Ga naar inhoud

Foto kopieeren


bernard

Aanbevolen berichten

Ik kreeg onlangs van een kennis  :  Photomyne  op mijn S7 Samsumg smartphone .

Hier ben ik erg blij mee , want ik heb een heleboel ,,jeugdfoto,s ,, die ik best wel graag  digitaal wil hebben .

Nu is mijn vraag , is hier een ,,handleiding/gebruiksaanwijzing  van ?

Zo niet kunnen jullie mij een beetje op gang helpen  want ik weet niet hoe dit werkt 

En is dit een gratis ,,iets ,, ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, bernard zei:

En is dit een gratis ,,iets ,, ?

Je kunt die app gratis downloaden, maar dan heb je wel beperkingen. Bij de free versie worden de gescande foto's bijvoorbeeld opgeslagen in de app zelf. Verwijder je die app, dan ben je ook de gescande foto's kwijt. Je kunt de gescande foto's met de free versie niet verplaatsen naar je pc. Ik vind die beperkingen erg groot.

Zie hier voor de verschillen tussen de gratis versie en de betaalde versie (in het Engels): https://photomyne.com/faq/what-do-i-get-with-free-app-and-upgrade

Die free versie is bedoeld om te kijken of die app wat voor jou is. Als die app je bevalt, dan kun je een zogenaamde  in-app aankoop doen, waardoor je de uitgebreide versie krijgt.

 

In het artikel waarnaar falstring de link gaf, wordt gesproken van een prijs van € 4,99 voor iOS toestellen (dat zijn iPhones en iPads). Dat artikel is echter 4 jaar oud. Op dat moment was er nog geen app voor android smartphones, zoals jouw Samsung S7. Die android versie is er nu wel; je kennis heeft die op jouw smartphone gezet. In plaats van een vaste prijs voor de uitgebreide versie van die app is er nu een abonnementsmodel, waarbij je kunt kiezen tussen:

$   9,99 per maand

$ 11,99 per jaar

$ 99,99 levenslange licentie.

 

N.B. De app is in het Engels. Er is naar mijn weten nog geen Nederlandse versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bernard zei:

Hier ben ik erg blij mee , want ik heb een heleboel ,,jeugdfoto,s ,, die ik best wel graag  digitaal wil hebben .

Als je alle jeugdfoto's gaat inscannen met behulp van een scanner en vervolgens opslaan op de pc, dan heb je ze toch digitaal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, iEscape, maar het grote voordeel van de app Photomyne is dat je ook een complete pagina uit een fotoalbum in een keer kunt scannen (eigenlijk: fotograferen met die app). Als op die pagina 4 foto's staan, dan worden die als 4 afzonderlijke bestanden opgeslagen. Dat gaat volautomatisch. Bovendien kun je die foto's met die app ook nog verder bewerken: bijsnijden, automatisch kleuren verbeteren enz.

 

Wanneer je in plaats van die app een scanner (of all-in-one apparaat) gebruikt, dan moet je meestal foto voor foto gaan scannen. Daarnaast moet je bij een dik fotoalbum soms de foto's eerst uit het album halen om ze goed te kunnen scannen.

Bovendien heb je dan extra software nodig om de gescande foto's te kunnen bewerken.

De app Photomyne lijkt daarom zeker zijn voordelen te hebben.

 

(Mijn jeugdfoto's heb ik al ingescand met een gewone scanner of all-in-one, en daarna bewerkt/gerepareerd/verbeterd met een fotobewerkingsprogramma, dus ik ga die app Photomyne niet aanschaffen. Bovendien heb ik geen smartphone... 😉)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, porrelaar zei:

Wanneer je in plaats van die app een scanner (of all-in-one apparaat) gebruikt, dan moet je meestal foto voor foto gaan scannen. Daarnaast moet je bij een dik fotoalbum soms de foto's eerst uit het album halen om ze goed te kunnen scannen.

Klopt helemaal, maar voor bernard is dat een goede bezigheidstherapie :P

Ten tweede wat is een dik album? Dat is relatief. Afhankelijk van de GB van de Ssatphone raakt de smatphone ook een keer 'vol'. Vervolgens ontstaat een (nieuw) probleem: mijn smartphone is vol, hoe . . . . . .

 

26 minuten geleden, porrelaar zei:

Bovendien heb je dan extra software nodig om de gescande foto's te kunnen bewerken.

Dat is géén probleem. Dat kunt men met IrfanView uitvoeren.

IrfanView: https://www.irfanview.com

 

NL-taal plugins: https://www.irfanview.com/languages.htm

 

Handleding: http://www.solveg.nl/irfanview/irfanview.php

LetOp: download IrfanView rechtstreeks van IrfanView website. Deze link is heb ik geplaatst voor de handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.