Ga naar inhoud

Groot onbekend txt bestand: 78 Gb; wat is dit?


Erna

Aanbevolen berichten

Dank je wel, Porrelaar!

De downloadtijd op zich vind ik niet zo'n probleem, als hij maar doorloopt, en niet onderbroken wordt. En nu liep het heel soepel.
Overigens staat de pc niet dichter bij de router. Hij stond strak tegen een ca. 30cm dikke spouwmuur (oorspronkelijk een buitenmuur), en ik vermoed nu dat die veel signaal tegenhield. Hij staat er nu ca. 25-30cm vanaf. En dat kleine stukje blijkt een groot verschil te maken in signaal!

 

Ik gebruik geen Edge, maar Chrome. Maar Windows Defender ziet er wel precies zo uit als in je screendump. Bij mij staat alles op 'Waarschuwen'. Maar in de praktijk doet hij dus irritant veel meer dan waarschuwen: hij blokkeert meteen!
Ik dacht dat 'Uit' betekende dat je de meldingen uitzet!? Maar ik begrijp nu dat 'Uit' de beveiliging uitzet? Dus dat is dan wat ik (tijdelijk) had moeten doen.

 

Het was een vervelende en spannende week, maar ik heb er wel ontzettend veel van geleerd! En...van je fouten word je wijs. Laat ik daar dan maar op hopen. Ik zal in ieder geval de link naar dit topic bewaren. Er staat wel erg veel in dat me ongetwijfeld in de toekomst nog van pas kan komen.  😉  :-)

Dus nogmaals dank!

 

Hartelijke groet,

Erna Koelman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, het houdt maar niet op.
Eindelijk heb ik tijd om met Adobe Photoshop Elements 2019 aan de slag te gaan, gebeuren er daar weer vervelende dingen mee.

Ten eerste (b)lijkt het verplicht te zijn om in de organizer te werken, iets wat ik niet wil, en ook nooit met mijn andere versie gedaan heb. Zie bijgaande melding. Weet iemand hoe ik dat kan omzeilen?

Ten tweede kan ik bewerkte foto's niet gewoon opslaan buiten de organizer om, in dezelfde map als het origineel.

 

Kan iemand mij ook hier weer mee helpen?
(PS: de komende paar dagen ben ik 'uit de lucht'. Dus het duurt even voor ikzelf weer kan reageren.)

 

Erna

Screendump Melding Organizer verplichting.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Erna zei:

Ten eerste (b)lijkt het verplicht te zijn om in de organizer te werken

Blijkt of lijkt? Het antwoord is: lijkt! Je hoeft niet met de Organizer te werken. De melding die jij ziet is slechts een suggestie voor het geval jij misschien met die Organizer wilt gaan werken.

Het venstertje dat jij hierboven laat zien, is me bekend. Ik kreeg het ook te zien toen ik voor de eerste keer Photoshop Elements (PSE) 2018 gebruikte. Omdat ik zelf ook geen behoefte heb aan die Organizer, zette ik eerst een vinkje voor 'Niet meer tonen', en daarna pas klikte ik op OK. Dat moet jij ook doen, dan krijg jij dat venstertje niet meer te zien.

 

Hoe start jij PSE 2019 op? Klik jij op Start en klik jij dan op het pictogram van PSE 2019? Als je dat doet, dan krijg je het keuzevenster, waar je moet kiezen tussen de Editor en de Organizer. Dat startvenster ziet er bij mij zo uit:

 

5d468d693ae2b-Startscherm_Adobe_Photosho

 

In PSE 2019 zal dat startvenster er ongeveer hetzelfde uitzien.

Zelf start ik PSE 2018 eigenlijk nooit op die manier op. Hoe dan wel? Ik rechtsklik op een foto in de Verkenner en kies dan Openen met > Adobe Photoshop Elements 2018. Als je het zo doet, dan zal direct de Editor geopend worden.

Ik heb PSE 2018 niet ingesteld als standaard fotoviewer. Dat vind ik namelijk niet handig. PSE is een veel te zwaar programma om snel op te starten. Dat kost al gauw een seconde of 5... :D. Als standaard fotoviewer kun je de app Foto's gebruiken. Zelf heb ik Windows Photo Viewer (bekend van Windows 7 en zijn voorgangers) ingesteld als standaard fotoviewer. Dat programma start namelijk zonder meetbare vertraging op, nog sneller dus dan de app Foto's.

 

Stel dat je eerst met je standaard fotoviewer een aantal foto's in een map wil bekijken en tijdens het bekijken kom je tot de conclusie dat je een van die foto's wil gaan bewerken, dan kun je vanuit die fotoviewer de afbeelding openen in PSE.

Als je Windows Photo Viewer gebruikt om de foto's te bekijken en je hebt in dat programma een foto geopend die je wilt gaan bewerken, dan klik je in de menubalk van Windows Photo Viewer op Openen, daarna kun je direct PSE 2019 kiezen:

 

5d4691b8accff-Openen_in_PSE_vanuit_Windo

 

De meeste Windows 10 gebruikers zullen de app Foto's als standaard fotoviewer gebruiken. Die app is namelijk al 'af fabriek' ingesteld als standaard fotoviewer en Microsoft doet er alles aan om gebruikers ervan te overtuigen dat dit de beste app is om foto's even snel te kunnen bekijken. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat is een persoonlijke opvatting.

Stel dat jij de app Foto's gebruikt als standaard fotoviewer, je bent een map met foto's aan het bekijken en je bedenkt dat je een van die foto's wil gaan bewerken met PSE 2019, dan klik je in het venster van de app Foto's op het pictogram met de 3 puntjes (dat staat rechtsboven), daarna kies je Openen met:

 

5d4692bb8161f-app_Photo_s_Openen_met.png

 

In het volgende venster kun je dan kiezen voor PSE 2019:

 

5d4692f1355ca-Hoe_wilt_u_dit_bestand_ope

 

Let op: geen vinkje zetten voor 'Altijd deze app gebruiken voor het openen van .jpg bestanden', anders wordt PSE 2018 je standaard fotoviewer en dat zou ik zelf niet willen.

 

Zowel wanneer je PSE opent vanuit de app Foto's als wanneer je dat doet vanuit Windows Photo Viewer, zal automatisch de foto direct geopend worden in de Editor.

 

10 uren geleden, Erna zei:

Ten tweede kan ik bewerkte foto's niet gewoon opslaan buiten de organizer om, in dezelfde map als het origineel.

Dat zou toch moeten kunnen. Kies niet voor Bestand > Opslaan, maar voor Bestand > Opslaan als.

Er zal dan een venstertje van de Verkenner worden geopend. Blader -indien nodig- naar de map waar het origineel in staat. Kies dan dezelfde of een andere naam, kies de gewenste extensie (psd, jpg, png enz.) en klik op Opslaan.

Wanneer het origineel een jpg bestand was en je houdt dezelfde naam en dezelfde extensie, dan zul je natuurlijk de melding krijgen dat dat bestand in die map al bestaat, en je krijgt de vraag of je het bestand wilt overschrijven. Dat mag je dan natuurlijk doen. Zelf sla ik bewerkte bestanden vaak op onder een andere naam, zodat het origineel bewaard blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/8/2019 om 10:24, porrelaar zei:

Blijkt of lijkt? Het antwoord is: lijkt! Je hoeft niet met de Organizer te werken. De melding die jij ziet is slechts een suggestie voor het geval jij misschien met die Organizer wilt gaan werken.

Het venstertje dat jij hierboven laat zien, is me bekend. Ik kreeg het ook te zien toen ik voor de eerste keer Photoshop Elements (PSE) 2018 gebruikte. Omdat ik zelf ook geen behoefte heb aan die Organizer, zette ik eerst een vinkje voor 'Niet meer tonen', en daarna pas klikte ik op OK. Dat moet jij ook doen, dan krijg jij dat venstertje niet meer te zien.

Ik ben weer terug, en ben blij weer een reactie te zien.

Dank je wel, Porrelaar! Hoe simpel kan het zijn!? Het is niet eens in me opgekomen dat simpelweg de opmerkingen wegklikken de oplossing zou kunnen zijn. Gelukkig: zo kan ik inderdaad weer gewoon opslaan!

 

Op 4/8/2019 om 10:24, porrelaar zei:

Hoe start jij PSE 2019 op? Klik jij op Start en klik jij dan op het pictogram van PSE 2019? 

Ik werk blijkbaar net als jij: Vanuit de Verkenner, met de rechtermuisklik het programma openen. Als je het programma eerst opstart, zie het scherm er iets anders uit dan bij 2018, maar in essentie werkt het hetzelfde. Ik zal dat vermoedelijk niet vaak gebruiken.

Op 4/8/2019 om 10:24, porrelaar zei:

De meeste Windows 10 gebruikers zullen de app Foto's als standaard fotoviewer gebruiken. Die app is namelijk al 'af fabriek' ingesteld als standaard fotoviewer en Microsoft doet er alles aan om gebruikers ervan te overtuigen dat dit de beste app is om foto's even snel te kunnen bekijken. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat is een persoonlijke opvatting.

Ik gebruik FotoViewer in principe niet. Inderdaad stond die wel als default ingesteld. Omdat ik veel vogelfotografie doe, doe ik heel veel zowel in raw als in jpg. Mijn jpg's bekijk ik met IrfanView; voor mijn Canon Raw (CR2) gebruikte ik altijd Adobe Photoshop Elements 10; de raw foto's uit mijn nieuwe camera Elements 10 niet aan. Vandaar dat ik die nu (eindelijk!!!) met Elements 2019 kan gaan bewerken.
Ik heb er (zojuist) wel voor gekozen om Elements 2019 als satandaardApp te gebruiken, omdat je dan met een simpele dubbelklik de foto meteen met het juiste programma bewerkt, i.p.v. via rechtermuisklik en dan het programma kiezen.

MAAR...er doet zich nu weer een nieuw probleem voor: In de Verkenner zie ik bij alle jpg bestanden meteen het juiste plaatje. Bij mijn 'oude vertrouwde'raw, CR2, is dat ook het geval, als ik als standaardApp Elements 10 kies. Maar bij het voor mij nieuwe bestandstype 'RW2' lukt het me niet om al IN DE VERKENNER een plaatje zichtbaar te krijgen. Wat ik ook als App kies: Windows Foto Viewer, Irfan View of Elements 2019. Er lastig!
Heb je daar misschien ook een oplossing voor?

 

Op 4/8/2019 om 10:24, porrelaar zei:

Dat zou toch moeten kunnen. Kies niet voor Bestand > Opslaan, maar voor Bestand > Opslaan als.

Er zal dan een venstertje van de Verkenner worden geopend. Blader -indien nodig- naar de map waar het origineel in staat. Kies dan dezelfde of een andere naam, kies de gewenste extensie (psd, jpg, png enz.) en klik op Opslaan.

Ook dit is de werkwijze die ik altijd toepas, maar die nu dus niet lukte. Maar na het weghalen van het vinkje, lukt ook dit nu probleemloos!

Dus wederom super bedankt! 

 

Als je nu ook nog een oplossing weet voor het zichtbaar maken van plaatjes van mijn RW2-bestanden in de Verkenner, ga ik eindelijk echt prettig werken met de bestanden van mijn nieuwe camera. 
Het je een suggestie?
 

Nogmaals dank en groet,

Erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Erna zei:

Als je nu ook nog een oplossing weet voor het zichtbaar maken van plaatjes van mijn RW2-bestanden in de Verkenner, ga ik eindelijk echt prettig werken met de bestanden van mijn nieuwe camera. 

Klopt het dat je eerst een Canon camera gebruikte en dat je nu -sinds kort- een Panasonic camera hebt? Welke Panasonic camera is dat precies?

Jij bent waarschijnlijk een stuk intensiever/professioneler bezig met fotograferen dan ik. Mijn camera is een Fujifilm Finepix F30 (6MP) camera uit 2007. Prima camera, maar hij kan alleen .jpg foto's maken. Met RAW foto's ben ik zelf dus nog nooit bezig geweest.

 

Over jouw probleem (het niet weergeven van thumbnails/miniaturen van .RW2 bestanden in Windows Verkenner) wordt vaak geklaagd op internet. Gebruik Google maar eens en zoek dan op: how to show thumbnails of .rw2 files in explorer

Het lijkt erop dat je dan toch een klein bedrag ($ 9,99) uit moet geven voor het weergeven van thumbnails van RW2 bestanden in de Verkenner van Windows. Je koopt en installeert dan het FastPictureViewer Codec Pack: https://www.fastpictureviewer.com/codecs/

Je kunt dat codec pack ook eerst 15 dagen gratis proberen om te zien of het werkt.

Als standaard fotoviewer moet je dan wel Windows Photo Viewer of de app Foto's instellen.

 

Lees hierover zeker het volgende artikel: https://www.premiumbeat.com/blog/view-gh5s-raw-files-windows-10/

------------------------------------------

Als je geen zin hebt om hiervoor geld uit te geven, dan moet je het volgende topic helemaal doornemen: https://www.mu-43.com/threads/rw2-raw-file-thumbnail-viewing-on-win-10.99501/

Lees daar vooral alle berichten van pellicle. Hij heeft van IrfanView zijn standaard fotoviewer gemaakt en daardoor ziet hij wel thumbnails van RW2 bestanden in Windows Verkenner. Let op: je moet volgens pellicle wel alle beschikbare plugins voor IrfanView installeren. Maar iemand die de handleiding van pellicle helemaal volgde, slaagde er toch niet in om miniaturen van .RW2 bestanden in de Verkenner te krijgen.

 

Ik kan helaas niets voor jou gaan testen, omdat ik zelf geen .RW2 bestanden op mijn pc heb.

-----------------------------------------

Dan is er nog een andere mogelijkheid: in plaats van Windows Verkenner ga je FastStone Image Viewer gebruiken: https://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Daarmee kun je .RW2 bestanden openen en ik vermoed dat je in dat programma ook miniaturen van .RW2 bestanden zult zien, wanneer je een map met zulke bestanden opent.

Ja, ik weet dat dat eigenlijk niet het antwoord op je vraag is, want jij wil die miniaturen in Windows Verkenner kunnen zien. Als je aan die wens vasthoudt, dan denk ik toch dat de eerste optie (kopen en installeren van FastPictureViewer Codec Pack) voor jou de juiste oplossing zal zijn. En daarna zou je dus volgens Lewis McGregor als standaard fotoviewer ofwel de app Foto's ofwel Windows Photo Viewer moeten instellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Klopt het dat je eerst een Canon camera gebruikte en dat je nu -sinds kort- een Panasonic camera hebt? Welke Panasonic camera is dat precies?

Jij bent waarschijnlijk een stuk intensiever/professioneler bezig met fotograferen dan ik. Mijn camera is een Fujifilm Finepix F30 (6MP) camera uit 2007. Prima camera, maar hij kan alleen .jpg foto's maken. Met RAW foto's ben ik zelf dus nog nooit bezig geweest.

Ja, dat klopt. Ik gebruik mijn Canon (7D), met een Sigma 150-600mm lens, voor vogelfotografie. En dat zal ik ook zeker blijven doen.

Mijn nieuwe camera is een Panasonic LUMIX FZ2000. Die is veel meer all-round. Van groothoek (24mm) tot tele; en in de meeste standen is ook macro mogelijk. Afhankelijk van de instelling gaat het tot max. 480 of tot 720 mm, optische zoom; bij sommige instellingen is dit uit te breiden met optische zoom, maar dat vind ik zinloos. Dan crop ik liever op de computer.
Voor vogelfotografie en voor macrofotografie maak ik inderdaad altijd raw-foto's. (Anders had ik  geen nieuwe versie van Elements hoeven aanschaffen.)

 

1 uur geleden, porrelaar zei:

Over jouw probleem (het niet weergeven van thumbnails/miniaturen van .RW2 bestanden in Windows Verkenner) wordt vaak geklaagd op internet. Gebruik Google maar eens en zoek dan op: how to show thumbnails of .rw2 files in explorer

Het lijkt erop dat je dan toch een klein bedrag ($ 9,99) uit moet geven voor het weergeven van thumbnails van RW2 bestanden in de Verkenner van Windows. Je koopt en installeert dan het FastPictureViewer Codec Pack: https://www.fastpictureviewer.com/codecs/

Je kunt dat codec pack ook eerst 15 dagen gratis proberen om te zien of het werkt.

Als standaard fotoviewer moet je dan wel Windows Photo Viewer of de app Foto's instellen.

 Ik wist niet dat dat een bekend probleem is. Dat wordt je bij aanschaf helaas niet verteld. Ik zal me dus inderdaad eens via Google gaan inlezen.

Om Photo Viewer als standaard in te stellen zou ik jammer vinden. IrfanView doet namelijk heel veel meer dan alleen viewen. Wat Photo Viewer wel en niet kan weet ik nog niet, maar mijn inschatting is nu dat het heel veel minder kan dan Irfan Viewer.

 

1 uur geleden, porrelaar zei:

Dan is er nog een andere mogelijkheid: in plaats van Windows Verkenner ga je FastStone Image Viewer gebruiken: https://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Daarmee kun je .RW2 bestanden openen en ik vermoed dat je in dat programma ook miniaturen van .RW2 bestanden zult zien, wanneer je een map met zulke bestanden opent.

Oeps! Afstappen van de Verkenner. Dat vind ik wel een heel grote stap. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat wel zou willen / durven.

 

Het feit dat je ergens bestanden mee kunt openen, zegt helaas niets over het al of niets zichtbaar kunnen maken als thumbnail in de Verkenner. Als dat zo was, zou Elements 2019 ze namelijk ook als thumbnail zichtbaar kunnen maken, en dan zou ik geen probleem hebben. 😉 

 

Weer nieuw huiswerk dus. :-) 
Nogmaals dank!

Erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6/8/2019 om 14:30, Erna zei:

Als je nu ook nog een oplossing weet voor het zichtbaar maken van plaatjes van mijn RW2-bestanden in de Verkenner, ga ik eindelijk echt prettig werken met de bestanden van mijn nieuwe camera. 

Ja Erna, we zijn weer 2 weken verder en nu reageer ik pas weer. Jouw vraag liet me namelijk niet los. Daar moest toch een oplossing voor zijn? En ja hoor, ik heb een oplossing gevonden. En die oplossing is nog helemaal gratis ook.

 

Ik had geen RW2 bestanden op mijn pc, dus downloadde ik er vandaag een van internet. Dat is gewoon een kwestie van Google gebruiken en dan zoeken op "download filetype:RW2"

Ik downloadde dat bestand naar het bureaublad. Ik zag nog geen thumbnail, maar het pictogram van de app Foto's: 5d5c05b94baf9-picto_van_app_Foto_s.png

 

Ik dubbelklikte op dat bestand. De app Foto's werd geopend, maar ik kreeg toen de melding dat ik een codec uit de Microsoft Store moest installeren om RW2 bestanden te kunnen openen met de app Foto's. De link naar die codec stond erbij. Ik klikte op die link en kwam toen op de juiste plek in De Store terecht. Het gaat om de codec met de naam Raw Image Extension.

 

Let op: je moet wel de nieuwste versie van Windows 10 gebruiken: versie 1903. Bij oudere versies van Windows 10 kan deze extensie niet geïnstalleerd worden.

Je versie van Windows 10 kun je zo controleren:

Klik op het vergrootglas dat naast de startknop staat

Typ dan winver en druk op de Enter toets.

Dan verschijnt er een venstertje waarin staat welke versie van Windows 10 jij gebruikt.

 

Heb jij versie 1903 van Windows 10, dan kun je die extensie downloaden uit de Store van Microsoft.

Open de Store, klik op Zoeken (staat rechtsboven) en typ of plak dan Raw Image Extension

Als de pagina met Raw Image Extension geopend is, klik je op Downloaden.

Even later (duurde bij mij een paar seconden) zie je dat de app gedownload wordt:

 

5d5c09f034ecb-extensie_downloaden.png

 

Nog iets later krijg je de melding dat de extensie geïnstalleerd is. Klik dan op Starten (rechts op onderstaande afbeelding):

 

5d5c0a47a065f-Geinstalleerd_en_starten.p

 

De app Foto's werd daarna bij mij geopend, maar die app mag je weer afsluiten.

Ik plaats hieronder een screenshot van de beschrijving van die extensie in de Store. Let vooral op de door mij geel gearceerde tekst:

 

5d5c0ad8553ef-extensie_beschrijving.png

 

Het staat er duidelijk: door deze extensie zie je voortaan de thumbnails van RW2 bestanden in de Verkenner. Precies wat jij wilde toch?

En het klopt hoor. Het bewijs staat hieronder:

 

5d5c0b579f018-RW2_bestand_met_thumbnail_

 

Dit lijkt me voor jou de ideale oplossing. De extensie is gratis en snel te installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, porrelaar zei:

Ja Erna, we zijn weer 2 weken verder en nu reageer ik pas weer. Jouw vraag liet me namelijk niet los. Daar moest toch een oplossing voor zijn? En ja hoor, ik heb een oplossing gevonden. En die oplossing is nog helemaal gratis ook.

Ongelooflijk, Porrelaar! Ik had zelf de hoop allang opgegeven.

Ik heb nu en de komende dagen geen gelegenheid om het te regelen, maar dat ga ik volgende week uiteraard wel doen! 
Ik ben toch benieuwd of het inderdaad voor mijn bestanden ook werkt, omdat ik al eerder 'iets' (weet niet meer wat) met de codec geprobeerd heb. Er blijken héél veel soorten RW2-bestanden te zijn, een per cameratype dat met dit bestandstype werkt. En toen iets probeerde, bleek deze camera er nog niet in opgenomen te zijn.
Inmiddels heb ik zelfs al met de helpdesk van Panasonic gecommuniceerd, en dat heeft niets opgeleverd. Ze zien dat helaas niet als hun probleem. 😞

 

Ik laat weer van me horen als ik dit volgende week heb uitgeprobeerd. 

Nogmaals super dank voor je suggesties, en hoop dat het op deze manier inderdaad werkt.
 

Hartelijke groet, Erna Koelman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe rustig aan, het heeft immers geen haast.

Ik had slechts één RW2 bestand gedownload. Die foto bleek gemaakt te zijn met de Panasonic Lumix DMC-G80, zag ik later.

 

[...] Maar vooruit, ik heb even gecontroleerd of ook van RW2 bestanden, die gemaakt zijn met jouw nieuwe camera (de Panasonic Lumix DMC-FZ2000) thumbnails getoond worden in Windows Verkenner.

Van de volgende website kunnen RAW bestanden gedownload worden die gemaakt zijn met jouw camera: https://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_dmc_fz2000_review/sample_images

Ik scrolde op die website omlaag naar Sample RAW Images, en downloadde toen het eerste RW2 bestand (met de Britse vlag en het bord van de Underground (metro)).

En ja hoor, ook van RW2 bestanden die gemaakt zijn met jouw camera worden de thumbnails getoond in de Verkenner:

 

5d5c1750415b1-Ashampoo_Snap_2019.08.20_1

 

Als extra informatie moet ik erbij zeggen dat ik zelf Windows Photo Viewer (bekend uit Windows 7 en zijn voorgangers) nog steeds als standaard fotoviewer gebruik in Windows 10.

Maar Windows Photo Viewer kan niet alle afbeeldingsbestandstypen openen.

Daarom zijn bij mij sommige afbeeldingsbestandstypen gekoppeld aan andere programma's.

RW2 bestanden zijn bij mij nu gekoppeld aan de app Foto's, want die kan, na het installeren van de Raw Image Extension,  deze RW2 bestanden openen.

 

Groeten,

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, porrelaar zei:

En ja hoor, ook van RW2 bestanden die gemaakt zijn met jouw camera worden de thumbnails getoond in de Verkenner:

Dat is weer supergoed nieuws! 

Ik kijk ernaar uit om dit volgende week te gaan uitproberen!

Nogmaals dank. En ik laat van me horen.

Groet, Erna Koelman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.