Ga naar inhoud

w10 versie 1909


falstring

Aanbevolen berichten

Versie 1909 van Windows 10 brengt niet of nauwelijks nieuwe functies. Versie 1909 gaat vooral om het polijsten van versie 1903.

Het is dus eigenlijk niet echt een nieuwe versie van Windows 10.

Ik heb versie 1909 nu op 3 computers binnengehaald. De installatie gaat sneller dan een doorsnee cumulatieve update, die je iedere maand krijgt.

Tijdens de installatie van 1909 herstart de computer ook niet 3 keer, zoals wel het geval is bij een echte nieuwe versie van Windows 10.

Hoe lang nam de installatie in beslag? Ongeveer 10 minuten.

 

Voortaan krijgen we nog maar 1 nieuwe versie van Windows 10 per jaar. Die komt steeds in het voorjaar uit.

En in het najaar krijgen we dan, net als nu met versie 1909, een soort van service pack, dat bugs gladstrijkt. Geen echt nieuwe versie meer in het najaar.

 

Ik heb zelf geen problemen ondervonden na de installatie van versie 1909 (die dus niet echt een nieuwe versie is).

 

Dat versie 1909 niet echt een nieuwe versie van Windows 10 is, kun je goed zien wanneer je kijkt in 'Geschiedenis van updates'.

Normaal is de geschiedenis van updates helemaal leeg, wanneer je net een nieuwe versie van Windows 10 hebt geïnstalleerd. De voorgaande updates horen dan immers bij de vorige versie van Windows 10, en die krijg je dan niet meer te zien.

Wanneer je -na installatie van versie 1909- de geschiedenis van updates bekijkt, dan zie je daar ook nog alle updates voor versie 1903 in staan.

 

Beetje info over versie 1909: https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-windows-10-1909-komt-er-aan-wat-is-nieuw

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, porrelaar zei:

Versie 1909 van Windows 10 brengt niet of nauwelijks nieuwe functies. Versie 1909 gaat vooral om het polijsten van versie 1903.

Het is dus eigenlijk niet echt een nieuwe versie van Windows 10.

Klopt.

 

Van ervaring kan nog niemand spreken na enkele dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, falstring zei:

alle privacy-instellingen waren weer terug bij waar microsoft je wil hebben!

was bij mij niet - net nog gecontroleerd...

(wat gebruik jij om ze uit te schakelen? - zelf werk ik met Spybot anti beacon (free) - en ze waren nog allemaal geblokkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, falstring zei:

alle privacy-instellingen waren weer terug bij waar microsoft je wil hebben!

Was bij mij niet het geval. Zojuist gecontroleerd op 2 van mijn computers. Ik gebruik er geen programma van derden voor, maar doe dat handmatig via Instellingen > Privacy.

En Defender was nog ingeschakeld op de pc waar Defender als antivirus wordt gebruikt.

 

Maar het is wel goed om dat te controleren. Wat ik wel eens merk na een 'echte' onderdelenupdate is dat mijn standaard fotoviewer is gewijzigd. Die is dan van Windows Photo Viewer (mijn favoriet) teruggezet naar de app Foto's (de favoriet van Microsoft). Maar ook dat gebeurt niet op al mijn computers: op de een gebeurt het wel en op de andere computer is Windows Photo Viewer dan gewoon de standaard fotoviewer gebleven. Daar kun je geen peil op trekken.

Ook heb ik wel eens gemerkt dan na installatie van een onderdelenupdate het zelf kunnen maken van herstelpunten was uitgeschakeld. En wederom: op de ene pc was dat gebeurd en op de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.