Ga naar inhoud

Welk softwareprogramma


Randy1986

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor een schoolopdracht zoek ik een programma dat dit kan doen, mag eventueel ook online zijn.

 

Ik heb een 10-tal foto's waarvan elke foto voor een getal staat.

Bvb bal=0

Auto=1

Vis=2

Pen=3

 

Nu wil ik dat als ik bvb 123 heb erachter de foto's komen te staan.

Dus 123 => auto vis pen

 

Is dit mogelijk? Ik kan niet programmeren dus hoop dat zoiets bestaat.

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 'k snap het ook niet zo goed.

 

Maar bedoel je dit: op foto A staat een bal (geen vis, geen pen) en daar moet dus een 0 bij komen

    foto B: er staat een auto op en een pen  > hier moet een 1 en een 3 bij komen?

 

Je zoekt dus 'iets' dat aangeeft welke voorwerpen op bepaalde foto's staan.

 

Vragen: moet dat programma dat zelf gaan herkennen of kan je met tags gaan werken?

 

maareuh.. BTW: is het niet de bedoeling van de school dat je zo iets zelf gaat zoeken/maken ? ?  :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Ja, 'k snap het ook niet zo goed.

 

Maar bedoel je dit: op foto A staat een bal (geen vis, geen pen) en daar moet dus een 0 bij komen

    foto B: er staat een auto op en een pen  > hier moet een 1 en een 3 bij komen?

 

Je zoekt dus 'iets' dat aangeeft welke voorwerpen op bepaalde foto's staan.

 

Vragen: moet dat programma dat zelf gaan herkennen of kan je met tags gaan werken?

 

maareuh.. BTW: is het niet de bedoeling van de school dat je zo iets zelf gaat zoeken/maken ? ?  :hmmmm2:

Je redenering hierboven klopt volledig.

Is geen opdracht voor school, ben zelf leerkracht en dacht dat ik zo makkelijk opgaves kon maken zonder dat ik deze allemaal moet gaan kopieren/plakken. (hebben zo al werk genoeg :D)

 

Mag met tags zijn, het resultaat moet zijn dat ik de foto's krijg.

Dus als de opgave bvb 123 is, moet ik als resultaat de foto's zien die bij 1 2 en 3 horen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter controle (hoe beter de vraagomschrijving, hoe meer kans je hebt dat mensen je kunnen helpen / advies geven - maar dat weet je als leraar zelf ook wel :) )

 

Je wil dus dat 'een programma' (of zo) dit kan doen: je geeft een foto in en het programma zet er de nummers bij / of geeft een opsomming van de tags van de betreffende foto's - klopt?

 

* heb je die foto's al of krijg je die aangeleverd (als jpg vermoed ik) ?

 

* als je ze (van leerlingen of zo) krijgt, is het de bedoeling van die in het programma in te voeren of kan je het ook op deze manier doen: je geeft elke foto die je krijgt een aantal tags en nadien wil je op die tags gaan sorteren?

 

* of wil je het zo: je voert in een prog de foto in en die herkent zelf de nodige kenmerken / tags) en levert je per foto een lijstje ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Passer zei:

Nog even ter controle (hoe beter de vraagomschrijving, hoe meer kans je hebt dat mensen je kunnen helpen / advies geven - maar dat weet je als leraar zelf ook wel :) )

 

Je wil dus dat 'een programma' (of zo) dit kan doen: je geeft een foto in en het programma zet er de nummers bij / of geeft een opsomming van de tags van de betreffende foto's - klopt?

 

* heb je die foto's al of krijg je die aangeleverd (als jpg vermoed ik) ?

 

* als je ze (van leerlingen of zo) krijgt, is het de bedoeling van die in het programma in te voeren of kan je het ook op deze manier doen: je geeft elke foto die je krijgt een aantal tags en nadien wil je op die tags gaan sorteren?

 

* of wil je het zo: je voert in een prog de foto in en die herkent zelf de nodige kenmerken / tags) en levert je per foto een lijstje ervan?

Ik heb de foto's al, zijn er 10-tal (van 0 tot 9).

Het is meer de bedoeling dat ik een getal zeg en dat ze dan nadien zeggen welke foto's er bijhoren.

 

Op voorhand weten ze dus dat 0 een bal is, 1 en auto, etc...

Is dus meer andersom dan je hierboven zegt, je moet van 3 cijfers naar een reeks van 3 afbeeldingen gaan.

 

Je kan op voorhand dus de 10 afbeeldingen tags gaan geven, bvb bal=tag 0, etc...

Het programma zou dan dit moeten doen: ik geef een getal van 3 cijfers en hij geeft me de oplossing=> 3 afbeeldingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm.... misschien volg ik nog niet helemaal, maar:

 

Je hebt een tiental foto's met voorwerpen erop. Jij zegt hen: zoek bij de foto's een foto met een auto - en dan moeten zij zeggen: (vb) bij foto 4,7 en 8

 

Maareuh, 'meester' .... ('k heb zelf ook in het onderwijs gestaan, vandaar): weet jij na een tijdje niet gewoon dat 0=bal, 1= auto, 2= ....  ?

Ik bedoel maar: als jij gewoon van buiten weet dat auto=2, en....   : dan heb je zo'n computeroplossing toch niet nodig?

(leer dus voor jezelf die nummertjes van buiten ~ of gaat het om véél voorwerpen, dat dit niet te doen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • iEscape gesloten en geopend dit topic

@dotchiejackHet is eerder andersom.

 

1 uur terug, dotchiejack zei:

Hoi Steve,

Ik volg Passer

Bedoel je zoiets?

Zie voorbeeld.

Het is een zip file met een excel bestand en een map met 10 plaatjes.

Het formaat van de 3 fotokaders zijn 256 x 256 pixels.

In de drie comboboxes een nummer kiezen van 0 tot negen.

Je plaatjes de naam 0 tot 9 geven.

(zipje eerst uitpakken)

 

drie foto's.zip

Als leerkracht is het natuurlijk niet moeilijk 10 afbeeldingen te onthouden maar wil de leerlingen (zijn nog te jong voor alle afbeeldingen te kunnen onthouden) een unieke opgave geven.

 

Zou dus iets moeten hebben dat dit doet, is gewoon voor mijn opgaves aan te maken:

Bvb

leerling 1 krijgt als opgave 125 => nu zou ik gewoon het resultaat moeten zien, dus de 3 afbeeldingen, zodat ik dit kan kopieren op hun opgaveblad

leerling 2 krijgt als opgave 268 =>nu zou ik gewoon het resultaat moeten zien, dus de 3 afbeeldingen, zodat ik dit kan kopieren op hun opgaveblad

leerling 3  krijgt als opgave 391 =>nu zou ik gewoon het resultaat moeten zien, dus de 3 afbeeldingen, zodat ik dit kan kopieren op hun opgaveblad

 

Kan dit zo gemaakt worden, dat ik in excel 1 2 3 typ en dat excel me gewoon de 3 afbeeldingen toont die erbij horen?

 

(even de quote hier in dit bericht gezet - Passer)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.