Ga naar inhoud

Van W10 naar W7


Theo2602

Aanbevolen berichten

Mensen we zijn weer aan het afwijken, daardoor geven sommige reacties, zonder naar mijn oorspronkelijke item te gaan. Zoals Dasle die zegt dat het niet over de CD/DVD speler moet gaan, terwijl er uitdrukkelijk dat staat in foto. Ik plaats ze nog eens opnieuw, en zou dan graag terug naar de essentie gaan.

20190103_135929.thumb.jpg.14a5dc67dbfb39b43c1ddfb6fe5d94c0.jpg

DUS: ik probreer op een computer 'W7' te installeren. Ik start met de installatie CD in de lezer. Er komt een scherm met vanboven (ongeveer) als u wil starten van cd druk dan binnen de X seconden op een toets. Ik doe dat en er komt setup en dan 'laden van bestanden' boven een laadbalk, waarop men de voortgang kan zien. Dat duurt maar enkele seconden en dan komt bovenstaande pop up.

Raar, want ik ben tenslotte op die CD/DVD aan het werken, maar OK. Ik kan dan op bladeren klikken en krijg dan alle schijven te zien , waarop ik naar een driver kan zoeken. Waar zou ik die dan normaal moeten vinden? En als ik die niet vind, kan ik dan een driver op een USB stift laden en dan gebruiken?

Dat was mijn vraag, ondertussen heb ik ontdekt dat ik nog een ander installatie schijf heb, en misschien staat daar de driver wel op.

Dat ga ik eerst testen, en als dat niet lukt proberen wat men hier als oplossing geeft.

Met dank op voorhand

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, Theo2602 zei:

er komt setup en dan 'laden van bestanden' boven een laadbalk, waarop men de voortgang kan zien.

Theo, luister toch eens even naar Dasle (die toch wel iets meer ondervinding heeft dan jij  :) )

Als je dit bovenstaande vaststelt, toont het aan dat je speler (ondanks die melding!) toch goed werkt want anders kon hij niet eens daaraan beginnen (aan die setup en het beginnen inladen van je bestanden)

 

Lees dit dus eens aandachtig opnieuw?  >>>

10 uren geleden, Dasle zei:

Er word gevraag om een driver maar dit heeft verder niets met een driver voor een CD/DVD speler te maken.

Heb dit ooit voorgehad en heb uren zitten zoeken naar een oplossing, een chipset driver bracht toen de uitkomst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonzoon heeft een PC met zeer kleine sterkte (zie Specy) Toch kreeg hij de update van Windows 7 naar W10 aangeboden.



Hieruit maak ik dat Windows 7 erop stond, mocht deze pc via Fabrieks installatie hersteld kan worden gaat hij terug naar Windows 7 (waar die mee geleverd is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Theo2602 zei:

Zoals ik hierboven al schreef heeft hij dat geprobeerd, maar de tijd was verlopen.

Ik heb dat zelf niet getest. Maar ik denk dat een nieuwe installatie toch jet beste is, want daarvoor stonden daar rare dingen op;

 

F abrieks installatie is anders als Windows terug zetten naar vorige versie. Fabrieks installatie is de versie van Windows waarmee deze pc is geleverd dus Windows 7.

Op voorgeinstalleerde pc's staat hiervoor een verborgen partitie, lees het volgende: https://support.campusshop.nl/hc/nl/articles/205144791-Windows-7-herstellen-recovery-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.