Ga naar inhoud

invloed verschillende browsers op elkaar


Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij het volgende af. Ik zit op browser chrome. Ik google, ik zit daar op facebook etc . Gevolg: ik krijg veel reclame van de topics die ik opzocht. Ik google informatie van een reis naar Taiwan.  ik krijg direct reclame van Taiwan.  Ik wil niet dat mijn vriendin dit ziet (verrassingsreis) 

Stel: ik open een andere browser. En ik google daar niet op Taiwan en reizen 

Vraag: Staan die twee met elkaar in verbinding?  Ga ik op de andere geen/wel  reclame krijgen? 

 

ik ben benieuwd. 

PS gelieve alleen computertechnisch te antwoorden . Geen inhoudelijke antwoorden (zoals: waarom mag je vriendin dat niet zien etc)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, alles wordt opgeslagen in uw computer door middel van cookies.

Je kan ABP blokker (klik) gebruiken zodat je geen reclame meer ziet.

Maar uw vriendin kan eventueel wel via geschiedenis zien waar je geweest bent.

In dat geval kan je in Chrome rechts bovenaan op 3 puntjes klikken en dan instellingen en dan geavanceerd klikken (naar beneden scrollen)

Dan kan je in browser gegevens terecht om alles te verwijderen of een deel ervan.

Of gebruik toetsen CTRL + SHIFT + N en dan wordt er niks opgeslagen. (bij chrome)

Bij andere browser heet dat anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere aanpak: als je wilt gaan zoeken naar een reis naar Taiwan en als dat voor je vriendin (die dezelfde computer gebruikt) een verrassing moet blijven, dan kun je gerust de browser Chrome gebruiken, maar zorg er dan voor dat je in Chrome een incognitovenster opent, voordat je gaat zoeken op die reis.

Meer info over de incognitomodus in Crome vind je hier: https://support.google.com/chrome/answer/95464?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

 

Daarnaast moet je als zoekmachine niet Google Zoeken gebruiken, maar een andere die rekening houdt met je privacy, bijvoorbeeld Duckduckgo: https://www.vaneldijk.nl/artikelen/wat-is-duckduckgo-en-wat-moet-ik-er-mee

 

Update: stegisoft noemde voor Chrome al de sneltoets CTRL + SHIFT + N . Daarmee roep je het incognitovenster op. Dat besefte ik pas later...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.