Ga naar inhoud

Herinstaleren Windows 10 op SSD schijf


Theo2602

Aanbevolen berichten

Voor mijn vrouw haar laptop heb ik een SSD schijf gekocht, en hoewel het clonen van mijn HD naar SSD al twee jeer goed gelopen heeft, lukt dit niet op haar 6 jaar oude Laptop TOSHIBA C870-1K1

Dus wilde ik W10 ineens op die SSD zetten. Ik had een startschijf en het begin liep goed, tot hij plots geen drivers vond.

In bijgaande de foto's en mijn bijkomende vraag: zou het helpen als ik een nieuw opstartschijf maak met de betreffende laptop?

 

00-nieuw.jpg

01-nieuw.jpg

02-nieuw.jpg

03-nieuw.jpg

05-nieuw.jpg

07-nieuw.jpg

08-nieuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het kan gebeuren dat dvd niet goed werkt.

Gewoon DVD uitwerpen en dan weer erin helpt meestal.

 

Maar je kan ook perfect Windows 10 (klik) op usb-stick zetten.

Tijdens het opstarten en na controler (mag ook op andere pc gebeuren) wordt er gevraagd of je op dvd of usb-stick wilt installeren.

In de bios moet je wel bij boot usb-stick als eerst boot zetten.

Na installatie en heropstart moet je wel usb-stick eruit halen.

 

Naar bios kan je F of F2 of DEL gaan.

Je kan ook bij opstart denk ik op ESC of F4 klikken en dan heb je de mogelijkheid om usb-stick te selecteren.

 

Om Windows 10 te kunnen installeren heb je keycode van Windows 7 of hoger nodig.

Tenzij je zelf had gekocht heb je een keycode.

 

De foutcode bij eerst afbeelding heeft verband dat de bios in netwerk moeten kijken naar Windows installatie. Mogelijk is de bios boot niet correct of dvdrom stuk.

Je mag gerust dvdrom verwijderen want dat heb je niet nodig want tegenwoordig hebben laptop en pc geen dvdrom. (onderkant ziet je 1 schroefje om dvdrom eruit te halen.

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begint al straf, de vorige keer kreeg ik dat ik zeker geen code mocht ingeven.

Overigens met die schijf in bios raken was geen probleem, en zoals je op de foto's ziet, liep alles goed tot hij geen drivers vond.

Ook dat ik een schijf moest maken kreeg ik hier te horen.

En met vorige keer bedoel ik dus in de laatste week.

Is wel niet zo simpel, verschillende opdrachten voor hetzelfde.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch de nieuwe versie Windows 10 - 1809

Misschien is uw usb-stick niet goed of niet groot genoeg.

Doe het opnieuw maar maak een iso bestand van en dus kies je voor dvd

Op einde mag je op kruis klikken.

Daarna kan je met Rufus (klik) opstartbare usb-stick van maken.

Als Rufus zegt dat het kan maken betekend dat ofwel usb-stick niet goed is ofwel iso bestand niet compleet gedownload is.

 

Doe dit best op een computer dat goed werkt want de nieuwe Windows 10 - 1809 is anders dan vorige.

 

Zelf ben ik nu bezig met enkel Windows 10 en dat is de enige Microsoft producten dat ik zal gebruiken.

Dus geen office of wat dan ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello, Stegisoft, het is eindelijk gelukt en dit op de laptop waar de SSD moet inkomen. De fout die hij op mijn laptop gaf, is, zoals ik in Google vond, vaak voorkomend, en niemand kent echt de reden.  Ik heb ook nog geprobeerd op mijn Desktop, maar daar liep het fout, omdat die nog 1809 heeft. Eigenlijk raar, want ergens las ik dat je die Stick, voor W10,  zelfs op een computer met Windows 7 moet kunnen maken.

Ik heb nu de USB stick, maar morgen is het familiefeest, en na al de avonturen met het mislukte klonen, is mijn vrouw zeer wantrouwig, en het zal moeilijk worden om haar te overtuigen nog eens te proberen.

Als het zo ver is, laat ik het wel weten, maar ik zou ondertussen wel graag duidelijkheid hebben over het al dan niet ingeven van die code, die ik uiteraard niet hebt, want toen wij die kochten stond er W8.1 op.

Porrelaar beweert dat ik in geen geval een code mag geven. Wie heeft er nu gelijk?

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen code geeft kan je verder doen maar na een tijdje moet je code wel geven om te activeren.

Het gaat hier wel om een lege SSD

Je zegt: clone maar dat is iets totaal anders.

Beste kiezen voor volledige installatie

Als je Windows 8,1 had zou je normaal gezien ook een code moeten hebben.

Bij laptop zie je dat aan de onderkant op etiket en dat is geschikt voor Windows 10

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klonen is zeker iets anders, maar normaal simpeler dan een volledige installatie, zeker voor mijn vrouw, want dan blijft alles hetzelfde. Ik heb dat gedaan met mijn laptop, en dat ging vanzelf, met deze van mijn vrouw niet, ondanks alle deskundige hulp hier.

Dat van die code vind ik wel heel vervelend, dat de ene helper er op drukt van het niet te doen, en de andere zegt dat het wel moet.

Jullie vinden het vervelend als iemand op een ander forum dezelfde vraag stelt, twee verschillende standpunten door twee helpers is ook niet plezierig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier informatie van Microsoft zelf: “Als u over een digitale licentie beschikt voor uw apparaat, kunt u dezelfde editie van Windows 10 opnieuw installeren op dit apparaat zonder een productcode te hoeven invoeren.”

 

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12440/windows-10-activate

Klik op die pagina op het naar beneden gerichte pijltje dat staat voor ‘Activeren na het opnieuw installeren van Windows 10’. Dan kun je het zelf nog eens nalezen.

 

In de afgelopen 2 maanden heb ik op zeker 5 verschillende computers Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Op al die computers had al eerder Windows 10 gestaan. Ik gaf nooit de productcode in, maar klikte dan op ‘Ik heb geen productcode.’

Nadat de installatie helemaal voltooid is, open je de Verkenner. Je klikt met de rechter muisknop op Deze pc, en dan op Eigenschappen. 

Dan kun je onderaan zien of Windows 10 geactiveerd is. Het kan enkele seconden duren, voordat je dat onderaan te zien krijgt, want op dat moment wordt contact gemaakt met de servers van Microsoft. Als jouw computer daar bekend is, dan wordt hij automatisch geactiveerd.

 

Ik heb dit verhaal al eens eerder verteld, ook in een topic van jou. Ik ging er van uit dat deze gang van zaken algemeen bekend is, maar blijkbaar weet niet iedereen dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.