Ga naar inhoud

kruizen door icoontjes


francesco H

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe computer HP probook met windows 10. in zowel edge als firexfox zie ik over diverse iconen en andere delen in de browser een wit kruis. Ook de webcam geeft bij het maken van foto's een heel verknipt beeld. iemand enig idee wat dit veroorzaakt en hoe het te verhelpen is?  als voor beeld volgende foto.  Als ik film met de webcam geeft ie wel goed beeld. ik hoop dat iemand een tip heeft.

 

image.thumb.png.4ccb7f7149f2da6e0c8cf6f156be3764.pngimage.png.28220ffa01266c2762065e9c29f81c21.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht volstaat het al als je Windows de tijd geeft om alle updates (incl. drivers) binnen te halen via Windows update.

Meer dan eens komen pas aangekochte pc's (laptops) uit voorraad en is de standaard geïnstalleerde Windows niet meer up-to-date.

Ga eens kijken bij Windows update:

Klik op Start > Instellingen (tandwiel-icoontje) > Bijwerken en beveiliging.

Daar zie je of er updates in uitvoering zijn of niet.

De meeste updates worden automatisch gedownload en geïnstalleerd. Voor sommige updates moet je zelf de aanzet geven. Er staat dan bv een knop Downloaden of  een link Nu downloaden en installeren waar je op moet klikken. Dat laatste is meestal het geval bij een versie upgrade van Windows of een optionele update. Optionele updates zijn vrijblijvend. Ik laat ze nogal eens graag aan me voorbij gaan omdat het vaak om updates gaat die nog niet voldoende uitgetest zijn. Van zodra die voldoende uitgetest zijn komen die automatisch binnen.

 

Hier een voorbeeld van wat ik vandaag zelf heb aangetroffen op mijn laptop:

image.png.78cfb8be3190c35ca940f470af1af302.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske Je zou gelijk kunnen hebben, maar de mogelijkheid bestaat dat het probleem juist veroorzaakt werd door een nieuwe driver die via Windows Update werd geleverd.

Francesco kan dat zo nagaan:

klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Geschiedenis van updates weergeven.

De updates zijn gesorteerd op categorie. Heb jij (onderaan in de lijst) de categorie Drivers erbij staan? Zo ja, klap die open en controleer of er onlangs een driver voor de grafische chip werd geïnstalleerd.

 

De laptops waarbij hetzelfde probleem zich voordeed, waren steeds HP probooks met Intel HD Graphics. Even uit mijn hoofd: het ging bij die andere topics om de intel HD 610 en de Intel HD 620.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.