Ga naar inhoud

MSN homepage


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort ontvang ik ongevraagd advertenties bovenaan de MSN homepage. https://www.msn.com/nl-be/

Is het mogelijk om dit te blokkeren?

 

Het probleem is eigenlijk dat als ik mijn Outlook /Hotmail afsluit, dan krijg ik steeds automatisch die MSN homepage voorgeschoteld. Kan ik dit verhinderen? Want dan ben ik ook af van die storende MSN webpage met adverts.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Yoyo zei:

Het probleem is eigenlijk dat als ik mijn Outlook /Hotmail afsluit, dan krijg ik steeds automatisch die MSN homepage voorgeschoteld

Je schrijft 'afsluit', maar je bedoelt waarschijnlijk 'afmeld'. Daar zit wel een verschil tussen.

Hotmail afsluiten doe je door in het desbetreffende tabblad op het kruisje te klikken:

 

5c6c30273431d-Hotmail_afsluiten.png

 

Wanneer je dat doet, dan zal de MSN pagina niet geopend worden.

Dat openen van de MSN pagina gebeurt wel wanneer jij je afmeldt bij Hotmail door te klikken op Account > Afmelden:

 

5c6c307d65ca8-Hotmail_afmelden.png

 

Dan word je automatisch geredirect naar deze website van MSN: https://www.msn.com/nl-nl/?ocid=mailsignout

 

En dan krijg je zoiets te zien:

 

5c6c30d06c8b6-2019-02-19_17_29_19-Hotmai

 

Veel oud nieuws, flutnieuws en geroddel over beroemdheden... Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand blij is met die redirect.

Via de instellingen van Hotmail/Outlook.com is er absoluut geen mogelijkheid om deze redirect te voorkomen.

De advertenties op MSN kun je wel voorkomen: installeer een goede adblocker die de reclames tegenhoudt. Zelf gebruik ik daarvoor uBlock Origin in mijn favoriete browser Firefox. (dat is een andere en betere adblocker dan uBlock!)

 

Heel veel mensen ergeren zich aan die redirect waardoor je na uitloggen op die nieuwspagina van MSN terechtkomt. Of er een mogelijkheid is om die redirect aan te passen hangt af van de browser die je gebruikt. Iemand heeft ooit een video online gezet waarin hij uitlegt hoe je dit kunt voorkomen in Internet Explorer 7, maar die oude browser zul jij niet meer gebruiken.

Wanneer jij Firefox als browser gebruikt, dan zou je op de volgende link kunnen klikken: https://support.mozilla.org/nl/questions/942704#answer-384032

Dat topic is echter 6 jaar oud, dus ik kan niet garanderen dat de daar genoemde oplossing nu ook nog werkt.

 

Je kunt dus kiezen:

1. Niet meer afmelden bij Outlook/Hotmail, maar gewoon dat tabblad sluiten door op het kruisje te klikken

2. Wel netjes afmelden bij Outlook/Hotmail, maar gebruik maken van een goede adblocker, zodat je niet meer de reclames ziet op de MSN pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, porrelaar zei:

 

Je kunt dus kiezen:

1. Niet meer afmelden bij Outlook/Hotmail, maar gewoon dat tabblad sluiten door op het kruisje te klikken

2. Wel netjes afmelden bij Outlook/Hotmail, maar gebruik maken van een goede adblocker, zodat je niet meer de reclames ziet op de MSN pagina.

Dank voor deze uitgebeide info.

 

Ja, ik bedoelde uiteraard afmelden ipv afsluiten.

MSN is niet als Homepage ingesteld.

 

Optie 1 doe ik eigenlijk niet graag. Want aangezien je niet afmeldt bij Hotmail, dan wordt hotmail geforceerd afgesloten wanneer je firefox sluit en/of de computer sluit. Vroeger was het toch zo dat Hotmail dan reageerde met lastige meldingen dat hotmail niet afgemeld is zoals het hoorde, of dergelijke -voor zover ik mij toch herinner.

 

Optie 2 zal ik nu uitproberen. Ik heb uw uBlock Origin geïnstalleerd bij Firefox.

 

Ik laat nog wel iets weten hoe het evolueert.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier ben ik weer. Ik zit nog steeds met het probleem van die vervelende MSN page die opduikt bij afmelden uit hotmail.

Op 19/2/2019 om 17:57, porrelaar zei:

Wanneer jij Firefox als browser gebruikt, dan zou je op de volgende link kunnen klikken: https://support.mozilla.org/nl/questions/942704#answer-384032

Dat topic is echter 6 jaar oud, dus ik kan niet garanderen dat de daar genoemde oplossing nu ook nog werkt.

Er wordt verwezen naar een link voor een userscript van greasemonkey, maar die lijkt na al die jaren niet meer bereikbaar. 

Ken iemand mij verder helpen met zo'n script om bij afmelding hotmail niet meer automatisch op die MSN page te komen? 

Ik werk met Firefox.

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Greasemonkey add-on kan je hier downloaden .

Klik op de blauwe knop toevoegen aan firefox om de add-on te installeren.

Misschien moet je Firefox herstarten om de add-on te activeren.

 

Het script waarnaar verwezen wordt, bestaat waarschijnlijk niet meer op die locatie.

Ik heb echter een ander gevonden: No MSN on HoTMaiL signout.

Klik op de groene knop install this script en bevestig indien gevraagd.

Herstart Firefox, log in op je hotmail account en log weer uit.

Normaal zou je nu weer op de inlogpagina moeten terechtkomen i.p.v. op de msn pagina.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.