Ga naar inhoud

Beperkt internet


Impala

Aanbevolen berichten

Update: de probleem oplosser van de Windows netwerkcontrole gaf volgend bericht:

Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar het apparaat of de bron (DNS server) reageert niet.

Als je dit googelt zijn de oplossingen legio. Heb al verschillende voorgestelde oplossingen geprobeerd, zonder succes.

In bijlage enkele logjes die misschien een nieuw licht op de zaak werpen.

Grts.

Impala.

 

 

ipconfig_all.txt

ping and tracert tests.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet IPv4 en IPv6 gelijktijdig hebben.

Uw router moet wel IPv6 aankunnen en bovendien moet je dat ook activeren.

 

Bij IPv4 is dns gewoon IP adres van de router.

Je kan daar wel 8.8.8.8 of ander zetten maar dan moet je wel doen bij uw hoofdrouter en niet op de computer.

 

Open Windows powershell (admin) of opdrachtprompt als administrator

Kopieer onderstaande tekst en plak het in Powershell

ipconfig /all > c:\ipconfigpc.txt

Ga nu naar c:\ en daar vind je ipconfigpc.txt en upload dat eens.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Impala zei:

Beste, het lijkt mij een probleem met IPv6 en meer bepaald een Dns probleem. 

Heb zonet het IPv4 een ander Dns-serveradres gegeven (208.67.222.222) i.p.v. automatisch een Dns-serveradres te laten toewijzen (uitgevinkt).
Wanneer ik nu bij status van wifi ga kijken, staat er bij IPv4 wel degelijk "internetverbinding"! Ook het geel driehoekje op het verbindings-icon is verdwenen. 
Maar bij IPv6 staat nog altijd "geen internettoegang", dus nog steeds geen internet. 
Weet iemand hoe de eigenschappen en zoja welk Dns-serveradres hier zou moeten aangepast worden?

208.67.222.222 is de DNS server van Open DNS

Voor IPv6 kan je 2620:119:35::35 of 2620:119:53::53 van Open DNS gebruiken.

 

Je moet deze aanpassingen wel doen in de router en niet op de pc zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

208.67.222.222 is de DNS server van Open DNS

Voor IPv6 kan je 2620:119:35::35 of 2620:119:53::53 van Open DNS gebruiken.

 

Je moet deze aanpassingen wel doen in de router en niet op de pc zelf.

Inderdaad, aanpassingen te doen in de router.

De pc zelf moet wel naar de router verwijzen, daar adres DNS-server invullen : 192.168.0.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw antwoorden, hoe of wat ik met de modem (Wireless modem 3.0 DOCSIS van Telenet) moet doen is mij te hoog gegrepen.

Ik heb nog nooit iets met de modem gedaan, laat staan veranderd. Even snel gekeken, ik vermoed dat de aanpassingen via Mijn Telenet

moeten gebeuren. Hoe ik iets moet aanpassen, dat wil ik graag vernemen, ondertussen groetjes,

Impala.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparatenbeheer en bij netwerkadapter moet je met de rechtermuisknop Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter verwijderen.

Bij netwerkcentrum / adpaterinstellingen wijzigen / met de rechtermuisknop op wifi en dan op eigenschappen klikken.

Klik dan op IPv4 en dan eigenschappen en vink DNS uit want daar staat waarschijnlijk 208.67.222.222 ingevuld zodat het automatisch is.

 

Je moet voorlopig nog niks aanpassen Wireless modem 3.0 DOCSIS maar zelfs dat is heel eenvoudig.

Zelfs gemakkelijker dan eigen routers.

 

Herstart uw laptop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerkadapter van Microsoft staat niet in mijn apparaatbeheer.     apparaatbeheer.jpg.a40bc73ea7e0abd5511c992f286d6f89.jpg

 

Door de eigenschappen van IPv4 terug naar automatisch te zetten staat het gele driehoekje weer over mijn verbindingsicoontje.

 

 

De probleemoplosser geeft ook nog altijd deze melding:   probleemoplosser.jpg.e697eb8b80223013b3474e28f711656d.jpg

 

 

Dank bij voorbaat voor uw reactie.

Grts.

Impala

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.