Ga naar inhoud

verbinding maken tussen oude 5 din male aansluiting naar eigen versterker


bastet

Aanbevolen berichten

ik zou een workshop moeten geven in een kerk waarbij ik de luidsprekers van de kerk zou moeten kunnen aansluiten aan mijn eigen versterker.

de luidsprekers hebben een 5 din male uitgang en mijn versterker heeft tulp ingangen.

na reeds een hele zoektocht stel ik hier toch effe de vraag waar en wie ik dit kan laten oplossen, want overal zegt men iets anders.

de kerk heeft wel een versterker, maar die is super oud en verroest en kan niet aangesloten worden aan mijn laptop; vandaar dat ik mijn eigen versterker wil gebruiken.

 

luidsprekers kerk.jpg

versterker voorkant.jpg

versterker achterkantli.jpg

versterker achterkantre.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tja, dat dacht ik ook en had iets op hun site zien staan waarvan ik dacht dat het zou kunnen. Echter één van de vele winkels waar ik uitleg/raad vroeg beweerde dat dit niet kon omdat het blijkbaar om geluid EN beeld ging....en dan via internet iets gaan bestellen dat blijkbaar toch niet zou werken vond ik nogal raar. zelf ken ik er niets van, dus ik moet vertrouwen op anderen...... maar die beweren allemaal iets totaal anders, das dus het probleem. Vandaar dat ik me naar jullie kennis heb gericht.

bijgevoegde foto was dus helemaal fout blijkbaar²

tussenkabels.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, bastet zei:

Echter één van de vele winkels waar ik uitleg/raad vroeg beweerde dat dit niet kon omdat het blijkbaar om geluid EN beeld ging....

En kunnen ze aan jou niet vertellen met welke kabel het zou wel lukken?

 

20 minuten geleden, bastet zei:

via internet iets gaan bestellen dat blijkbaar toch niet zou werken vond ik nogal raar.

Ingeval van ’twijfel/niet zeker’ kan je altijd eerst belen naar de webshop en aanschaffen onder voorwaarde ’niet goed geld terug’, dat is wat ik zal doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, ze konden enkel de raad geven om een kabel te laten maken die mijn laptop zou verbinden met de verroeste versterker van de kerk en dat vind ik echt geen optie want dat ding zal nog wel werken maar zag er zo vreselijk uit, dat ik het niet wil riskeren om daar mijn machientje aan te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,


Dus deze stekker zit aan één box?
5cf0ef392ce1a-Screenshot_2019-05-31_verb

 

En die moet aangesloten worden aan de + en - van de versterker:

5cf0efd7ef251-Screenshot_2019-05-31_verb

 

Dat word moeilijk, als je enig verstand heb van de 5-pins Din stekkers heb ik hier een schema van de pinnen:

https://www.robkalmeijer.nl/techniek/kabels/din/index.html

https://nl.wikipedia.org/wiki/DIN-connector

 

Dan zou je per pin een draad moeten maken en aansluiten aan je versterker (als je de verkeerde neemt want je heb + en _ kan je iets door laten branden)
Een verloopstekker heb ik nog niet gezien, dus denk ik ook dat die speciaal gemaakt moet worden.

 

Of je zou een 6,35mm Jack (m) - 5-pins DIN (v) adapter -kunnen nemen en aansluiten op je laptop (als die een 6,35mm Jack (m) - aansluiting heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1ste 5 din stekker zit aan een viertal boxen in de kerk

en die moet inderdaad aangesloten worden aan mijn versterker: ofwel aan de + en  - zoals op je afbeelding ofwel met een tulp aan de andere afbeelding: versterker achterkant li

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Dit zijn je tulp aansluitingen en daar kunnen geen boxen aan:

 

5cf111754962a-Screenshot_2019-05-31_verb

 

En zoals ik al aangaf dit zijn de aansluitingen voor boxen:

 

5cf111d814d01-Screenshot_2019-05-31_verb

 

De tulp uitgangen zijn bedoeld voor line-signaal. (of ik moet het allemaal mis hebben)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.