Ga naar inhoud

MovieMaker Windows10


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik kwam dit tegen : Windows Movie Maker Tutorial (2019 New Version)

                          Wat is ervan bekend ,kan ik het downloaden en installeren.

                          Jaren geleden had ik ook Movie Maker tot het niet meer werd ondersteund.

                           Was er toen erg tevreden over.

 

 

     amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als websites Windows Movie Maker 2016 of 2019 aanbieden, dan is dat niet de originele Movie Maker van Microsoft. De nieuwste versie van Microsoft is versie 2012. Er is daarna nooit meer een nieuwere versie gekomen. De op internet aangeboden versies 2016 en 2019 vertrouw ik zelf niet. De 2019 versie is niet gratis. Je mag het wel gratis downloaden, maar al snel zul je een melding krijgen dat je moet betalen om het programma te kunnen blijven gebruiken. Ik meen dat de kosten dan $ 29,95 zijn. Ik zou daar niet aan beginnen, want ik vertrouw dat programma echt niet.

 

Dit zegt Microsoft erover:

Windows Movie Maker, dat deel uitmaakt van Windows Essentials 2012 is niet meer beschikbaar als download. Websites die gratis downloads van Movie Maker aanbieden, leveren niet het echte programma. Bovendien kunnen deze downloads malware, virussen of verborgen kosten bevatten.


Probeer in plaats daarvan films te maken met de app Foto's die wordt meegeleverd met Windows 10. De nieuwste versie van de app Foto's bevat de mogelijkheid om video's te maken en te bewerken met muziek, tekst, beweging, filters en 3D-effecten. In Microsoft Store vind je meer apps voor het maken en bewerken van video.

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4054502/windows-10-movie-maker-is-no-longer-available-for-download

 

Nu is het niet helemaal waar wat Microsoft daar schrijft. Er zijn mensen (zoals ik) die in het verleden het originele installatiebestand van Windows Essentials 2012 hebben opgeslagen en goed bewaard, zodat ze dat echte programma nu weer aan kunnen bieden.

Zo iemand is ook Arjan Lobbezoo. Op zijn website kun je Windows Live Essentials 2012 downloaden: https://arjanlobbezoo.nl/download/windows-essentials-2012-nl-full-download/

Dat is een veilige download. Je krijgt er dan geen rommel bij.

 

Denk eraan dat de programma's die in Windows Essentials 2012 zitten, niet meer ondersteund worden met updates. Het is minder veilig om programma's te gebruiken die geen updates meer krijgen.

Wil je het toch downloaden, dan kan dat dus wel veilig via de website van Arjan Lobbezoo.

Nadat de download van circa 132 MB voltooid is, kun je de installatie starten. Tijdens de installatie selecteer je Zelf de programma's kiezen die geïnstalleerd moeten worden.

Verwijder alle vinkjes behalve dat van PhotoGallery en Movie Maker, klik dan op Installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 24/8/2019 om 11:57, Amonra zei:
Op 24/8/2019 om 08:58, Captain Kirk zei:

Mocht je toch een alternatief zoeken: kijk eens naar Openshot. Dat is een mooi alternatief.

Ik ga het proberen. 

 

En is het gelukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.