Ga naar inhoud

aanwijzer beweegt soms traag


Hikari

Aanbevolen berichten

Ik kan de muis en het touchpad wel altijd gebruiken. Vaak beweegt de aanwijzer op het scherm ook normaal, dus gelijk met de bewegingen van de muis/het touchpad, maar op sommige momenten beweegt de aanwijzer heel langzaam over het scherm. Als ik dan de muis/het touchpad los laat, beweegt de aanwijzer op het scherm nog steeds heel traag door. Erg lastig. Het probleem doet zich niet continue voor en dus heb ik meest van de tijd een normaal werkbare muis/touchpad/aanwijzer. Maar het is erg irritant als het wel gebeurt. En het is iets waar, laat ik zeggen, een half jaar geleden (toen nog met mijn vorige computer) geen last van had. Ik had gedacht dat met de nieuwe computer het euvel over zou zijn. Aanvankelijk leek dat ook het geval maar nu heb ik het probleem dus toch ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik naast start op vergrootglas en typ muis en kies muisinstellingen

Daar kan je bepalen hoeveel regels mag verschoven worden.

Klik daar rechts bovenaan op extra muisinstellingen en klik daar op tab optie voor muis en daar kan je ook bepalen hoe snel het gaat.

 

Nota: als je op wieltje bovenaan de muis had geklikt moet je dat opnieuw doen anders blijft dat ding doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is het echt niet. Het is niet een kwestie van instellingen. Zoals ik eerder schreef heb ik vaak geen probleem en beweegt de aanwijzer gewoon. Op de een of andere manier beweegt die soms trager dan ik de muis beweeg, oftewel vertraagd ten opzichte van de muis. Als ik de muis snel heen en weer beweeg, om bijvoorbeeld te kijken waar de aanwijzer is, dan kan het zijn dat als ik de muis stop, de aanwijzer nog 10 seconden heel traag over het beeld beweeg. Ik heb er geen verstand van maar zou zeggen dat het iets met de drivers is, maar ja, dat is kennelijk dus niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft en kweezie wabbit, hartstikke bedankt voor alle moeite tot nu toe. Helaas heeft het nog niet geholpen. De vertraging treedt nog steeds op, zo nu en dan. 

Het gekke is dat het zowel op de oude als op de nieuwe computer gebeurt. Ik had juist gedacht dat ik met de nieuwe computer van dat probleem af zou zijn. Ik zou dan gaan denken aan een virus die er op zit en die ik mee gecopieerd heb met het overzetten van de bestanden van de oude naar de nieuwe computer, maar is nooit iets gedetecteerd door mijn virus scanner (Avira).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Hikari zei:

Ik zou dan gaan denken aan een virus die er op zit en die ik mee gecopieerd heb met het overzetten van de bestanden van de oude naar de nieuwe computer, maar is nooit iets gedetecteerd door mijn virus scanner (Avira).

Als je daaraan denkt, dan zou ik het niet laten bij een scan met Avira, maar ik zou de computer ook laten scannen door Malwarebytes en door AdwCleaner. Misschien wil kweezie wabbit je wel helpen bij het onderzoeken van je pc op de aanwezigheid van malware.

 

Dat de muisaanwijzer soms traag beweegt, kan volgens mij alleen maar veroorzaakt worden doordat de processor op dat moment zeer zwaar belast wordt. Ik zou daarom Taakbeheer permanent openhouden waarbij het tabblad Processen geopend is. Onder Processor kun je dan zien welk programma of proces verantwoordelijk is voor dat hoge processorgebruik. Misschien helpt dat je verder bij het vinden van de oorzaak.

Dat betekent dat je Taakbeheer bijvoorbeeld op de rechter helft van je scherm zet en het programma waarin je bezig bent op de linker helft van je scherm. Ideaal is dat natuurlijk niet, omdat je niet voortdurend last hebt van vertraging van de muis. Je doet dat totdat je de oorzaak van de vertraging gevonden hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.