Ga naar inhoud

Windows Update


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb dat al eens gevraagd, maar geen reactie gekregen.

Op mijn vrouw haar laptop is er een update die niet wil installeren. Wat moet ik doen, gewoon wachten, of iets forceren, en hoevdan?

Het gaat over: Update voor Windows Defender Antivirus anti-malwareplatform - KB4052623 (versie 4.18.1806.18062) - fout 0x80070643

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem was toch al opgelost, Theo?

Je stelde je vraag op 26 januari 2018 op het forum van Nucia: http://www.nucia.eu/forum/threads/74852-Geweigerde-update-KB4052623-0x80070643

En een dag later ook op PCH: https://www.pc-helpforum.be/topic/68988-update-voor-windows-defender-anti-malwareplatform-kb4052623-versie-4121700718011-fout-0x80070643/?tab=comments#comment-541860

 

Uiteindelijk koos je er toen voor om een andere antivirusprogramma te installeren:

Ik heb Avast geïnstalleerd, die schakelde Windows Defender uit, en de update kwam vanzelf binnen.


Dan Avast terug verwijderd, omdat dit van een goed, gratis programma, veranderd is in een reclame zuil, die aanhoudend pop ups geeft om andere dingen aan te kopen.

Bron:

 

 

Is datzelfde probleem nu weer teruggekeerd op de laptop van je vrouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ook de vorige keer deed het probleem zich voor op de laptop van je vrouw. Lees zelf dat oudere topic maar door. Het staat vermeld in de startpost.

 

Ik denk nu te begrijpen waarom het probleem is teruggekeerd. Iedere maand komt er een nieuwe versie van KB4052623 uit.

Dat is dan een nieuwe versie van het Windows Defender antimalware platform.

Het KB nummer blijft steeds hetzelfde, maar er staat wel iedere keer een ander versienummer achter, zoals bij jou nu KB4052623 (versie 4.18.1806.18062).

 

De vorige keer loste jij het probleem op door tijdelijk een andere virusscanner (Avast) te installeren, waarna de bewuste update wel geïnstalleerd werd.

Dat wil je waarschijnlijk niet iedere maand gaan doen.

Ik heb gezocht op internet en kwam jouw klacht heel vaak tegen. Tot nu toe vond ik helaas nog geen afdoende oplossing die voor iedereen werkt. Bij een enkeling werd het probleem veroorzaakt door een verouderde versie van StableBit Drive Pool, een programma dat van meerdere harde schijven 1 grote virtuele harde schijf maakt. Maar ik denk dat niet zoveel mensen gebruik zullen maken van dat programma.

Hopelijk kunnen andere forumleden beter zoeken dan ik...

 

Microsoft geeft zelf de volgende informatie over KB4052623: https://support.microsoft.com/en-us/help/4052623/update-for-windows-defender-antimalware-platform

Daar staat:

 

Known issues in this update

  • Because of a change in the file path location in the update, many downloads are blocked when AppLocker is enabled.
     

    To work around this issue, open Group Policy, and then change the setting to Allow for the following path:

    %OSDrive%\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Platform\*

---------------------------------------------------

Maar Group Policy (gpedit.msc) zit volgens mij alleen en in de Pro en Enterprise versie van Windows 10, dus niet in de Home versie.

Lastig probleem, Theo. Ik had je graag geholpen, maar ik kom er ook niet uit.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Theo2602 zei:

Ik wist dat ik dat nog eens gevraagd had, maar dan voor mijn laptop. Dit is iets dat nu gebeurd op mijn vrouw haar laptop. Maar dat was mijn vraag niet.

 

1 uur terug, porrelaar zei:

Nee, ook de vorige keer deed het probleem zich voor op de laptop van je vrouw. Lees zelf dat oudere topic maar door. Het staat vermeld in de startpost.

Als jezelf niet meer weet wat je ooit heb gevraagd, dat vind ik persoonlijk lekker gemakkelijk :thumpdown:

Noteer dan op z'n minst wat je ooit heb gevraagd en wat de oplossing is, dat is iets wat je zeker zelf kunt doen (een beetje pro actief kan geen kwaad), in plaatst van anderen aan het werk te zetten voor 'niets'.

De links van jouw topic ergens noteren en wanneer je weer nodig hebt dan kunt je teruglezen :top:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

19 minuten geleden, iEscape zei:

De links van jouw topic ergens noteren en wanneer je weer nodig hebt dan kunt je teruglezen :top:

En zelfs dat is niet nodig. Je kunt eenvoudig alle topics terugvinden die door jou gestart zijn, wanneer je onderstaande handleiding volgt:

En nu is het wachten op iemand die voor het probleem van Theo de ultieme oplossing heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je bent niet dom. Het is hetzelfde KB nummer, maar een andere/nieuwere versie.

 

Ik vroeg me af of je die update handmatig zou kunnen downloaden uit de Microsoft Update-catalogus. Ik heb dat nagekeken. Antwoord: Nee.

Ik weet dat je virusdefinities voor Defender handmatig kunt downloaden. Zou je ook deze update ( Update voor Windows Defender Antivirus anti-malwareplatform - KB4052623 (versie 4.18.1806.18062) ) handmatig kunnen downloaden? Antwoord: Nee. Je kunt alleen virusdefinities handmatig downloaden en ik ga er nu van uit dat die al iedere dag binnenkomen op de laptop van je vrouw.

Update voor Windows Defender Antivirus anti-malwareplatform - KB4052623 (versie 4.18.1806.18062)  bevat volgens mij geen nieuwe virusdefinities.

 

Verdikkeme! Daarom maar met Google aan het zoeken gegaan. Bij voorkeur Engelse zoektermen gebruiken, want dan krijg je meer resultaten: KB4052623 (version 4.18.1806.18062) - error 0x80070643

 

Poeh, er worden wel meer mensen getroffen door jouw probleem. Iemand zette een herstelpunt van een week geleden terug en daarna lukte de installatie van die update wel. Dat zou je kunnen proberen.

 

Bij iemand anders lag Norton dwars. Hij schreef een zeer uitvoerige handleiding: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/kb4052623-v-4161765618052-install-fail-0x80070643/43f8ce86-1bc5-41ae-ac57-55ea6732938e

Ik betwijfel echter of je wat aan die handleiding hebt, want op de laptop van je vrouw staat nu toch alleen Defender als antivirusprogramma?

 

Iemand gaf deze tip: " First, try restarting the PC. Then try opening Defender and manually checking for protection updates. This doesn't just check for definitions updates, it will also check for and install antimalware platform updates."

Dat is het proberen waard, al werkte het niet bij de persoon die dat advies opvolgde.

 

Slotsom: ik heb nog geen oplossing voor je gevonden, maar ik zou dit topic nog niet af laten sluiten, Theo. Hopelijk wordt je vraag gelezen door iemand die met hetzelfde probleem heeft gekampt én het heeft weten op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer even of Windows update minitool hem niet binnenhaalt.

(die haalt hem rechtstreeks bij de bron op)

 

Te downloaden van https://www.majorgeeks.com/files/details/windows_update_minitool.html

 

installeren, klikken op de cirkeltjes: image.png.cff3f6858a45986ba11f31a6477a9813.png

 

en dan een hele tijd wachten (kan 20 min duren)

 

Als er meerdere zijn kan je ze allemaal binnenhalen als je het wenst, anders ga je op zoek naar dat kb-nummer en klikt op  het derde icoontje van die rij (pijl naar beneden met het plat streepje onder)

Het programma doet de rest.

 

(laat je niet afschrikken door die 'stupid user' of die ru board)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.