Ga naar inhoud

Foto Pixels


Amonra

Aanbevolen berichten

Bijna goed. Er ontbreekt echter een deel  van de foto: het onderste deel. Van de vrouw rechts is bijvoorbeeld slechts een deel van de broche zichtbaar. Dat zal vast niet je bedoeling geweest zijn.

Dus nog een keer scannen op 1200 dpi. Deze keer de hele foto scannen, inclusief de 4 vergeelde witte randen. Daarna niet bijsnijden, maar de hele foto (inclusief die vergeelde randen) hier plaatsen via imgdumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5ca8787883317-Fam.1200dpi   Afb. JPG bestand.

                                          Afm: 8076×5676

                                          Grote: 3.42 Mb

                                          1200 dpi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alvast een paar kleine dingetjes gedaan aan de foto:

1. contrast verhoogd

2. paar beschadigingen en watervlekken weggewerkt

3. De foto iets (0,25 graden) linksom gedraaid, zodat hij nu rechtop staat.

 

Het uitknippen van de vrouw rechts op de foto laat ik graag aan iemand anders over.

 

5ca89cf36ecb5-Familie_Amonra-gerepareerd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎04‎/‎2019 om 14:35, porrelaar zei:

Ik heb alvast een paar kleine dingetjes gedaan aan de foto:

1. contrast verhoogd

2. paar beschadigingen en watervlekken weggewerkt

3. De foto iets (0,25 graden) linksom gedraaid, zodat hij nu rechtop staat.

 

Het uitknippen van de vrouw rechts op de foto laat ik graag aan iemand anders over.

 

5ca89cf36ecb5-Familie_Amonra-gerepareerd

 

 

Ziet er heel goed uit. TxxxS . wacht op verdere bewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎04‎/‎2019 om 14:35, porrelaar zei:

Ik heb alvast een paar kleine dingetjes gedaan aan de foto:

1. contrast verhoogd

2. paar beschadigingen en watervlekken weggewerkt

3. De foto iets (0,25 graden) linksom gedraaid, zodat hij nu rechtop staat.

 

Het uitknippen van de vrouw rechts op de foto laat ik graag aan iemand anders over.

 

5ca89cf36ecb5-Familie_Amonra-gerepareerd

 

 

Dat is alweer 6dagen geleden en het is erg stil, waarom ??? 

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Amonra zei:

Het uitknippen van de vrouw rechts op de foto laat ik graag aan iemand anders over.

Dat schreef ik dus hierboven... Blijkbaar voelen andere forumleden zich niet geroepen om deze taak uit te voeren.

 

Natuurlijk kun je ook gewoon een rechthoekige selectie maken, zoals je zelf al eerder hebt gedaan. Daarbij moet je wel opletten dat de hoogte-breedteverhouding 13:9 moet zijn.

Maar erg mooi wordt dat niet. Je ziet dan immers duidelijk dat  er nog iemand half zichtbaar is, links van de vrouw.

Fraaier is het wanneer je de vrouw rechts heel secuur uitknipt en dan de achtergrond vervaagt of weghaalt en vervangt.

Nog mooier zou het zijn, wanneer je eerst een rechthoekige selectie uitsnijdt, daarna aan de rechterkant een gedeelte toevoegt (dat heet: het canvas vergroten). Op die manier komt de vrouw meer in het midden van de foto te staan. Het toegevoegde gedeelte zou dan wit zijn, maar dat ga je een andere kleur geven, bijvoorbeeld de kleur van de gordijnen op de achtergrond.

 

Ik vertel nu hoe ik het zou doen, wanneer ik de kunst goed beheerste, maar uitgebreide fotobewerking is voor mij te lang geleden. Mijn ogen zijn niet goed genoeg meer en mijn hand is niet vast genoeg meer om een persoon op een foto goed uit te knippen. Dat is echt een secuur werkje. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik vond mijn resultaat teleurstellend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een gewone uitsnede gemaakt, die je af zou kunnen drukken op 9 x 13 cm. Het aantal pixels (breedte x hoogte) is namelijk 2124 x 3069. Dat is in de verhouding 9:13.

Links van de vrouw zie je nog wel het jonge meisje. Van dat meisje trok het oor erg de aandacht, dus dat oor heb ik weggekloond. Het lijkt nu onder het haar verstopt te zitten.

 

Ik weet niet of je hier tevreden mee bent.

 

5cb08009f2567-Familie_Amonra-uitsnede-ko

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, porrelaar zei:

Ik heb nu een gewone uitsnede gemaakt, die je af zou kunnen drukken op 9 x 13 cm. Het aantal pixels (breedte x hoogte) is namelijk 2124 x 3069. Dat is in de verhouding 9:13.

Links van de vrouw zie je nog wel het jonge meisje. Van dat meisje trok het oor erg de aandacht, dus dat oor heb ik weggekloond. Het lijkt nu onder het haar verstopt te zitten.

 

Ik weet niet of je hier tevreden mee bent.

 

5cb08009f2567-Familie_Amonra-uitsnede-ko

Hoi Porrelaar, het zou natuurlijk mooier zijn als het meisje links (mijn zusje) werd weg geretoucheerd en ik de foto kan afdrukken op13×18

Ik hoop dat het lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.