Ga naar inhoud

Bestand delen met beveiliging van zowel kopiëren als screenshots maken


Sabine Kreeft

Aanbevolen berichten

Vertel de mensen even eerst eens over wat soort bestand het gaat? Over jpg, pdf, word,... ?  (ik vermoed jpg)

 

En je kan idd een watermerk gebruiken (maar dat 'stoort' je plaatje wel wat) - en besef tevens dat èlke beveiligingte omzeilen is. (meestal eenvoudig als je even op zoek gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een watermerk of ander op de achtergrond beperkt dat men gaat kopiëren of screenshots maken, je kan het zo aanmaken dat tekst en afbeeldingen duidelijk blijven.

Je kan ook het Word document omzetten naar een PDF formaat en daar heb je afhankelijk van de pdf software dat je gebruikt (meestal is dat betalend voor extra functies) de mogelijkheid om te beveiligen tegen printen en kopiëren.

Dan heb je al een watermerk, beveiliging tegen kopiëren en afdrukken.

 

2018-11-25_13h58_41.png.ff3a9e4101dfcfaf03a049e93a02da80.png

 

En we kunnen lang gaan discussiëren over het wel of niet doen maar dat is iets dat enkel jij zelf beslist.

Niets is perfect maar je kan wel het kopiëren proberen beperken tot een minimum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, clarkie zei:

Dan heb je al een watermerk, beveiliging tegen kopiëren en afdrukken

dikwijls heb je dan nog de mogeijkheid om er screenshots van te maken en indien het niet op de gewone wijze kan, kan het met 'andere eenvoudige middeltjes' die nogal makkelijk te vinden zijn.

Voor Jan-met-de-pet die alleen maar teksten maakt en op internet zit, is dit natuurlijk voldoende.

 

Sabine, bedenk dit:

2 uren geleden, stegisoft zei:

Het is een fabeltje dat je kan vermijden,

Bedenk: een regel van het net:  "ééns op het net, altijd op het net".

(om op een ander vlak een vb te geven: als een pds tegen kopiëren beveiligd is met een wachtwoord en ik wil de tekst toch hebben, zoek ik een site op die vb hem omzet naar Word - en als je wat zoekt, vind je nog andere mogelijkheden...  maar als iemand ècht een plaatje of tekst wil, raakt hij er wel aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.