Ga naar inhoud

Easeus programma gebruiken


Liha

Aanbevolen berichten

Ik word steeds nieuwsgieriger naar het type van jouw Medion Akoya...

Medion heeft diverse Medion Akoya’s op de markt gezet, waarin naast een gewone harde schijf ook een kleine SSD van 32 GB zit.

Die kleine SSD is dan niet bedoeld om Windows op te installeren. Windows wordt geïnstalleerd op de gewone harde schijf.

Dat geldt bijvoorbeeld voor de Medion Akoya S4215.

De kleine SSD wordt in die laptop gebruikt voor caching:

Deze is voorzien van een 32GB Samsung PM830 caching-SSD om de Intel Smart Response Technology zijn werk te laten doen, welke veelgebruikte bestanden of sectoren op de harde schijf op de SSD ipv HDD schrijft zodat ze sneller beschikbaar zijn.

Bron: https://tweakers.net/productreview/72439/medion-akoya-s4215.html

 

Op zich is dat geen onaardig systeem, maar als jij ook zo’n type Akoya hebt, dan lijkt het bij jou nu wel tot problemen te leiden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne is S4216 inderdaad problemen. Ik heb vandaag het even gehad met deze laptop. Ik had een fabrieksherstel gestart zelfs dat lukt niet , na 14% probleem gemeld. Ik denk jouw uitleg eens toe te passen, als ik een paar uur tijd heb. Denk dat dit het enigste  is wat nog kan doen. Gr Liha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagekeken. Ook in jouw laptop, de Medion Akoya S4216, wordt de SSD voor caching gebruikt.

Review van jouw laptop (wel in het Duits): https://www.notebookinfo.de/tests/notebooks/medion-akoya-s4216-md-99080-windows-8-ultrabook-schnaeppchen-von-aldi/457/

En daar staat o.a.: 

Die Arbeitsspeicherausstattung von 4 GB (erweiterbar auf maximal 8 GB) und das 32 GB SSD Cache Laufwerk sorgen mit der Unterstützung des Intel Prozessors für eine angenehm flotte Systemgeschwindigkeit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik ben hier weer😀. So far so good. Ik heb dus de USB gemaakt met de Windows 10 op een andere laptop, allemaal vlot gegaan. Nu het volgende. Mijn lastige laptop waar ik dus de USB heb aangesloten om daarmee op te starten doet het niet. Hij geeft iedere keer  melding : Herstellen uitvoeren. Ik had hem gewoon afgesloten met de Windows CD in. Dus opstarten met USB lukt niet. Op de site van Microsoft die je mij hebt gegeven staat : als de pc niet direct opstart vanuit de USB via Bios gaan. Ben ik aan het doen maar zie niet hoe of wat ik kan aanpassen om de laptop te laten opstarten van de USB . Ik hoop dat jullie hier dan weer een oplossing voor hebben? Gr Liha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor installatiemedium heb je nu gemaakt? Een USB stick of een DVD? Je schrijft dat er een Windows cd in het cd-station zit.

De installatiebestanden van Windows 10 passen niet op een CD. Bedoel je misschien een DVD?

 

Je kiest voor een van beide: opstarten van een USB stick óf opstarten van een DVD. Allebei tegelijk, dat kan natuurlijk niet.

Als in het cd-station nu een Windows 10 DVD zit, dan moet je daarmee opstarten. Je kunt dan de USB stick uit de laptop halen.

 

Je bent al in het BIOS gekomen, meen ik. Dat deed je waarschijnlijk door na aanzetten van de laptop direct op functietoets F2 te drukken.

Als je in het BIOS bent, dan ga je naar het tabblad BOOT of BOOT PRIORITY.

Daar zet je het cd-station bovenaan in de opstartvolgorde. Hoe je dat moet doen, wordt meestal aan de rechterkant van het scherm uitgelegd.

Daarna druk je op F10 om de wijzigingen op te slaan.

Als het goed is, start de laptop daarna op van de DVD.

 

Bij sommige computers is het mogelijk om printscreens te maken van de verschillende BIOS vensters. De printscreens worden dan automatisch opgeslagen op een op dat moment aangesloten USB stick. Dat mag echter niet de stick zijn waarop de installatiebestanden van Windows 10 staan! Het moet een andere USB stick zijn.

Als je met jouw laptop geen printscreens van het BIOS kunt maken, dan kun je altijd nog foto's maken van het venster BOOT (PRIORITY) met een digitale camera of een smartphone.

Plaats dan die foto's in een volgende reactie, zodat we mee kunnen kijken.

 

N.B. ik heb hier zelf een laptop staan, die weigert op te starten van een USB stick. Dat komt soms voor. Ik wilde er wel een ander besturingssysteem op zetten, maar er zat geen CD-station in die laptop. Ik heb toen een externe DVD-brander gebruikt om een versie van Linux erop te zetten. En op die manier lukte het wel.

In jouw laptop zit wél een CD/DVD-station: de TSSTcorp CDDVDW SU-208AB. Dus als het met een USB stick niet lukt, dan moet het met een Windows 10 DVD wel gaan lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.