Ga naar inhoud

Windows geen legitieme versie


divinci

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows 7, maar sinds kort krijg ik steeds een popup met de melding :

Op deze computer wordt geen legitieme versie van Windows uitgevoerd

Ik heb reeds op internet allerlei informatie gevonden om dit op te lossen maar totnogtoe is me dat nog niet gelukt.

Ik heb wel degelijk een officiele versie van Win7, maar sinds ik mijn pc een keertje bij een pc winkel heb binnengebracht voor reparatie

staat er een andere versie op met een produktcode met 'OEM'. Volgens mij heeft dat met het probleem te maken.

Maar hoe los ik dat op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan even je Windows nakijken.

 

Stap 1.

Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Stap 2.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je heb het zeker over je Microsoft Office?
In de logjes is te zien dat hij het programma KMSpico heeft gebruikt.

Dit illegale programma word gebruikt om o.a. Office legaal te laten lijken.

 

Dit bedrijf heeft een illegale Office op je pc gezet, heb je dit programma moeten kopen bij hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, divinci zei:

Ik vind dat toch raar want ik krijg wel degelijk de melding dat mijn Windows geen legitieme versie is.

Dan heeft hij dat programma ook gebruikt om je Windows legaal te laten lijken.

 

Heb je hiervoor moeten betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, divinci zei:

Maar mijn windows versie was sowieso legitiem.

Heb je hiervoor moeten betalen (die reparatie)?

 

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, divinci zei:

maar sinds ik mijn pc een keertje bij een pc winkel heb binnengebracht voor reparatie

staat er een andere versie op met een produktcode met 'OEM'

Dit brengt me bij de vragen:

1 wat voor versie stond er dan voordien op?

2 En waar komt je computer oorspronkelijk vandaan? Zelf gebouwd, gekocht,...

3 Is op je computer een sticker te vinden met een productcode?

4 Wie zette er de Windows èn de Office op? Jij zelf of ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de windows versie die origineel op mijn pc stond heb ik de DVD met bijhorende product code. OEM System builder pack.

Wel met een andere structuur als product code dan de nu geinstalleerde.

Mijn pc is niet zelf gebouwd of samengesteld. Bij mijn aankoop was Windows 7 en Office 2010 al geinstalleerd.

Later heb ik een nieuwere versie van Office geinstalleerd.

Na problemen heeft de pc winkel mijn harde schijf vervangen.

Is het mogelijik om de huidige product code van mijn windows 7 versie te wijzigen in die van de originele versie ?

Heb het geprobeerd maar ik kan 'SLUI EXE' niet openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.