Ga naar inhoud

games windows xp


Aanbevolen berichten

Falstring gaf de link naar de standaard spellen van Windows 7. Dat is natuurlijk een prima optie. Maar misschien wil benniebobo per se de spelletjes van Windows XP. Die ziet er wat anders (antieker) uit en de werking is soms net even anders.

 

Ken je iemand die nog een computer heeft die op Windows XP draait, of heb je zelf nog een oude XP computer staan? Volg dan de werkwijze zoals die in het volgende artikel beschreven wordt: https://www.makeuseof.com/tag/replace-terrible-windows-7-games-classic-xp/

Als je het op die manier doet, dan zouden de standaard XP spelletjes werken onder Windows 7. Of ze ook zullen werken onder Windows 10 durf ik echter niet te garanderen.

 

Citaat uit het artikel: " That’s right, you need access to a computer running Windows XP before you can do anything. There’s no way around this – I couldn’t find a safe download for the files, and I can’t provide them for you because of copyright complications."

 

Vooruit dan maar, ik heb even voor je gezocht op internet. Ik kwam wel een download van die XP spellen tegen, maar daarin ontbrak het bestand cards.dll. En dat bestand heb je nodig om de kaartspelletjes te kunnen spelen.

 

We zitten hier in een grijs gebied. Er rust copyright van Microsoft op die spellen. Ik ga ervan uit dat ik volgens het reglement van dit forum geen link mag verstrekken naar de download.

Intussen heb ik die oude XP spelletjes al werkend onder Windows 10.

Ik vond een link naar een video waarin een url naar Mega stond. Daar kon ik een rar bestand downloaden. rar bestand uitgepakt met 7-Zip.

Het bestand cards.dll ontbrak in die download. Dat heb ik elders opgehaald en in de map met XP spellen gesleept. Je hoeft helemaal niets te installeren. Alle spellen en het cards.dll bestand bewaar je gewoon in een map. De spellen zijn direct te spelen.

Omdat ik eigenlijk nooit spelletjes speel op de pc, had ik even de hulp nodig van mijn vriendin. Die snapte meteen hoe je die spelletjes moet spelen. Ze ging enthousiast aan de slag met Freecell en Solitaire (= Patience).

 

Update: benniebobo lijkt al tevreden met de tip van falstring. Ik laat mijn verhaal over de XP games staan voor mensen die per se die XP games willen spelen onder Windows 10.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.