Ga naar inhoud

Gratis virusscanner


Gast

Aanbevolen berichten

Wat is eigenlijk de beste gratis virusscanner ? Test Aankoop zegt Bitdefender maar die werkt op mijn laptops behoorlijk vertragend. Tot op heden heb ik altijd betalende gebruikt zoals nu al jaren Norton en die heeft veel minder impact op de snelheid van mijn laptops. Een bekende vriend hier op het forum spreekt van Qihu. Ik weet niet goed wat denken want hij staat bij mijn weten nergens in vergelijkende tests en is van Chinese makelij?????:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Qihoo is niet de eerste die ik aan zal bevelen, maar met gratis virus-programma's blijven de meningen verschillend.

Kaspersky free: https://www.kaspersky.nl/free-antivirus

Panda free: https://www.pandasecurity.com/netherlands/homeusers/solutions/free-antivirus/

 

Dit zijn twee virusscanners die goed aangeschreven staan, zorg wel dat alle oude restanten weg z9ijn van je pc.

Lukt dat niet doe dan het volgende:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad.


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de kwaliteit van de bescherming, heeft de keuze voor een gratis AV ook wel wat te maken met gebruiksgemak en interface. Dus zul je wel wat verschillende antwoorden krijgen op deze vraag. Met AVG Free en Avast Free zit je ongetwijfeld goed, Antivir is een tikkeltje beter (maar een waanzinnig slechte lay-out), Panda Free ook een goede mogelijkheid ... en met Kaspersky Free is er een nieuwe kaper op de kust (die op basis van de testresultaten van de betalende versie ook kwalitatief sterk zou moeten zijn). Heb deze echter zelf nog niet gebruikt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal ze eens uitproberen. Ik begin me wel af te vragen, want ik heb met enkele vrienden 10 laptops/smartphones in bezit of het eigenlijk dan nog wel de moeite loont. Uiteindelijk heb je met wat zoeken een Norton Security pakket in handen voor per jaar een kleine 10 euro per persoon per laptop en smartphone. Gebruiken jullie een gratis of betalende ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, justy zei:

Ok, ik zal ze eens uitproberen. Ik begin me wel af te vragen, want ik heb met enkele vrienden 10 laptops/smartphones in bezit of het eigenlijk dan nog wel de moeite loont. Uiteindelijk heb je met wat zoeken een Norton Security pakket in handen voor per jaar een kleine 10 euro per persoon per laptop en smartphone. Gebruiken jullie een gratis of betalende ?

Dat is zeker ook een goede optie, ik gebruik zelf na jaren tevreden een gratis AV te hebben gebruikt nu en betaalde(op mijn pc en een gratis op mijn smartphone).

Mijn reden daarvoor was, omdat ik zoveel achter de pc zit de reclames zat werd die de gratis scanners nodig hebben om te kunnen voort bestaan.

Ergens moet toch het geld vandaan komen om een gratis scanner aan te kunnen bieden, dus in het kort:

Gratis scanners zijn zeker niet slecht maar het is een keuzen die je voor jezelf moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een lichte antivirus wilt hebben kies voor Avira want dat is een fanatische programma.

Ik heb wel betalend maar dat is goedkoop want je kan 5 toestellen op aansluiten zoals pc, laptop, tablet enz. (ook android)

Bovendien is dat een van de weinige antivirus dat je simpelweg via configuratiescherm / onderdelen en programma kan verwijderen indien het nodig is.

 

Wat mij vooral deze antivirus doet: niet zagen.

Alleen als iets ernstig is krijgt je meteen bericht en niet meer dan dat.

Voor de rest moet je niks doen want update en controle gaat volledig vanzelf.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hartelijk dank voor de voorgestelde programma's. Ik zal ze één voor één eens uitproberen en zien wat mij het beste ligt. Ik zal zeker mijn persoonlijke ervaring hierin nog verkondigen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.