Ga naar inhoud

Van W10 naar W7


Theo2602

Aanbevolen berichten

Mijn schoonzoon heeft een PC met zeer kleine sterkte (zie Specy) Toch kreeg hij de update van Windows 7 naar W10 aangeboden. Hij aanvaardde die, maar nu loopt zijn computer nog trager dan tevoren. Echt waar, meer dan een uur tot drie uur om op te starten. Nu wilde hij terug naar W7 zetten, maar vermits hij deze computer slechts zelden gebruikt, is de tijd dat hij terug kon gaan naar W7 verstreken

Toch zou hij graag terug gaan naar W7, want daar werkte de computer, voor de dingen die hij daar specifiek mee doet, toch nog beter.

Ik zegde dat hij W7 terug kon installeren, maar hij kreeg dat niet klaar. Toen ik het vandaag ging proberen, leek het op het eerste zicht te werken, maar nogal snel kwam er een kadertje : geen stuurprogramma voor de CD speler (zie foto's) wel raar vermits hij van de CD aan het lezen was. Kent iemand hier een oplossing voor?

AUB geen goede raad zoals: die computer is te licht en hoort op het stort thuis. Dat weten wij ook, maar, tot voor de instalatie van W10 deed hij wat hij moet doen.

20190103_154110.jpg

20190103_135929.jpg

20190103_140011.jpg

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, Theo2602 zei:

Toch zou hij graag terug gaan naar W7, want daar werkte de computer, voor de dingen die hij daar specifiek mee doet, toch nog beter.

Ik zegde dat hij W7 terug kon installeren, maar hij kreeg dat niet klaar. Toen ik het vandaag ging proberen, leek het op het eerste zicht te werken,

 

1 uur terug, Theo2602 zei:

Dit gaat over het installeren van W7 en op dat ogenblik kan je geen commando's geven.

Graag toch wat meer uitleg:

- hoe probeerde je de 7 terug te installeren? wat deed je precies ?

- het 'leek op het eerste zicht te werken' : wàt leek te werken (en nu bedoel ik niet in het algemeen: "het installeren van de 7', maar wat precies - en hoe vlug en wanneer/waardoor stopte het?

Vertel het even in stapjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Passer zei:

 

Graag toch wat meer uitleg:

- hoe probeerde je de 7 terug te installeren? wat deed je precies ?

- het 'leek op het eerste zicht te werken' : wàt leek te werken (en nu bedoel ik niet in het algemeen: "het installeren van de 7', maar wat precies - en hoe vlug en wanneer/waardoor stopte het?

Vertel het even in stapjes?

Als ik goed begrijp is dit om vanuit een werkende windows de cd speler te zoeken, maar daar gaat het hier niet over. Dit gaat over het installeren van W7 en op dat ogenblik kan je geen comnando's geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de installatie cd/dvd van W7 geplaatst en gestart. Er kwam wil je van de cd opstarten toets. Ik deed dat, dan kwam er bestanden laden, de lijn liep (zeer kort) en dan kwam die mededeling dat er geen stuurprogramma voor de speler werd gebonden. Zoals in mijn eerst reactie staat. Dus mijn vraag, hoe kan er geen stuurprogramma zijn voor een speler die aan het werken is, en beter nog, hoe los ik dat op. Extra hindernis, ik kom daar maar om de week, dus zoveel mogelijk oplossingen aub.

Ik heb nog een ander installatie schijf van W7, misschien staat daar wel een goede driver op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan wachten we af tot volgende week. Er word gevraag om een driver maar dit heeft verder niets met een driver voor een CD/DVD speler te maken.

Heb dit ooit voorgehad en heb uren zitten zoeken naar een oplossing, een chipset driver bracht toen de uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.