Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

De logjes zien er goed uit.

Het probleem wordt niet veroorzaakt door een besmetting.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Daarmee is de malwarecontrole afgerond en laat ik het weer over aan de andere helpers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Het probleem wordt niet veroorzaakt door een besmetting.

Klopt, dat had ik ook niet verwacht. wel hebben de logjes nuttige info opgeleverd betreffende het probleem met de printer en dat was mijn doel.

Ik kom er vanavond op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DavidB zei:

Hoe sluit jij de printer bedraad aan bij een tablet ?
Om de printer aan het draadloos netwerk toe te voegen, bekijk video . (Engels) 

 

Ik noem het wel een tablet, maar je kan hem zo "vouwen" dat dit eigenlijk een kleine laptop is, wel zonder numeriek klavier. Maar er is wel een Wlan aansluiting. De printer MFC8380DN zelf heeft geen wifi toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kweezie wabbit zei:

De logjes zien er goed uit.

Het probleem wordt niet veroorzaakt door een besmetting.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Daarmee is de malwarecontrole afgerond en laat ik het weer over aan de andere helpers.

Bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik noem het wel een tablet, maar je kan hem zo "vouwen" dat dit eigenlijk een kleine laptop is, wel zonder numeriek klavier. Maar er is wel een Wlan aansluiting. De printer MFC8380DN zelf heeft geen wifi toepassing.

Men noemt dat een hybride laptop
Maar bekijk eens je MTB logje

 

Realtek PCIe GBE Family Controller = Ethernet (Media disconnected)
Bluetooth Device (Personal Area Network) = Bluetooth-netwerkverbinding (Media disconnected)

 

Dan is het maar normaal dat de printer niet afdrukt via het netwerk  . Er word geen verbinding gemaakt .
 

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, DavidB zei:

Maar bekijk eens je MTB logje

 

Realtek PCIe GBE Family Controller = Ethernet (Media disconnected)
Bluetooth Device (Personal Area Network) = Bluetooth-netwerkverbinding (Media disconnected)

 

Dan is het maar normaal dat de printer niet afdrukt via het netwerk  . Er word geen verbinding gemaakt .
 

Dat wil enkel zeggen dat er geen media verbonden zijn via de Ethernet poort en via Bluetooth. Aangezien het de bedoeling is om met die pc via WiFi verbinding te maken met netwerken, speelt dat niet mee bij het printer probleem zolang de printer maar via UTP met het netwerk verbonden is.

Ik moet mijn geheugen nog even opfrissen door enkele logs opnieuw door te nemen en dan kom ik met het elf uur geleden beloofde antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel voor dat we deze pc nog wat verder optimaliseren alvorens het printer probleem opnieuw aan te pakken.

Vaststellingen/Tips/aanbevelingen

  1. Kijk eens of alle Windows updates binnen zijn.

  2. Avast Driver Updater is betalend meen ik onthouden te hebben. Ik raad dergelijke software echter niet aan. De meeste programma’s melden zelf wanneer er een update ter beschikking is. Ondanks het gebruik van dergelijke software bleek Java niet up-to-date te zijn, dus…

  3. Je gebruikt het programma jv16 PowerTools. Ik raad je aan het bij CCleaner te houden. Je hebt trouwens de Lenovo OneKey Optimizer ook nog staan, daar kan ik echter wel mee leven.

  4. Maak beter nooit gebruik van driver update programma’s. Je had TweakBit Driver Updater staan. Hopelijk heeft deze geen schade aangericht. Hou het bij de door Windows en de hardware fabrikanten aangeboden drivers, je bespaart je er veel ellende mee.

  5. Er zijn service voor je Brother printer op twee USB-poorten ingesteld maar dat hoeft normaal gezien een netwerkverbinding met je printer niet in de weg te staan.

  6. Er zijn blijkbaar problemen met de  Intel® Dynamic Platform en Thermal Framework van Intel Corporation .  Deze driver bepaalt wanneer de Low Power-modus (LPM) wordt ingeschakeld om de levensduur van de batterij te maximaliseren. Intel-drivers kan je automatisch laten checken en bijwerken indien nodig, download de updatesoftware hier: http://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

  7. Op het ogenblik van het scannen met Farbar lag het geheugengebruik met 79% bijzonder hoog. Met een dergelijk hoog geheugengebruik kan een pc niet meer presteren zoals het moet. Wellicht staat er meer in de opstart dan nodig is en kunnen we daar in snoeien.

    Bezorg me eens een tekst bestandje van CCleaner met een overzicht van al je opstartitems

 

Ga in CCleaner in de linkse kolom naar "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

 

I

aangepast door droske
Vervollediging van een half afgewerkt antwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2019 om 20:55, rudi d. zei:

Naar mijn gevoel wel.

Wat ik wel zie is dat ik 2 maal USB001 printerpoorten heb. Maar kan deze niet verwijderen wegens in gebruik, ook al is de printer niet aangesloten.

Normaal moet je LPR protocol gebruiken i.p.v. RAW

https://www.itg.ias.edu/content/connect-network-printer-lpr-windows10

 

https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/printer/cv_hl4040cn/dut/html/nug/chapter1_4.html

 

https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/printer/cv_hl4040cn/dut/html/nug/chapter12_1_4.html#CBACIJCD8X

 

@droske : hou er rekening mee dat het hier om een nieuwe router gaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.