Ga naar inhoud

Groot onbekend txt bestand: 78 Gb; wat is dit?


Erna

Aanbevolen berichten

Nogmaals dank, Porrelaar.

 

Ik vind op de door jou beschreven wijze wel mijn andere Adobe programma's, waaronder ook Photoshop Elements en Premier 10, maar niets van de 2019 versie. Zoals ik al aangaf heb ik echt de indruk dat er tijdens de 'installatie' alleen maar rommel op mijn PC gedumpt is, maar dat er geen installatie heeft plaatsgevonden. Ik kan twee  mogelijke redenen hiervoor verzinnen: Wellicht ruimtegebrek op mijn PC? En/of een storing van de WiFi tijdens de download? Ik ben bang dat ik het nooit meer zeker zal weten.

 

Maar ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik het beste met MS Visual Basic C++ Redistibutabel kan beginnen. Ik gaf al aan dat dat wel dinsdag zal worden. Ik ben daar absoluut niet handig in, en zal dus alles heel goed moeten lezen en tot me door laten dringen.

Je vraagt welke versie ik hiervan heb. Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven. Ik heb geen idee, want ook dat zie ik niet in de lijst staan!?? En met een zoekopdracht vind ik het ook niet!? Kan dat misschien komen doordat dat grote txt-bestand er niet meer is???

 

Hartelijke groet,

Erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Passer zei:

Is het lang geleden dat je de 2019 er probeerde op te zetten?

De eerste installatiepoging van PSE 2019 was op 22 juli, schreef Erna eerder. Erna zou dus een herstelpunt van vlak voor die datum terug kunnen zetten. Maar dan moet er wel een herstelpunt zijn. Standaard is het kunnen maken van herstelpunten uitgeschakeld in Windows 10. Je moet de mogelijkheid om herstelpunten te maken zelf ingeschakeld hebben.

 

Mocht je geen herstelpunt van voor 22 juli hebben, dan kun je hieronder doorlezen...

 

Het is apart dat je geen enkele versie van Microsoft Visual C++ Redistributable op je pc hebt staan.

Voordat je verder gaat, lijkt het me een goed idee om diverse overbodige bestanden te verwijderen van je computer. Dan moet je niet handmatig gaan doen. Je kunt daar het gratis programma CCleaner voor gebruiken.

De handleiding voor CCleaner vind je hier:

Lees die handleiding door en voer hem uit.

Tijdens de installatie van CCleaner wel het vinkje weghalen voor extra software die eventueel wordt aangeboden.

 

Nadat je CCleaner hebt uitgevoerd, ga je naar deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

Je downloadt en installeert dan vc_redist.x86.exe en vc_redist.x64.exe. Je installeert beide versies.

 

Daarna start je de computer opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten:

 

5d3c6d45294ba-Opnieuw_opstarten.png

 

In je map Downloads heb je maar liefst 4x Download_Adobe_Photoshop_Elements_2019_Windows.exe staan, schreef je eerder. Eén keer is natuurlijk voldoende. Dat zal een vrij klein bestand zijn, vermoed ik. Rechtsklik op dat bestand en kies dan Als administrator uitvoeren.

Het volledige installatiebestand van PSE 2019 zal dan gedownload en geïnstalleerd worden.

 

Je uitte zelf het vermoeden dat de installatie van PSE 2019 een paar keer mislukt is, doordat de verbinding via wifi niet helemaal betrouwbaar is. Dat is een mogelijkheid, want PSE 2019 is een vrij groot programma, dus je bent een tijdje aan het downloaden.

Om problemen met de wifi te voorkomen, ga je met de laptop dichtbij de router zitten voor een zo goed mogelijk signaal.

Of je verbindt de laptop tijdelijk met een internetkabel met je modem/router. Daarvoor moet je op je laptop wel een aansluiting voor een internetkabel hebben. Op de allerdunste laptops is zo'n aansluiting soms niet meer aanwezig. Zo'n internetkabel hoeft niet duur te zijn. Bij filialen van winkelketen Action koop je een internetkabel van 10 meter voor slechts € 2,42: https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-netwerk-kabel/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom dank!

Ik weet niet wat een 'herstelpunt' is, maar ik vermoed dat je, als ik dat al zou hebben, je systeem in zijn geheel terug zou zetten naar de situatie van voor 22 juli? Ik niet dat ik een herstelpunt heb, maar het terugzetten naar vóór 22 juli (inderdaad de dag van mijn eerste installatiepoging), klinkt me eerlijk gezegd redelijk ingrijpend. Geen idee wat ik dan aan bestanden en andere zaken kwijt zou raken kwijt zou raken. Vermoedelijk alle wijzigingen, inclusief nieuwe bestanden en nieuwe bewerkingen, van de afgelopen 6 dagen?

 

Wellicht is het vreemd dat ik geen Visual Basic C++ Redistributable (meer???) op mijn PC heb staan. Maar misschien zou het ook zo kunnen zijn dat ik niet goed genoeg gezocht heb?? Ik ben helaas geen echte kei in het zoeken.

 

Ik merk uit de adviezen dat jullie uitgaan van een laptop. Maar dat is niet het geval. Het verplaatsen van mijn desktop + groot Eizo scherm naar de router toe, is eigenlijk niet te doen. Maar...om een kabel aan te schaffen, en het niet over de WiFi te doen, vind ik een super tip! Dat ga ik regelen!

 

CCleaner heb ik eigenlijk op al mijn laptops gehad (en het staat ook op mijn huidige laptop, die ik naast mijn PC heb staan). Maar ik realiseer me dat ik dat (nog) niet op mijn desktop heb. Ook dat is dus een heel goede tip. (Evenals de tip om goed op  te letten om het overbodige vinkje weg te halen!)

 

Wat betreft de grootte van het download bestand van Photoshop Elements 2019: Alle 4 zijn ze 4.080 kB. Is dat een normale grootte? Ik had namelijk een véél groter bestand verwacht. Maar ik begrijp nu dat het programma zelf pas gedownload wordt als je de download.....exe gaat uitvoeren.

Is het inderdaad nodig om dit uit te voeren als Administrator? Of is dat een soort extra veiligheid? Ook dat is namelijk nieuw voor mij. En ik heb dat nergens in een instructie gelezen. Wat is het voordeel ervan?

 

Wederom bij voorbaat dank! Ongelooflijk hoe hulpvaardig jullie zijn!

Groet, Erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een herstelpunt terug te zetten, raak je géén eigen bestanden kwijt. Wat wel gebeurt is: àlles wat je na die 22 juli installeerde, ben je kwijt / moet je opnieuw installeren - maar vermits het maar een week geleden is, zal het dus zo'n vaart niet lopen denk ik.

(een herstelpunt maakt een 'snapshot' van je systeem zoals het op dat ogenblik is. Zet je een herstelpunt terug, dan heb jij je systeem (je systeembestanden, instellingen, registersleutels) terug zoals op het ogenblik dat je het maakte.

 

Hoe weet je of je herstelpunten hebt en zo ja: welke?

> klik links op je startknop en typ herstel

> je krijgt enkele mogelijkheden, o.a. 'een herstelpunt maken'

    (en - al ga je er geen màken - toch klik je er op

> je krijgt een nieuw venster (bovenaan links staat Systeemeigenschappen)

    In het onderste venstertje staan je verschillende schijven - kijk daar bij 'Locale schijf (C:) (Systeem)

    Als daar rechts Uitgeschakeld staat, moet je al niet meer verder kijken. (Je kan dan best wel je C aanklikken en er onder klikken op Configureren - je krijgt dan oa twee opties: inschakelen of uitschakelen - ik raad je aan van dan te kiezen voor Inschakelen)

    Moest er toch staan Ingeschakeld, dan klik je erboven op Systeemherstel en je krijgt het laatste herstelpunt te zien. Kijk dan of dit van 22 juli is.

    Voorlopig ga je er nog NIET mee aan de slag: druk een paar keer op Esc (escape-toets) om die vensters te verlaten en vertel dan dat je er (gelukkig) toch nog eentje hebt. Dan zien we dan wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Erna zei:

Wellicht is het vreemd dat ik geen Visual Basic C++ Redistributable (meer???) op mijn PC heb staan. Maar misschien zou het ook zo kunnen zijn dat ik niet goed genoeg gezocht heb?? Ik ben helaas geen echte kei in het zoeken.

Je hoeft daarvoor niet de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn 2 makkelijke manieren om te kijken of er versies van Microsoft Visual Basic C++ Redistributable op jouw pc staan:

1. Via de app Instellingen. Klik op Start > Instellingen (= het tandwiel) > Apps. De apps staan daar standaard op alfabetische volgorde gerangschikt (al kun je ook anders sorteren, namelijk op Grootte of Installatiedatum). Je kijkt dus bij de M van Microsoft.

2. Via het configuratiescherm. Het configuratiescherm wordt door Microsoft uitgefaseerd. Steeds meer functies van het configuratiesscherm vind je tegenwoordig terug in de app Instellingen, maar het configuratiescherm is er nog steeds.

Klik op Start. In de lijst met apps scrol je omlaag naar de map Systeem. Open de map Systeem en je vindt daar het Configuratiescherm. Klik op Configuratiescherm en daarna op Programma's en onderdelen. Daar heb je zo'n zelfde lijst met geïnstalleerde apps en programma's. En ook daar is de lijst standaard alfabetisch op naam gerangschikt.

 

2 uren geleden, Erna zei:

Wat betreft de grootte van het download bestand van Photoshop Elements 2019: Alle 4 zijn ze 4.080 kB. Is dat een normale grootte?

Ja, dat is normaal. Ik had een bestandje van 3 à 4 MB verwacht en dat blijkt aardig te kloppen. Het is enkel een kleine installer waarmee je het volledige programma gaat downloaden. Het volledige PSE 2019 is natuurlijk veel groter. PSE 11 (die versie verscheen eind 2012) is al bijna 1 GB groot. Hoe nieuwer de versie van PSE, hoe meer ruimte op de harde schijf dat programma zal innemen.

Uit de systeemvereisten voor PSE 2019:

5,2 GB vrije ruimte op de harde schijf om applicaties te installeren; 2,4 GB extra om alle optionele content te downloaden

Bron: https://www.adobe.com/nl/products/photoshop-elements/tech-specs.html

Ja, dit programma neemt behoorlijk wat ruimte in...

 

2 uren geleden, Erna zei:

Is het inderdaad nodig om dit uit te voeren als Administrator?

Het is niet per se nodig, maar ik kies bij het installeren van programma's altijd voor rechtsklikken op het exe bestand en dan Als administrator uitvoeren. Dat kan problemen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heldere uitleg weer, Porrelaar!

 

Je hebt wederom helemaal gelijk. Ik zocht ik bij de 'V' van Visual en niet bij de 'M' van Microsoft! 

En ik weet niet waarom ik er steeds Basic tussen schreef, want dat staat er niet. (Restant uit vroeger tijden, toen ik in mijn opleiding iets (heel weinig!) over Visual Basic leerde, vermoed ik.) En dat zal dan wel weer de reden zijn dat ik het met search ook niet vond. (Mea culpa! 😞 )

 

En wat denk je? Er staan zelfs drie versies! 

1. Versie 2008, Geïnstalleerd op.....22-jul-2019, de dag van mijn mislukte installatie van Adobe Photoshop Elemenst 2019!

2. + 3. Twee versies uit 2013, beide geïnstalleerd op 15-aug-2018. Ik vermoed dat dat de datum is waarop ik deze desktop in gebruik genomen heb! (Ik heb dat niet nagezocht)

Is drie versies niet wat overdreven? Of maakt dat niet uit? En waarom zou de versie van 22-jul-2019 al uit 2008 zijn, terwijl er ook al twee nieuwere op staan???

Goed te weten hoeveel vrije ruimte er voor de installatie van PSE 2019 nodig is. De ruimte op mijn C-schijf zal nu, na al mijn opschoonacties van de afgelopen dagen, geen probleem meer zijn. Ik heb nu weer 123 GB vrije ruimte. Dat scheelt alweer!

 

Het geeft me wel een goed gevoel dat er in ieder geval meer logica in zit dan ik vreesde, en dat het mogelijk toch nog allemaal op te lossen is. (Zoals gezegd: vermoedelijk heb ik volgende week dinsdag tijd om er (rustig genoeg) mee aan de slag te gaan.)

 

Nogmaals dank en groet, Erna

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Erna zei:

Is drie versies niet wat overdreven?

Nee, drie versies is niet overdreven. Je moet Microsoft Visual C++ Redistributable zien als een soort van bibliotheek waaruit andere programma's kunnen lenen/gebruiken wat ze nodig hebben.

Het ene programma heeft iets nodig uit Microsoft Visual C++ Redistributable 2008, terwijl een ander programma juist iets nodig heeft uit Microsoft Visual C++ Redistributable 2013.

Je mag dus geen enkele van die versies verwijderen!

 

Mijn kennis reikt helaas niet zo ver, dat ik zou weten welke versies van Microsoft Visual C++ Redistributable het programma PSE 2019 nodig heeft. Dat kan best meer dan 1 versie zijn.

Je mag dus niet een van die versies verwijderen.

Omdat ik in een eerder bericht verwees naar dit topic (https://forums.adobe.com/thread/2555320  ) waarin iemand versie 2015 van Microsoft Visual C++ Redistributable moest installeren, voordat hij succesvol PSE 2019 kon installeren, vermoed ik dat die versie toch ook nodig is voor een goede werking van PSE 2019.

Ik schreef al eerder dat PSE 2019 zelf de juiste versie(s) van Microsoft Visual C++ Redistributable hoort te installeren wanneer die nog niet op je pc staan, maar dat leek bij jou juist mis te lopen. Daarom raadde ik je aan om eerst zelf de 32 bit én de 64 bit versie van vc_redist te downloaden en te installeren. De link naar die twee bestanden gaf ik je al eerder. Hier komt hij nog een keer: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

In die twee bestanden zullen alle bestanden zitten die in Microsoft Visual C++ 2015, 2017 én 2019 zitten. En wanneer je die zelf al geïnstalleerd hebt, dan hoeven ze niet meer geïnstalleerd te worden wanneer je daarna PSE 2019 gaat installeren. Die benodigdheden voor PSE 2019 zijn dan immers al aanwezig.

 

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste behulpzame mannen van het PC-Helpforum,

 

Met grote blijdschap geven wij kennis........

Het heeft me vanmorgen uren gekost, maar het is gelukt! Sinds enkele minuten heb ik een werkend Adobe Photoshop Elements 2019 op mijn desktop staan! De installatie van CCleaner dreigde de mist in te gaan doordat ik vergeten was om Windows Defender af te zetten, en er weer onmiddellijk van alles geblokkeerd werd. (Wat een drama, die Windows Defender! En wat een slechte, onduidelijke meldingen geeft het!) Maar het heeft nu een heleboel overbodige troep opgeruimd.
Omdat we niet wisten of we nog wel een goede kabel hadden, hebben we het toch via de WiFi geprobeerd. Maar wel hebben we de desktop een kleine stukje verplaatst, waardoor het signaal heel erg veel sterker werd, om de nieuwe download van Elements 2019 ongestoord te kunnen laten verlopen. (Ik laat hem dus op die plek staan, want internetten gaat zo veel beter! Aardige 'bijvangst' uit deze discussie.)

Overigens gaf de installatie zelf me ook nog best veel stress. Echt duidelijk vind ik het niet. En ook nu werden er af en toe dingen geblokkeerd tijdens de installatie. Gisteren wist ik nog hoe ik dat af moest zetten. Maar vandaag ziet Windows Defender er ineens héél anders uit! Vermoedelijk door een grote Windows-10 update die ik gisteravond kreeg.

 

Hoe dan ook: het werkt! 
Ik ben jullie zeer dankbaar voor alle goede tips en het het geduld waarmee jullie alles uitgelegd hebben.

(Nu moet ik het nogmaals overdoen, op mijn laptop. Maar daar wacht ik nog maar even mee. Die draait nog op Windows 7, dus eerst maar een nieuwe kopen, en dan pas Elements 2019 erop zetten.)

 

Met dankbare groet,

Erna Koelman

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Erna zei:

Met grote blijdschap geven wij kennis........

Het was een zware bevalling, maar het kind (PSE 2019) is gezond ter wereld gekomen. Gefeliciteerd!

Dat het flink wat tijd in beslag zou nemen was te voorspellen. Het gaat om een download van een paar GB, en dat is niet niks.

Ik heb een iets oudere versie dan jij: PSE 2018 en die is al 5 GB groot:

 

5d4026e00c1ad-PSE_2018_5GB_groot.png

 

PSE 2019 zal eerder groter dan kleiner zijn... En als je downloadsnelheid via wifi niet optimaal is, dan kan het helemaal lang duren. Prima dat je de pc nu wat dichter bij het modem hebt staan waardoor het signaal sterker is geworden.

Je kunt altijd je download- en uploadsnelheid een keer meten met behulp van deze website: https://www.speedtest.net/nl

Open die website; wacht even totdat de optimale server is gevonden en klik dan op de grote knop GA.

Daarna worden je ping, je downloadsnelheid en je uploadsnelheid gemeten.

Je kunt dan controleren of de gemeten snelheden in de buurt komen van de beloofde snelheden die bij je internetabonnement horen.

 

41 minuten geleden, Erna zei:

De installatie van CCleaner dreigde de mist in te gaan doordat ik vergeten was om Windows Defender af te zetten

Als jij Edge gebruikt als browser, dan kan het zijn dat het SmartScreen filter van Windows Defender te strak staat afgesteld. Daar kun je zelf wat aan doen.

Naast de startknop zie je een vergrootglas staan. Klik op dat vergrootglas (= Zoeken in Windows)

Typ dan Windows-beveiliging.

Klik op het gevonden zoekresultaat Windows-beveiliging.

Klik dan op App- en browserbeheer

Bij mij is dan steeds Waarschuwen geselecteerd. Bij jou misschien soms Blokkeren?

Je kunt SmartScreen ook (tijdelijk) uitschakelen door op die pagina overal Uit te selecteren.

Later kun je dat alles weer op Waarschuwen zetten.

 

Met een plaatje erbij:

 

5d402adda7657-App-_en_browserbeheer.png

 

Tenslotte wens ik je veel plezier met PSE 2019!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.