Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

Al jaren maken we gebruik van een Brother MFC 8380 laserprinter zonder problemen. Door de komst van een nieuwe router TP-Link archer 7 was de mogelijkheid om dit ook draadloos te doen.

Bij mijn laptop gaat dit draadloos perfect, die van mijn echtgenote wil maar niet lukken. Het rare is dat dit met de printer rechtstreeks ingeplugd ook niet meer wil lukken. Ik heb al drivers ge-updated, printer verwijderd alsook het hulpprogramma van tp-link en terug geïnstalleerd, maar wil gewoon niet lukken. Nochtans staat de printer in de printerlijst, en bij apparaatbeheer staat die als correct werkend vermeld.

Iemand tips of iets gelijkaardig opgelost gekregen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder op de laptop (Lenovo?) van je vrouw eens alles wat met die printer te maken heeft. Dus eventueel geïnstalleerde drivers en software via Apps en ook de geïnstalleerde printer('s) van die Brother.

Begin nu eens helemaal vanaf NUL je Brother printer te installeren als netwerkprinter. Doe dat aan de hand van de handleiding.

https://support.brother.com/g/b/manualtop.aspx?c=be&lang=nl&prod=mfc8380dn_eu_as

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey Droske,

 

Probleem nog steeds hetzelfde.

Heb van Brother ook meerdere keren de uninstal van de drivers uitgevoerd, terug installeren met hetzelfde resultaat.

Mijn eerste indruk is dat er ergens iets blijft hangen dat conflict geeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het volgende (nog) wat ikzelf in de jaren stilleks aan de hand had met een HP-printer die ik van LPT naar USB wilde brengen.

 

Printer van lpt naar usb

wat ik eerst deed:

a. deïnstalleren van HP-printer
b. (uiteraard) mappen in verkenner van HP en hp deskjet 930c series manueel verwijderd
c. regcleaner (jvtools) laten opruimen
d. gereboot (printer afgekoppeld)
e. nog maar eens die regcleaner

en toen stond nòg bij mijn Configuratiescherm - printers de 930c vermeld !!

 

f. dan maar JVpowertools laten zoeken op deskjet en alle vermeldingen ervan laten verwijderen.
g. afgesloten
h. printer aangekoppeld en usb-kabel op een àndere usb-poort aangesloten ('k had al ondervonden dat - als ik hem op dezelfde usb-poort liet zitten, dat hij nog steeds weigerde die usb te herkennen, installatie liep op dat ogenblik gewoon vast!)
en gereboot en vanaf dat ogenblik kon ik wèl een usb-poort aanduiden en werd het programma naar behoren geïnstalleerd en werkt dus op dit ogenblik ook prima.

 

Maar misschien helpt het ook niet...

 

(JVPowertools was een gekende en goede regcleaner in die tijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, droske zei:

Heb je ook gebruik gemaakt van de handleiding waar ik naar verwezen heb?

Naar mijn gevoel wel.

Wat ik wel zie is dat ik 2 maal USB001 printerpoorten heb. Maar kan deze niet verwijderen wegens in gebruik, ook al is de printer niet aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, rudi d. zei:

Wat ik wel zie is dat ik 2 maal USB001 printerpoorten heb. Maar kan deze niet verwijderen wegens in gebruik, ook al is de printer niet aangesloten.

Die 2 poorten hebben ook dezelfde instellingen, en zijn niet te verwijderen.

Op de laptop waar de printer wel op werkt kan ik de poortconfiguratie dan weer niet openen hoe daar de instellingen zijn.

2019-06-16 17.38.19.jpg

2019-06-16 17.38.30.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.