Ga naar inhoud

harde schijf op netwerk maken

Aanbevolen berichten

Gezien de TS nog niet geantwoord heeft, ga ik de situatie eens simuleren (drive op de modem) en dus nagaan of eea. niet kan vereenvoudigd worden.

Nu kan inderdaad de drive via het netwerk benaderd worden, maar enkel mits gebruik te maken van de PC van de TS, enigszins omslachtig.

Ik hoop straks iets meer te kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Werkt inderdaad, daarstraks getest, weliswaar met een USB-stick, 16 Gb.

Ingeplugd in de USB-aansluiting van de modem (type DOCSIS mét WiFi, dus geen modem-only, die heeft geen USB-connector).

IP adres van de Telenet-modem ingeven in je browser, ofwel via de IP-scanner (Telenet-modem noemt "compalhub" of "compalhub.home"): verkennen resp. openen: USB stick zichtbaar!

Zou dus ook moeten werken met een USB harde schijf mits deze apart gevoed wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, p38cyq zei:

Zou dus ook moeten werken met een USB harde schijf mits deze apart gevoed wordt.

Dat is inderdaad een vereiste. Omdat het om een WD NAS station gaat wordt deze sowieso gevoed via het stroomnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, p38cyq zei:

Werkt inderdaad, daarstraks getest, weliswaar met een USB-stick, 16 Gb.

Ingeplugd in de USB-aansluiting van de modem (type DOCSIS mét WiFi, dus geen modem-only, die heeft geen USB-connector).

IP adres van de Telenet-modem ingeven in je browser, ofwel via de IP-scanner (Telenet-modem noemt "compalhub" of "compalhub.home"): verkennen resp. openen: USB stick zichtbaar!

Ja zou moeten werken ik heb nu gewoon mijn harde schijf aan mijn computer hangen en deel deze zo met mijn netwerk.  Mijn computer moet wel opstaan om deze te kunnen gebruiken.

Via mijn telenetmodem die ook wifi heeft wil het gewoon niet werken. Op de modem zelf staat dat je deze moet instellen via de telenet website. En daar staat niks van opslag ofzo. En als ik de IP ingeef van de router dan krijg ik: "deze site is niet bereikbaar". 

Ik denk dat telenet dit usb poort van sommige modems echt blokkeert zoal ik elders al had gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎/‎08‎/‎2018 om 18:58, Robbe Delarbre zei:

Ik heb het ondertussen al zelf gevonden hoe het moet. Maar nee met jou uitleg had ik niet wat ik wilde. Ik wilde mijn hdd op mijn netwerk krijgen zodat alle computers er aan konden en jij geeft gewoon uitleg hoe ik die hdd aan mijn computer hang.

toch bedankt

Ik begrijp je niet meer? Je zegt dat je met mijn uitleg niet had wat je wilde, en dan gebruik je toch mijn oplossing? 

Je schrijft ook dat je ondertussen al zelf gevonden hebt hoe het moet, maar als een Mod. je vraagt deze oplossing te delen antwoord je niet? Vreemd. 

Maar bon, we zijn hier om te helpen.

- Kijk na of je PC het SMB-protocol aankan én ingesteld werd (Server Message Block), én dat printer- en bestandsdeling in je netwerk aanstaat.

- Vermeld welk OS je gebruikt, en zeker de versie : Home of Prof enz.

- Kijk ook na (via Mijn Telenet of anders op de sticker) welke modem je gebruikt (vermoedelijk de CBN CH6643E)

Ik kan niet altijd onmiddellijk antwoorden (werk!) maar zal toch trachten (zoals de meeste hier) je verder te helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, stegisoft zei:

Waarom heb je geen NAS (klik) gekocht want uw WD harddisk type heeft alleen usb poorten.

Dat is niet slim.

WDBWLG0040HBK-EESN = geen netwerk
WDBVBZ0040JCH-EESN = wel netwerk

NAS = duurder dan deze harde schijf 

Met een NAS kan je overal aan je bestanden dat heb ik ook niet nodig, ik moet er alleen aankunnen als ik thuis ben omdat het toch maar is voor mijn computers te backuppen.

Normaal kan je als de router/ modem een usb poort heeft hier gewoon een hdd of usb stick ofzo op aansluiten en dan kan je deze zien op al je apparaten die op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.

Dit werkt jammer genoeg niet omdat ik denk dat telenet dit geblokkeert heeft, dus nu deel ik de HDD met mijn computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, p38cyq zei:

Ik begrijp je niet meer? Je zegt dat je met mijn uitleg niet had wat je wilde, en dan gebruik je toch mijn oplossing? 

Je schrijft ook dat je ondertussen al zelf gevonden hebt hoe het moet, maar als een Mod. je vraagt deze oplossing te delen antwoord je niet? Vreemd. 

Maar bon, we zijn hier om te helpen.

- Kijk na of je PC het SMB-protocol aankan én ingesteld werd (Server Message Block), én dat printer- en bestandsdeling in je netwerk aanstaat.

- Vermeld welk OS je gebruikt, en zeker de versie : Home of Prof enz.

- Kijk ook na (via Mijn Telenet of anders op de sticker) welke modem je gebruikt (vermoedelijk de CBN CH6643E)

Ik kan niet altijd onmiddellijk antwoorden (werk!) maar zal toch trachten (zoals de meeste hier) je verder te helpen. 

Jou uitleg was gewoon hoe ik de HDD aan mijn computer hing. Terwijl ik vroeg waarom het niet werkt als ik deze aan mijn modem hangt.

Ik heb nu de hdd aan mijn computer hangen en deel deze zo op mijn netwerk. Dit werkt maar is niet ideaal omdat mijn computer dan moet aanstaan als iemand de HDD wil gebruiken.

Ik zou eigenlijk deze HDD aan mijn modem willen hangen maar dit werkt niet.

De router van telenet is de CH6643E.

Ik heb windows 10 pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet mogelijk zijn om je WD harde schijf via usb aansluiting op je Telenet modem in je thuisnetwerk op te nemen.

Ziehier de (weliswaar Engelstalige ) handleiding: http://www.ktech.no/CG6640E_User_Guide_English.pdf

Zie vooral vanaf pagina 52 t.e.m 54.

Volgens de handleiding bereik je de instellingen van je Telenet modem door  http://192.168.0.1  in de adresbalk van je browser in te voeren. Zie pagina 19 in die handleiding.

Zelf ben ik ook Telenet klant en heb dezelfde modem als u doch krijg met dat adres de melding Kan geen verbinding maken.

Als ook u geen verbinding kunt maken met je modem dan raad ik je aan contact op te nemen met de helpdesk van Telenet: 015/66.66.66

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.