Ga naar inhoud

USB 3.0 hub werkt niet meer


spookie2005

Aanbevolen berichten

Kan je het merk en model van die usb hub eens opgeven?

Heeft de hub een eigen stroomvoorziening?

De hub, heeft die usb 2 of usb 3 poorten?

De usb 3 poorten herken je aan de blauwe kleur.

De usb stekker waarmee de hub is aangesloten op de pcof laptop, is dat usb 2 of usb 3?

De usb poort van de pc of laptop waarop de hub is aangesloten, is dat usb 2 of usb 3?

De usb schijven die worden aangesloten, zijn die usb 2 of usb 3?

Als je de schijven rechtstreeks op de pc of laptop  aansluit, worden ze dan herkend?

 

Het zijn een boel vragen maar de antwoorden kunnen ons wel op weg zetten naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

 

Voor de info wordt gezorgd.

 

Heeft de hub een eigen stroomvoorziening?

De hub, heeft die usb 2 of usb 3 poorten? usb3

De usb 3 poorten herken je aan de blauwe kleur.

De usb stekker waarmee de hub is aangesloten op de pcof laptop, is dat usb 2 of usb 3? usb3

De usb poort van de pc of laptop waarop de hub is aangesloten, is dat usb 2 of usb 3? usb3

De usb schijven die worden aangesloten, zijn die usb 2 of usb 3? usb3

 

De andere vragen zal ik morgen eens testen, ik ben namelijk momenteel ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen van je drivers te vernieuwen:

    In apparatenbeheer zie je (onderaan) je verschillende usb-driver
    Voor elke usb-driver: kies telkens ‘installatie ongedaan maken’
    Daarna terug je computer opstarten en Windows gaat de driver opnieuw installeren.

 

Ook kan je natuurlijk (als je er een hebt) eens een andere kabel te gebruiken. En een kabel van 5m is wel lang hé, is zo'n lengte echt nodig? (want hoe langer hoe meer weerstand en moeilijker de data-overdracht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen had ik dat al gedaan: Deed ik de USB3.0 driver weg, moest ik wel herstarten want de muis en toetsenbord viel weg :-)

Geen succes!

Andere kabel ook geprobeerd ondertussen: 2M Ook niets.

Andere HUB geprobeerd: Vindt ook geen schijven!

De eerste hub terug aangesloten met de eerste kabel: Geeft "stroom" weer maar ziet de schijven niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.