteel niet riskeren.

Maar ja toen gisteren  het probleem heel erg werd  tijdens het gebruik van word sloot ik de pc af  en startte hem een paar minuten later weer op en ging naar live mail , voordat dat geopend was  hoorde ik een zachte piep en mijn hele pc viel uit . Helemaal stil . .  bij herstart met de hoofdschakelaar   gaf alleen maar twee groene led dat de spanning er op stond maar meer niet . Daarna heel de stekker er uit   wachten en opnieuw starten toen kwam er wat meer leven in maar de bios gegevens verschenen nog steeds niet.  Weer de spanning er totaal af .  5 min wachten   weer opstarten  toen verscheen de  bios weer  en werd windows gestart  maar dat duurde  heel lang  maar uit eindelijk  verscheen het bureau blad .    Verschillende herstarten  gemaakt maar de start bleef traag.   Ben naar  instellingen gegaan heb de  printer   verwijderd   Een nieuwe herstart   duurde weer lag  . Daarna printer weer geïnstalleerd door windows zelf  .  Daarna was het probleem met de spooler voorbij. De volgende dag  starte de  PC weer normaal  . En nog steeds geen probleem met de spooler . Ra Ra . 

Wat kan er mis gegaan zijn dat zelfs mijn moeder bios scherm niet verschijnt en de pc niet naar windows gaat.  ?

 Heel erg bedankt voor je aandacht  .

 

 mogelijk hoor ik nog wat van je .

 Cees van Dam .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardwareproblemen zijn hier niet uitgesloten, je mag alvast de harde schijf testen.

 

Indien Windows opstart voer je onderstaande uit.

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 

 

Start Windows niet op doe je onderstaande.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.