Ga naar inhoud

MS Office Excel Grafieken


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik werk met W10 - MS Office 2016, en heb 2 problemen in het maken van grafieken.

1) Bij de opmaak van grafiek hieronder, heb ik in de bron gewone data staan, doch na de opmaak

    van de grafiek ervan, krijg ik een ganse reeks data die niet kloppen met de bron !!

    Hoe bekom ik de juiste data (zoals in de bron) in mijn grafiek onderaan ?

    Zie de rode randen voor dit probleem.

 

1755638761_MSOffice_bron.thumb.JPG.82c52a1c116e50bba7b8e5ef7bdc5e51.JPG

 

2) Mijn tweede probleem stelt zich, wanneer ik een grafiekkeuze maak, hier in mijn geval kolommen,

    krijg ik heel dunne kolommen te zien, waar ik zelfs geen verticale waarden kan ik zetten.

    Dit probleem stelt zich in de blauwe omranding.

Hoe verhelp ik om deze problemen op te lossen.

Zie mijn problemen hieronder in beeld:

 

1082706309_MSOffice_grafiek.thumb.JPG.171f88c6a6bada24a90f342eac46a467.JPG

 

 

 

 

Graag een seintje a.u.b.

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Haije,

 

Bedankt voor uw vlugge reactie.

Na (heelwat) suppoteren, en vraag me niet hoe, heb ik mijn problemen kunnen oplossen.

Ik heb weliswaar Excel (grafieken) niet onder knie, doch voor hetgeen het voor mij moet dienen

is dit voldoende.

 

Groetjes en nog eens bedankt.

Rolle.

 

Mag deze topic afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rolle zei:

Na (heelwat) suppoteren, en vraag me niet hoe, heb ik mijn problemen kunnen oplossen.

En hoe het probleem is opgelost, dat willen wij nu juist zo graag weten.

Als je dat niet weet (wat uitermate vreemd zou zijn), plaats dan eens de grafiek (of beter nog een bestand met de grafiek) zoals die er na oplossing van je probleem uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alpha,

 

Ik ben een pure leek, en eens in de miserie, nemen de zenuwen het van u over, zonder dat het "normaal" overleggend verstand

er bij te pas komt, men probeert vele zaken vlug na elkaar, dat de hersenen het niet meer kunnen opslaan.

 

Doch om u te plezieren, ging ik nogmaals terug in mijn grafiek, en die ziet er nu zo uit, opgeslagen in een "Word"-document:

 

Grafiek_1.docx

 

Wat ik deed, op mijn vorige grafiek van zaterdag (29/12/18), is de onderas, waar zich de data in bevinden, selecteren.

Dan klikken op "Asopmaak" - dan verschijnt er rechts een venster met verschillende taken - daar klikte ik op "Tekstas",

en het wonder gebeurde, mijn kolommen werden normale kolommen (+/- 1 cm. breed) en kon ik kiezen voor de data

in "Jaren - Maanden - dagen" - waar ik koos voor  Maanden.

Op die manier bekwam ik mijn grafiek zoals ik deze wenste.

 

Hopelijk u van dienst te zijn geweest met mijn "leek-uitleg" wens ik u een gelukkig en gezond 2019 !!

 

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen duidelijk.

De indeling van de x-as (met zoveel gegevens er op) was zodanig dat de kolommen niet breder konden.

Nu je de indeling 'ruimer' hebt gemaakt, kunnen automatisch ook de kolommen breder worden.

Dank voor je reactie en voor alle lezers van dit forum een gezond en gelukkig 2019 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.