Ga naar inhoud

Printerprobleem Brother


rudi d.

Aanbevolen berichten

'k ben niet echt thuis in deze materie, maar de eerste is een 'virtuele' poort, dus geen echte - deze is aangemaakt door je printer-zelf en (vermoed ik) deze ga je niet kunnen verwijderen tenzij jij je Brother de-installeert.

De tweede lijkt me een gewone usb-poort te zijn (waar je dus een usb-kabel in kan pluggen)

Op 26/5/2019 om 09:11, rudi d. zei:

printer verwijderd

Is dit goed en grondig gebeurd? (hoe deed je het?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt thuis in deze materie, maar de eerste 'poort' is wel een virtuele poort, dus geen 'echte', het is er een die door je Brother wel zal aangemaakt zijn (om het programma goed te doen werken) Die ga je dus (vermoed ik - zie mijn beginzin) niet kunnen verwijderen tenzij jij die printer volledig gaat uninstallen.

De tweede is wel een echte usb-poort, eentje waar je dus een kabel in kan steken.

 

Op 26/5/2019 om 09:11, rudi d. zei:

printer verwijderd

deed je dit grondig? Hoe deed je het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, rudi d. zei:

Naar mijn gevoel wel.

Wat ik wel zie is dat ik 2 maal USB001 printerpoorten heb. Maar kan deze niet verwijderen wegens in gebruik, ook al is de printer niet aangesloten. 

Dat er USB printerpoorten in gebruik zijn dat heeft er mee te maken dat die printer ook via USB is geïnstalleerd geweest. dat belet je echter niet om via netwerk je installatie in te stellen.

 

Neem me niet kwalijk maar ik twijfel er sterk aan dat je DEZE (<<klik) handleiding gebruikt hebt om je probleem op te lossen.

Voor u is zeker het hoofdstuk "voor netwerkgebruikers" nuttig.

 

Maar maak eerst eens gebruik van de Brother tool "Netwerkverbinding repareren". Hier de download: https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=be&lang=nl&prod=mfc8380dn_eu_as&os=10013&dlid=dlf102343_000&flang=22&type3=393

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

'Is dit goed en grondig gebeurd? (hoe deed je het?)

Printer verwijderd in configuratiescherm/Apparaten en printers, dan alle onderdelen "Brother" via verkenner verwijderd en ook via configuratiescherm/programma verwijderen. En op uw advies de regcleaner uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, droske zei:

Neem me niet kwalijk maar ik twijfel er sterk aan dat je DEZE (<<klik) handleiding gebruikt hebt om je probleem op te lossen.

Voor u is zeker het hoofdstuk "voor netwerkgebruikers" nuttig.

Hier pleit ik schuldig, heb steeds via usb-verbinding geprobeerd. Die netwerkverbinding moet ik even verder onderzoeken of dit kan met de huidige verbindingen/kabels.

De link waar u naar verwijst lukt hier niet steeds blanco scherm.

aangepast door rudi d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Al jaren maken we gebruik van een Brother MFC 8380 laserprinter zonder problemen. Door de komst van een nieuwe router TP-Link archer 7 was de mogelijkheid om dit ook draadloos te doen.

Bij mijn laptop gaat dit draadloos perfect, die van mijn echtgenote wil maar niet lukken.

 

Lees dit eens

Stap 3: Maak verbinding via wifi

https://www.coolblue.be/nl/advies/brother-printer-installeren.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/6/2019 om 21:00, droske zei:

Neem me niet kwalijk maar ik twijfel er sterk aan dat je DEZE (<<klik) handleiding gebruikt hebt om je probleem op te lossen.

Voor u is zeker het hoofdstuk "voor netwerkgebruikers" nuttig.

 

Maar maak eerst eens gebruik van de Brother tool "Netwerkverbinding repareren". Hier de download: https://support.brother.com/g/b/downloadend.aspx?c=be&lang=nl&prod=mfc8380dn_eu_as&os=10013&dlid=dlf102343_000&flang=22&type3=393

Heb de printer eens geïnstalleerd via netwerk, en ervoor die tool gebruikt om de netwerkverbinding te herstellen.

Nu staat de printer wel bij de apparaten, maar ook al zit de ethernetkabel van de printer nog in het netwerk ingeplugd, dat printen wil maar niet lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.