Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

@DavidB

 

Ik wil vooropstellen dat het naar TS toe niet gepast is dat we hier een onderlinge discussie opzetten. Daarom geef ik na dit antwoord van mij de fakkel door naar u. je mag voor mijn part eventuele vragen van Rudi d. i.v.m. mijn adviezen in mijn vorige post ook beantwoorden. Als je toch wenst dat ik die beantwoord dan hoor ik het wel.

Dat er een nieuwe router in gebruik is dat is me bekend. Deze dient via UTP verbonden te zijn met de printer want de printer ondersteunt geen WiFi. De laptop wenst men wel via WiFi met het netwerk verbinding te laten maken, dat zal u wel bekend zijn.

6 uren geleden, DavidB zei:

Ik zie maar één service aangevinkt

Je hebt gelijk. Ik dacht het gezien te hebben in de FRST.txt log maar bij nazicht is dat niet zo. Mogelijk ben ik in de war met een log uit een ander topic. Mijn leeftijd laat, wat dat betreft, al eens zijn sporen na hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, droske zei:

Bezorg me eens een tekst bestandje van CCleaner met een overzicht van al je opstartitems

 

Ga in CCleaner in de linkse kolom naar "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

 

I

 

startup 2-7-19.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De JV16 is inmiddels verwijderd, windows update moet nog gebeuren, heb ik overgekeken.

De TP-Link usb controller hoort bij de printer die het wifi gedeelte moet regelen, maar zelfs al verwijder ik die lukt het niet om via usb-aansluiting met de printer enig resultaat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, droske zei:

@DavidB

 

Ik wil vooropstellen dat het naar TS toe niet gepast is dat we hier een onderlinge discussie opzetten. Daarom geef ik na dit antwoord van mij de fakkel door naar u. je mag voor mijn part eventuele vragen van Rudi d. i.v.m. mijn adviezen in mijn vorige post ook beantwoorden. Als je toch wenst dat ik die beantwoord dan hoor ik het wel.

Dat er een nieuwe router in gebruik is dat is me bekend. Deze dient via UTP verbonden te zijn met de printer want de printer ondersteunt geen WiFi. De laptop wenst men wel via WiFi met het netwerk verbinding te laten maken, dat zal u wel bekend zijn.

Je hebt gelijk. Ik dacht het gezien te hebben in de FRST.txt log maar bij nazicht is dat niet zo. Mogelijk ben ik in de war met een log uit een ander topic. Mijn leeftijd laat, wat dat betreft, al eens zijn sporen na hé.

Hey droske , het was zo niet bedoelt hoor , mijn verontschuldigingen dus .
We zitten eigenlijk wat op het verkeerde spoor omdat het om een NETWERKPRINTER gaat .
Zorg ervoor dat de printer aanstaat en online is . De meeste printers gaan off-lline na een tijdje inactiviteit , dit om energie te besparen .
Verwijder bij Apparaten en printers nog eens de Brother laser printer en kies bovenaan voor "Printer toevoegen".
Kies voor Netwerkprinter , draadloze printer of bluetooth printer toevoegen .
Normaal zal nu Windows via het netwerk de brother zoeken en toevoegen , je hoeft dus de software en/of drivers niet te installeren .
Laat eens weten of dit geholpen heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DavidB zei:

Verwijder bij Apparaten en printers nog eens de Brother laser printer en kies bovenaan voor "Printer toevoegen".
Kies voor Netwerkprinter , draadloze printer of bluetooth printer toevoegen .
Normaal zal nu Windows via het netwerk de brother zoeken en toevoegen , je hoeft dus de software en/of drivers niet te installeren .
Laat eens weten of dit geholpen heeft .

Ben de tel kwijt hoeveel keer ik dit al geprobeerd heb 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/7/2019 om 23:57, droske zei:

I

  1. Je gebruikt het programma jv16 PowerTools. Ik raad je aan het bij CCleaner te houden. Je hebt trouwens de Lenovo OneKey Optimizer ook nog staan, daar kan ik echter wel mee leven.

     

  2. Maak beter nooit gebruik van driver update programma’s. Je had TweakBit Driver Updater staan. Hopelijk heeft deze geen schade aangericht. Hou het bij de door Windows en de hardware fabrikanten aangeboden drivers, je bespaart je er veel ellende mee.

     

 

Beide progs heb ik onlangs toegevoegd om hiermee het probleem op te lossen, helaas met gekend resultaat....

Ze zijn dan ook reeds verwijdert. Weer iets bijgeleerd 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Bij mijn laptop gaat dit draadloos perfect, die van mijn echtgenote wil maar niet lukken.

Mag ik even weten hoe u dit verwezenlijkt , draadloos printen als die printer niet over een wifi adaptar beschikt .
In de handleiding staat ook te lezen dat TPC/IP poort moet aangevinkt zijn en  bij jou is dat dus niet .
 

brother.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2019 om 20:30, droske zei:

@DavidB

 

Ik wil vooropstellen dat het naar TS toe niet gepast is dat we hier een onderlinge discussie opzetten. Daarom geef ik na dit antwoord van mij de fakkel door naar u. je mag voor mijn part eventuele vragen van Rudi d. i.v.m. mijn adviezen in mijn vorige post ook beantwoorden. Als je toch wenst dat ik die beantwoord dan hoor ik het wel.

Dat er een nieuwe router in gebruik is dat is me bekend. Deze dient via UTP verbonden te zijn met de printer want de printer ondersteunt geen WiFi. De laptop wenst men wel via WiFi met het netwerk verbinding te laten maken, dat zal u wel bekend zijn.

 

Ik wil hier geen tweestrijd van maken wie me wil helpen, het doel is om dit probleemp(je) op te lossen. Ik heb wel wat pc ervaring, maar dit lukt me niet.

Ik ben dan ook iedereen dankbaar die me hiermee wil helpen!

@DavidB Zoals in de topicstart gemeld is gaat de kabel van printer naar een usb aansluiting op de nieuwe tp-link router. Via het hulpprogramma tp-link usb print controller werkt dit draadloos, heeft ook gewerkt bij de lenovo van mijn vrouw, tot een bepaald moment. Plug ik de usb rechtstreeks in haar laptop/tabletwil die ook niet printen. Bij mijn laptop werkt dit feilloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Zoals in de topicstart gemeld is gaat de kabel van printer naar een usb aansluiting op de nieuwe tp-link router. Via het hulpprogramma tp-link usb print controller werkt dit draadloos, heeft ook gewerkt bij de lenovo van mijn vrouw, tot een bepaald moment. Plug ik de usb rechtstreeks in haar laptop/tabletwil die ook niet printen. Bij mijn laptop werkt dit feilloos.

Dan kan ik me niets anders bedenken dat het probleem  bij jouw laptop moet gezocht worden . Controleer daar eens of die juist gedeelt staat .
Staan er toevallig printopdrachten in de wachtrij ?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, DavidB zei:

Dan kan ik me niets anders bedenken dat het probleem  bij jouw laptop moet gezocht worden . Controleer daar eens of die juist gedeelt staat .
Staan er toevallig printopdrachten in de wachtrij ?
 

In mijn laptop staat de printer als niet gedeeld, en lijkt me ook niet nodig. Als ik de printer bedraad aansluit aan de lenovo moet dit toch werken? Er zijn geen afdruktaken in wachtrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.