Ga naar inhoud

Recordable CD niet te openen


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er zijn nog twee andere mogelijkheden: 1) nogal raar, maar kan. De 'schrijver' van de man heeft een afwijking.

2) De CD is 'uitgelopen'. uitleg: ik heb veel DVD's met filmen, opgenomen met allerlei 'schrijvers' zowel in computer als in HD/DVD schrijver/lezer (minstens 3 verschillende) Na een tijd (jaar? Langer?) ondervond ik dat ik verschillende DVD's niet meer kon lezen op geen van mijn toestellen. Alle middelen geprobeerd: diepvries, tandpasta enz. geen resultaat.

Ook mijn zoektochten langs Google leverden niets op. Tot ik op FB de belevenissen van een semi-prof filmer begon te volgen en die had dat ook ondervonden. Na een jaar of zo, DVD's onleesbaar. Terwijl gekochte DVD-filmen eindeloos bleven werken. En toen kwam er een zeer raar antwoord van iemand 'uit het vak' Bij een commerciële DVD film wordt de DVD echt gebrand, maar met de toestellen die wij hebben is 'branden' in een DVD onmogelijk. Dus zou er, volgens die man, op de lege DVD schijven die wij kopen, overdreven gezegd, een soort 'gel laag' liggen waarin dan de film gegrift wordt. Die laag zou dus, na verloop van tijd en afhankelijk van de bewaring 'uitlopen'. Als ik dit schrijf wordt er vaak ongelovig mee gelachen, en spijtig genoeg kan ik de man die dit oorspronkelijk schreef niet meer bereiken.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat met geluid CD's nog nooit heb meegemaakt, maar ik heb wel een foto CD die ook niet meer leesbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Theo2602 zei:

Na een tijd (jaar? Langer?)

 

1 uur terug, Theo2602 zei:

Na een jaar of zo

da's wel snel. Zelfgeschreven cd's en dvd's zijn gevoeliger voor degeneratie dan de klassieke dragers, maar zelf heb ik cd's die ouder zijn dan 10 jaar en die het nog goed doen, zonder fouten.

Ze liggen wel in het donker in een kast - leg je ze op het dashboard van je wagen, dan 'slijten' ze vlugger, ook als je ermee gaat voetballen natuurlijk.

 

Veel hangt ook af van - enfin: lees maar https://beveiligingnieuws.nl/blog/hoe-lang-gaat-uw-opgeslagen-data-mee

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.