Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe computer HP probook met windows 10. in zowel edge als firexfox zie ik over diverse iconen en andere delen in de browser een wit kruis. Ook de webcam geeft bij het maken van foto's een heel verknipt beeld. iemand enig idee wat dit veroorzaakt en hoe het te verhelpen is?  als voor beeld volgende foto.  Als ik film met de webcam geeft ie wel goed beeld. ik hoop dat iemand een tip heeft.

image.thumb.png.4ccb7f7149f2da6e0c8cf6f156be3764.pngimage.png.28220ffa01266c2762065e9c29f81c21.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wellicht volstaat het al als je Windows de tijd geeft om alle updates (incl. drivers) binnen te halen via Windows update.

Meer dan eens komen pas aangekochte pc's (laptops) uit voorraad en is de standaard geïnstalleerde Windows niet meer up-to-date.

Ga eens kijken bij Windows update:

Klik op Start > Instellingen (tandwiel-icoontje) > Bijwerken en beveiliging.

Daar zie je of er updates in uitvoering zijn of niet.

De meeste updates worden automatisch gedownload en geïnstalleerd. Voor sommige updates moet je zelf de aanzet geven. Er staat dan bv een knop Downloaden of  een link Nu downloaden en installeren waar je op moet klikken. Dat laatste is meestal het geval bij een versie upgrade van Windows of een optionele update. Optionele updates zijn vrijblijvend. Ik laat ze nogal eens graag aan me voorbij gaan omdat het vaak om updates gaat die nog niet voldoende uitgetest zijn. Van zodra die voldoende uitgetest zijn komen die automatisch binnen.

Hier een voorbeeld van wat ik vandaag zelf heb aangetroffen op mijn laptop:

image.png.78cfb8be3190c35ca940f470af1af302.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

@droske Je zou gelijk kunnen hebben, maar de mogelijkheid bestaat dat het probleem juist veroorzaakt werd door een nieuwe driver die via Windows Update werd geleverd.

Francesco kan dat zo nagaan:

klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Geschiedenis van updates weergeven.

De updates zijn gesorteerd op categorie. Heb jij (onderaan in de lijst) de categorie Drivers erbij staan? Zo ja, klap die open en controleer of er onlangs een driver voor de grafische chip werd geïnstalleerd.

De laptops waarbij hetzelfde probleem zich voordeed, waren steeds HP probooks met Intel HD Graphics. Even uit mijn hoofd: het ging bij die andere topics om de intel HD 610 en de Intel HD 620.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.132
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Jozef Van Ingelgem
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Albert134
      Tot voor kort kon ik mijn favorieten van Edge exporteren naar een html-file die op de 😄schijf staat.
      Ik gebruik W10 en na de laatste update van Edge in juni 2020 wordt de optie importeren/exporteren bij de instellingen van Edge niet meer aangeboden.
      Ik gebruik nu Edge versie 83.0.478.61 (64 bits).
      Hoe kan ik van mijn favorieten in Edge nu een backup maken als exporteren naar een html-file niet meer kan?
    • Door STYLUS3530
      Hello Folks

Ik heb Firefox openstaan met soms wel meerdere tabbladen tegelijk, nu is het zo dat ik wil dat alle sites die met dezelfde naam beginnen bij elkaar staan, het is natuurlijk mogelijk dit te verwezenlijken via slepen van de tabbladen, maar dit is een erg moeizaam werkje. Heeft er iemand een oplossing van een add-on of een interne functie waardoor dit automatisch zou kunnen gebeuren?

Alvast hartelijk bedankt

STYLUS3530
    • Door johanny
      Ik kan mij op mijn pc niet meer aanmelden voor gmail met google chrome als browser. Dit lukt wel als ik firefox gebruik en ook probleemloos op mijn andere apparaten. Ik heb van alles geprobeerd, bijvoorbeeld chrome gedeïnstalleerd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Voor mij is dit een raadsel.

• Door Houdini
      Dag,

Mijn Firefox start altijd traag op, maar dat doet hij bij vrienden ook.
      Recent begint mijn laptop traag te reageren naar mate hij langer aan staat.
      Volgens raadpleging van Taakbeheer blijkt dat hij bij het kiezen van Firefox meerdere processen aanmaakt.
      Het maakt niet uit of hij al een langere tijd aan staat of koud opgestart wordt.
      Het aanwezige Avira is uptodate en ziet niets verdachts.
      Bijgevoegd een screenshot van Taakbeheer, met daarop 6 Firefox processen, sommige lijvig en andere weer niet.

Mijn vraag is waaróm hij dit doet, is er wellicht iets loos met de settings aan mijn kant?
      Hoe verhelp ik dit probleem?
      Ik kom er zelf niet uit en kan wat hulp gebruiken.

Dank, Ed

• Door Albert134
      Met enige tegenzin gebruik ik in Windows 10 de browser Edge. Er wordt je ongevraagd te veel opgedrongen.
      Het zij zo, maar Edge is ook een lastige browser om instellingen te wijzigen.
      Ik heb een probleem dat ik mijn (vele) favorieten, die in een stuk of 30 categorieën zijn gegroepeerd, niet kan wijzigen.
      Ik wil ze ten eerste in een categorie in alfabetische volgorde hebben. Dat zou moeten kunnen door een item te slepen naar de juiste plek in de reeks.
      Helaas werkt slepen niet: niet met linker of rechter muisknop. Ook het wijzigen van de naam van een opgeslagen favoriet is niet mogelijk.
      Ik heb ook geprobeerd een favoriet te deleten, maar ook dat is niet mogelijk: niet met de deleteknop van het toetsenbord en ook niet via een optie van de rechtermuisknop.

Wat doe ik fout en waar moet ik een instelling wijzigen om het geheel correct werkend te krijgen?

• Nieuwe aanmaken...